  • 1. Data: 2011-01-17 09:26:19
    Temat: KUP i amortyzacja na podatku liniowym?
    Od: Fenix <f...@y...com>

    Do tej pory rozliczałem się wg. skali i mogłem wpisywać wydatki do KUP
    i mogłem amortyzować środki trwałe i WNiP:

    "Przedsiębiorca rozliczający się według skali podatkowej może obniżać
    podstawę opodatkowania, (czyli kwotę, od której musi zapłacić podatek)
    dzięki kosztom uzyskania przychodu, np. amortyzacji auta, wydatkom na
    paliwo czy firmowy telefon"
    http://podatki.wp.pl/kat,66238,title,Ostatnia-szansa
    -na-nizszy-podatek,wid,13029253,wiadomosc.html?ticai
    d=1b9b3&_ticrsn=3

    Czy przechodząc teraz na na podatek liniowy, też będę mógł wydatki
    wpisywać do KUP i amortyzować?

  • 2. Data: 2011-01-17 09:29:28
    Temat: Re: KUP i amortyzacja na podatku liniowym?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 17-01-2011 10:26, Fenix pisze:
> [...]
    d=1b9b3&_ticrsn=3

    > Czy przechodząc teraz na na podatek liniowy, też będę mógł wydatki

    A to podatek liniowy nie jest podatkiem DOCHODOWYM?

    (dochód to przychody minus koszty, jakby kochany przedsiębiorca nie
    wiedział)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2011-01-17 10:36:05
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > A to podatek liniowy nie jest podatkiem DOCHODOWYM?

    Ryczalt ewidencjonowany tez niby jest podatkiem dochodowym.
    Fenix powinien raczej przyjac do wiadomosci, ze zrodlem prawa w RP sa przede
    wszystkim ustawy. Ranga artykulow na portalach, jest w tym zakresie nieco
    nizsza :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2011-01-17 12:35:59
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Źródłem prawa w tej dyscyplinie jest wyłacznie Minister Finansów ;).

  • 5. Data: 2011-01-17 13:34:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Jan 2011, mecenas wrote:

    > Źródłem prawa w tej dyscyplinie jest wyłacznie Minister Finansów ;).

    Ściśle rzecz biorąc, są podejrzenia że co najmniej kilka razy
    minister nie wiedział co podpisuje :P a dowiedział się z późniejszych
    czynności "kancelarii prawnych", prowadzonych przez byłych doradców MF :>
    Najsłynniejsze chyba było sławne zeszłotysiącletnie kilka "dni
    bezakcyzowych" na alkohol.
    Pytaniem jest więc czy chodzi o źródło *formalne* czy merytoryczne :D

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2011-01-17 14:29:05
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 17.01.2011 13:35, mecenas wrote:
    > Źródłem prawa w tej dyscyplinie jest wyłacznie Minister Finansów ;).

    MF ogólnie jest Źródłem, czy raczej Krynicą :-)

    --
    Tomek