  • 1. Data: 2005-03-20 23:13:22
    Temat: KPiR problemy
    Od: Tomi mac <t...@s...wp.pl>

    Witam jestem na KPiR nie jestem VAT'owcem mam problem
    jak to zaksiegowac
    kupiłem z hurtowni cześci komputerowe i sprzedałem to dla osoby
    indywidualnej czy musze wystawic rachunek dla niego czy mogę po prostu
    dodać to do utargu dziennego ???

    drugi pytanie czy moge prowadzić książkę KPiR w Arkuszu Kalkulacyjnym
    utworzyłem identyczne tabelki i by mi to bardzo ułatwiło

    mam rachunek za telefon
    wystawiony 20.12.2004 opłacony 2005.01.03 z jaka data do tej pory
    wpisywałem w ksiazce z data wystawienia.
    oraz czy musze wprowadzać to chronologicznie do ksiazki
    utarg dzienny wprowadzam co dzienn
    czy mogę dodać na koncu m/c wszystkie pozostałe rachunki
    proszę o pomoc

    mechanik

  • 2. Data: 2005-03-21 06:42:31
    Temat: Re: KPiR problemy
    Od: "opix" <m...@v...pl>

    Użytkownik "Tomi mac" <t...@s...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kupiłem z hurtowni cześci komputerowe i sprzedałem to dla osoby
    > indywidualnej czy musze wystawic rachunek dla niego czy mogę po

    -części wprowadzasz do kolumny zakupy towarów handlowych
    -wpisujesz do kpir tylko sprzedaż dowodową czyli własne rachunki a
    sprzedaż kasową ewidencjonujesz w ewidencji przychodów którą
    bezpośrednio powinieneś prowadzić w miejscu sprzedaży i wpisywać
    dochody kasowe z całego dnia i księgować jednym zapisem w miesiącu na
    dowod wewnętrzny

    > drugi pytanie czy moge prowadzić książkę KPiR w Arkuszu Kalkulacyjnym
    > utworzyłem identyczne tabelki i by mi to bardzo ułatwiło

    mozesz jeżeli dokonujesz wydruku a treść i forma tabelek jest zgodna z
    oryginałem rozporzadzenia o prowadzeniu kpir i w wypadku kontroli
    posiadasz takowe w miejscu działalności -są arkusze i programy dla
    jednoosobowych firm za free które spełniaja wszystkie podstawowe
    warunki i posiadają wszelkie dodatkowe ewidencje . np samozatrudnienie

> [...]
    > utarg dzienny wprowadzam co dzienn
    > czy mogę dodać na koncu m/c wszystkie pozostałe rachunki

    rachunek za telefon wpisujesz z datą zapłaty ponieważ koszt jest
    poniesiony nie w dniu wystawienia a spełnienia zobowiązania
    kpir prowadzi się chronologicznie do wszystkich operacji po stronie
    zysków zakupów i kosztów -przed otwarciem działalności cała
    dokumentacja z poprzednich dni winna być zaksięgowana .
    sumę utarg dzienny wpisujesz do ewidencji przychodów -patrz odpowiedź
    na pyt 1

    --
    == opix ==

  • 3. Data: 2005-03-22 15:53:12
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "opix" <m...@v...pl> wrote in message news:d1lqa3$t1v$1@news.onet.pl...

> [...]
    > dokumentacja z poprzednich dni winna być zaksięgowana .
    > sumę utarg dzienny wpisujesz do ewidencji przychodów -patrz odpowiedź

    Opix, a słyszałeś o memoriałowej metodzie prowadzenia KPiR??
    Do tej pory pytający ją prowadził, dlaczego chcesz by przeszedł nagle na
    kasową?

    Magdi

  • 4. Data: 2005-03-22 18:19:17
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> napisał w wiadomości
    > Opix, a słyszałeś o memoriałowej metodzie prowadzenia KPiR??
    > Do tej pory pytający ją prowadził, dlaczego chcesz by przeszedł nagle
    > na kasową?
    >
    > Magdi

    A media i telekom nie księguje się tak, że koszt z datą rachunku, a vat z
    datą terminu zapłaty?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/
    zatrudnię hakera do grządek

  • 5. Data: 2005-03-22 18:57:42
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> wrote in message
    > Użytkownik "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> napisał w wiadomości

    > A media i telekom nie księguje się tak, że koszt z datą rachunku, a vat z
    > datą terminu zapłaty?

    jak najbardziej, a dokładniej VAT zgodnie z terminem płatności wymienionym
    na fakturze, a nie z datą faktycznej zapłaty (przy VAT memoriałowym).
    Ale pytającemu chodziło o wpis w książce, nie w rejestrze VAT.

    Magdi.