  • 1. Data: 2006-02-10 14:05:12
    Temat: Zryczaltowany podatek dochodowy i uslugi geodezyjne?
    Od: "nirok" <nirok[WYTNIJTO]@tlen.pl>

    Witam,
    moze ktos z grupowiczow bedzie wiedzial czy zawod geodety w mysl przepisow
    prawnych nalezy do kategorii zawodow wolnych?
    Co za tym idzie, czy osoba fizyczna (geodeta) prowadzaca dzialalnosc
    gospodarcza (uslugi geodezyjne) moze sie rozliczac z urzedem skarbowym na
    zasadzie zryczaltowanego podatku dochodowego i jaka bedzie stawka tego
    ryczaltu (8,5% - dzialalnosc uslugowa, 17% - inne dzialalnosci uslugowe, czy
    20% - wolne zawody). Przegooglalem juz wiele i nigdzie nie moge znalezc
    odpowiednich przepisow prawnych, a urzad skarbowy w mojej miejscowosci tez
    nie jest do konca pewien (sklaniaja sie w strone 8,5%, ale sami pewnosci nie
    maja).

    Moze ktorys z grupowiczow zna odpowiedz na moje pytanie ;)

    pozdrawiam
    GK

  • 2. Data: 2006-02-11 13:20:14
    Od: "taxer" <taxer <NOSPAM>@krynica.net.pl>

    Użytkownik "nirok" <nirok[WYTNIJTO]@tlen.pl> napisał w wiadomości

    > Co za tym idzie, czy osoba fizyczna (geodeta) >prowadzaca dzialalnosc
    > gospodarcza (uslugi geodezyjne) moze sie rozliczac z >urzedem skarbowym na
    > zasadzie zryczaltowanego podatku dochodowego

    Jeśli wykonujesz usługi załącznika 2 to nie możesz być na ryczałcie. Sprawdz
    co masz w regonie i po problemie.
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/od_osob_fizyczn
    ych/akty_prawne/zalrycz010106.pdf

    a żeby ci było łatwiej:
    74.20.72 Usługi wykonywania pomiarów pod powierznią ziemi
    74.20.73 Usługi wykonywania pomiarów powierzchni ziemi
    74.20.74 Usługi sporządzania map
    74.20.75 Usługi doradztwa technicznego inne nie inzynierskie

    Nad czym zastanawiał się US u ciebie tego nie wiem.
    Może pozwolic a potem złapać i ukarac jak to w naszej polsce bywa.

    taxer

  • 3. Data: 2006-02-12 14:36:02
    Od: "Umiar" <u...@g...com.pl>

> [...]
    > 74.20.74 Usługi sporządzania map
    > 74.20.75 Usługi doradztwa technicznego inne nie inzynierskie

    powiem szczerze ze nie znalazlem takich zapisow w tym zalaczniku.
    Napisz co i jak dokladnie, najlepiej z numerami stron.

    Umiar

  • 4. Data: 2006-02-12 19:22:06
    Od: "taxer" <taxer <NOSPAM>@krynica.net.pl>

    Użytkownik "Umiar" <u...@g...com.pl> napisał w wiadomości
    > powiem szczerze ze nie znalazlem takich zapisow w >tym zalaczniku.
    > Napisz co i jak dokladnie, najlepiej z numerami stron.

    Ależ proszę bardzo :
    Strona 5
    Załącznik nr.2
    Wykaz usług których świadczenie wyłącza podatnika z opodatkowania ryczałtem
    od przychodów ewidencjonowanych, oznaczonych wg PKWiU

    Pozycja 15 Grupa 74.2 Usługi architektoniczne i inżynierskie.

    PS.Pokazane przezemnie usługi z grupy 74.2.......... miały być tylko
    przykładem dlatego pokazałem ich kilka.
    Jakby nie było 74.20.73-74 to nic innego jak usługi geodezyjno
    kartograficzne tak więc bezwzględne wyłączenie z ryczałtu. Nad czym
    zastanawiali się w US pozostawiam bez komentarza :-)

    Pozdrawiam
    taxer