  • 1. Data: 2006-02-10 13:44:26
    Temat: KUP jeśli 65% wynagrodzenia objęte prawem autorskim
    Od: Olek <m...@e...pl>

    Witam,
    Po przeczytaniu opisu grupy, mam wrażenie, że to dobre miejsce na
    zadanie takiego pytania.

    Muszę samodzielnie skorygować wyliczenia zawarte w moim zeznaniu PIT.
    Wcześniej mój KUP określony był ryczałtem. W styczniu 2006 podpisałem
    jednak aneks do umowy o pracę i moje wynagrodzenie składa się teraz z
    dwóch częsci, jedna z nich objęta jest ochroną prawem autorskim (65%
    wynagrodzenia).

    Próbując wykonać obliczenie Kosztu Uzyskania Przychodu natknąłem się na
    problem:
    Jaką wartość/stawkę zastosować do 35% reszty mojego wynagrodzenia?

    Najpierw obliczam dla jednego miesiąca KUP dla części objętej prawami
    autorskimi:

    KUP = 50% * X;

    gdzie:
    X = (65% Wynagrodzenia) - (65% ZUS-część_pracownika)

    Jak jednak obliczyć KUP dla reszty (pozostałe 35% wynagrodzenia)?
    Bo chyba nie mogę zastosować 35% wartości zryczałtowanej :)

    Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki oraz bezlitosne wytknięcie
    ewentualnych błędów.

    --
    Pozdrawiam,
    Olek

  • 2. Data: 2006-02-10 15:57:43
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Olek wrote:

    > Jak jednak obliczyć KUP dla reszty (pozostałe 35% wynagrodzenia)?
    > Bo chyba nie mogę zastosować 35% wartości zryczałtowanej :)

    Standardowo.
    Do 35% przysługuje cały miesięczny ryczałt. Stówa z groszami.
    :)

  • 3. Data: 2006-02-12 14:25:21
    Od: Olek <m...@e...pl>

    witek napisał(a):

    > Standardowo.
    > Do 35% przysługuje cały miesięczny ryczałt. Stówa z groszami.
    > :)

    To takie proste, że nigdy bym na to nie wpadł :)
    Dzięki!

    Mam jeszcze jedno pytanie, bo teraz mam wrażenie, że źle policzyłem
    KUP dla pozostałych 65%.

    Znalazłem coś takiego:
    http://www.wskazniki.pit.pl/pages/i/217.php
    W skrócie:
    "KUP określa się... w wysokości 50% uzyskanego przychodu, z tym że
    koszty te oblicza się od przychodu pomniejszonego o potrącone przez
    płatnika w danym miesiącu składki na ubezpieczenia emerytalne i
    rentowe oraz na ubezpieczenie chorobowe..."

    Wiem, że to może się wydawać głupie, ale dla części wynagrodzenia za
    pracę objętą prawami autorskimi, KUP próbowałem liczyć od 65%
    wynagrodzenia pomniejszonego o 65% składek na ZUS.
    Teraz wydaje mi się, że podstawą do obliczenia KUP powinno być 65%
    wynagrodzenia pomniejszonego o 100% składek na ZUS.
    Czy ta druga opcja jest poprawna?

    Przepraszam za głupie pytania, ale nie jestem pewien, czy właściwie
    interpretuję.

    --
    Pozdrawiam!
    Olek

  • 4. Data: 2006-02-12 19:17:01
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Olek wrote:

> [...]
    > Czy ta druga opcja jest poprawna?
    >
    > Przepraszam za głupie pytania, ale nie jestem pewien, czy właściwie

    W tej wersji tego nie liczyłem, ale jeśli już to uwzględnia się całość
    składek i dopiero od tego co zostanie można policzyć 50% KUP.

  • 5. Data: 2006-02-14 13:52:37
    Od: Olek <m...@e...pl>

    witek napisał:

    > W tej wersji tego nie liczyłem, ale jeśli już to uwzględnia się całość
    > składek i dopiero od tego co zostanie można policzyć 50% KUP.

    Dzięki, bardzo mi pomogłeś, teraz chyba już wszystko wiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Olek