  • 1. Data: 2005-03-20 20:41:23
    Temat: zwiększenie ulg remontowej o wydatki na "gaz"
    Od: "yach" <o...@p...onet.pl>

    Jest powiedziane, że limit ulgi remontowej (5670) może ulec zwiększeniu o 945
    zł., jeśli podatnik poniósł wydatki na remont instalacji gazowej, wymianę
    urządzeń gazowych itp. Chciałem się zapytać, czy w ramach tego zwiększenia
    mogę umieścić jedynie wydatki na "gaz" - mimo, że nie ma możliwości
    wyszczególnienia ich w picie D, czy też jest tak, że wydatek na gaz (np.
    gazowy ogrzewacz wody) niejako otwiera zwiększony limit i już. Objaśnienia od
    ministra nic tu nie mówią. Myślałem, że logiczna jest tylko ta pierwsza opcja,
    ale skoro nie ma możliwości odrębnego wpisania do zeznania wydatków, o których
    mówię, to zwątpiłem.

  • 2. Data: 2005-03-20 21:05:06
    Temat: Re: zwiększenie ulg remontowej o wydatki na "gaz"
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    yach wrote:
> [...]
    > ale skoro nie ma możliwości odrębnego wpisania do zeznania wydatków, o których

    co to jest wydatek na gaz?
    Rachunek za gaz ? Nie.

  • 3. Data: 2005-03-20 21:16:46
    Od: "yach" <o...@p...onet.pl>

    > co to jest wydatek na gaz?
    > Rachunek za gaz ? Nie.

    Napisałemna początku: jeśli podatnik poniósł wydatki na remont instalacji
    gazowej, wymianę urządzeń gazowych itp.

    Reszta była już skrótem dla myślących

  • 4. Data: 2005-03-20 21:36:49
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    yach wrote:

    > Napisałemna początku: jeśli podatnik poniósł wydatki na remont instalacji
    > gazowej, wymianę urządzeń gazowych itp.
    >
    > Reszta była już skrótem dla myślących

    Tak to napisałeś, że dalej nie mam pojecia o co ci chodzi?
    Napisz jeszcze raz, ale bez skrótów myślowych.

  • 5. Data: 2005-03-20 22:00:50
    Od: "yach" <o...@p...onet.pl>

    > Tak to napisałeś, że dalej nie mam pojecia o co ci chodzi?
    > Napisz jeszcze raz, ale bez skrótów myślowych.

    Dobra. Ale nie będzie krótko
    W ramach ulgi remontowej mogę odliczyć 5670. Ten limit ulega powiększeniu o
    945 zł., jeśli dokona się wydatków na remont lub wymianę instalacji lub
    urządzeń gazowych (na pewno nie na rachunki za gaz, prąd, wodę itp.)
    Powiedzmy, że kupiłem kuchenkę gazową za 2000 zł. Mam więc prawo skorzystać z
    ulgi zwiększonej 5670+945=6615. Teraz dwie kwestie:
    1. czy w ramach tych 945 zł mogę odpisywać wydatki wyłącznie na wspomniane
    wcześniej urządzenia lub prace. Byłoby wtedy tak, że w ramach ulgi "zwykłej"
    5670 odpisuję sobie zwykłe wydatki do wysokości limitu (a mam ich więcej), a
    oprócz tego doliczam 380 zł (2000*19%) za kuchenkę. Reszta z 945 przepada.
    2. A może jest tak, że wydatek na kuchenkę gazową daje mi prawo do zwiększonej
    ulgi (o te 945zł.), ale mnie nie ogranicza. Mogę wtedy zrobić tak, że
    wykorzystam całe 945 zł., bo mam rachunki które nie mieszczą się już w tym
    niższym (5670) limicie.

    Przyznam, że pierwsza ewentualność wydaje mi się bardziej logiczna, rzecz w
    tym, że w PITach nie ma możliwości rozdzielenia wydatków remontowych zwykłych
    i tych na remonty związane z gazem. I tak wszystko ląduje w jednym worku, tzn.
    w jednej rubryce.

    A pytam o to dlatego, że przeczuwam w tym roku kontrolę ze względu na wysokość
    kwoty jaką US będzie mi zwracał. Dlatego chcę się upewnić i dmuchać na zimne.

  • 6. Data: 2005-03-20 22:18:21
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    yach wrote:

    > Dobra. Ale nie będzie krótko

    Jakikolwiek wydatek na instalacje gazową zwiększa limit ulgi.
    Czyli masz 6615 zł.
    Ile z tego było na "gaz" a ile nie nie ma znaczenia.

  • 7. Data: 2005-03-20 22:39:51
    Od: "Wojciech Kozłowski" <w...@w...pl>

    Kupiłem wężyk do kuchenki gazowej za ok. 100 zł.
    Uważam zatem, ze dokonałem remontu instalcji gazowej
    i mam prawo do zwiększonego lmitu.
    Czy tak ?

  • 8. Data: 2005-03-20 23:02:53
    Od: "yach" <o...@p...onet.pl>

    > Kupiłem wężyk do kuchenki gazowej za ok. 100 zł.
    > Uważam zatem, ze dokonałem remontu instalcji gazowej
    > i mam prawo do zwiększonego lmitu.
    > Czy tak ?

    Ta ulga ma także swój dolny limit. Ale poza tym - dlaczego nie? Przecież nową
    baterię do umywalki też można odliczyć

  • 9. Data: 2005-03-21 00:34:11
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Wojciech Kozłowski wrote:
    > Kupiłem wężyk do kuchenki gazowej za ok. 100 zł.
    > Uważam zatem, ze dokonałem remontu instalcji gazowej
    > i mam prawo do zwiększonego lmitu.
    > Czy tak ?

    O tym przekonasz się w czasie ewentualnej kontroli w US.
    Po prostu bedziesz mial za zadanie przekonac pania w US, ze to jest
    remont, bo stary wezyk sie zepsuł i należało wymienić na nowy.

  • 10. Data: 2005-03-21 07:31:59
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    > O tym przekonasz się w czasie ewentualnej kontroli w US.
    > Po prostu bedziesz mial za zadanie przekonac pania w US, ze to jest
    > remont, bo stary wezyk sie zepsuł i należało wymienić na nowy.

    Stary wężyk instalacji wodnej grozi TYLKO zalaniem mieszkania i sąsiadów.
    Stary wężyk instalacji gazowej może spowodować że nawet nie będziesz miał
    możliwości wytłumaczenia się w US.
    Remont?
    Może śmiwszne ale do wybronienia.