  • 1. Data: 2011-01-17 17:29:12
    Temat: podatek od sprzedaży garażu
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    Witam czy w przypadku sprzedaży garażu jest tak jak z mieszkaniem?
    Czyli gdy go sprzedłem przed upływem 5 lat (od czasu gdy go na mnie
    przepisano) musze zapłacic 19% do złodziejskiego us?
    Czy jest tak jak z mieszkaniem, że można "uciec" przed podatkiem kupując
    inną nieruchomość, remontując dom/mieszkanie etc?

    Jeśli tak czy mogę pod remont podpiąć zakup pieca do ogrzewania, którego
    kwota przewyższ kwote podatku do zapłaty (ale nie przewyższa kwoty, którą
    dostałem ze sprzedaży garażu)?

    --
    uciu

  • 2. Data: 2011-01-19 11:23:41
    Temat: Re: podatek od sprzedaży garażu
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 17-01-2011 18:29, uciu rzecze:
    > Witam czy w przypadku sprzedaży garażu jest tak jak z mieszkaniem?

    Z grubsza tak, z tym że nie możesz kupić garażu jako "wydatków na
    cele mieszkaniowe".

    > Czyli gdy go sprzedłem przed upływem 5 lat (od czasu gdy go na mnie
    > przepisano) musze zapłacic 19% do złodziejskiego us?

    Zależy kiedy kupiłeś. Zobacz:
    http://wyborcza.pl/1,76842,6221270,Jak_zaplacic_poda
    tek_od_sprzedazy_mieszkania__Na_trzy.html
    BTW: temat jest regularnie wałkowany, wystarczy poczytać archiwum.

    > Czy jest tak jak z mieszkaniem, że można "uciec" przed podatkiem kupując
    > inną nieruchomość, remontując dom/mieszkanie etc?

    Zależy kiedy kupiłeś i jakie przepisy Cię dotyczą (patrz wyżej).
    Jeśli łapiesz się na "zwolnienie na cele mieszkaniowe, to tak-
    można kupić dom/mieszkanie (ale nie garaż czy działkę rekreacyjną!),
    wyremontować mieszkanie itp.

    > Jeśli tak czy mogę pod remont podpiąć zakup pieca do ogrzewania, którego
    > kwota przewyższ kwote podatku do zapłaty (ale nie przewyższa kwoty,
    > którą dostałem ze sprzedaży garażu)?

    "Na cele mieszkaniowe" musisz wydać kwotę przychodu, nie należnego
    podatku. Przeczytaj artykuł z linka.

    --
    Dominik (& kąpany)