  • 1. Data: 2004-03-04 13:41:28
    Temat: Kapital w sp. z o.o.
    Od: "Marcin" <barman@barmanproductions_STOPPER.pl>

    Witam,

    Kolega chce kupic spolke z ograniczona odpowiedzialnoscia z kapitalem 4.000
    PLN. Ile ma czasu od momentu zakupu, zeby podniesc kapital do wymaganej
    wysokosci (teraz do 25.000, do konca roku do 50.000 - czy tak?), i jakie
    sankcje groza, jezeli nie podniesie kapitalu w wymaganym czasie? Czy bedzie
    mogl dokonac zmian wlascicielskich w KRS, jezeli kapital bedzie wynosil
    nadal 4.000?

    --
    Pzdr.
    Marcin

  • 2. Data: 2004-03-04 13:52:04
    Temat: Re: Kapital w sp. z o.o.
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Marcin napisał:

> [...]
    > PLN. Ile ma czasu od momentu zakupu, zeby podniesc kapital do wymaganej
    > wysokosci (teraz do 25.000, do konca roku do 50.000 - czy tak?), i jakie

    Nie ma czasu. Kapitał do 25tys nalezało podnieśc do 31 grudnia 2003.

    > sankcje groza, jezeli nie podniesie kapitalu w wymaganym czasie? Czy bedzie

    Sąd wezwie Spółkę do dopełnienia obowiązku podniesienia kapiału kiedy
    sie zorinetuje że nie zostało to zrobione w terminie.
    A jeżeli Spółka na wezwanie tego nie zrobi sąd postawi spółke w stan
    likwidacji.

    > mogl dokonac zmian wlascicielskich w KRS, jezeli kapital bedzie wynosil
    > nadal 4.000?

    Owszem, zmiany zostana wpisane, ale każde ruszenie sprawy w KRS
    spowoduje przy okazji wezwanie do uzupełnienia kapiału.
    I tu kółko sie zamyka.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-03-04 14:25:01
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

> [...]
    > sie zorinetuje że nie zostało to zrobione w terminie.
    > A jeżeli Spółka na wezwanie tego nie zrobi sąd postawi spółke w stan

    Tak, ale kiedy takie wezwania nastapia (a bedzie ich pewnie sporo) nie
    wiadomo... U mnie jeszcze nie wzywano ;-) Rozwiazanie to chyba ostateczna
    mozliwosc, jest jeszcze afaik jakas kara dla zarzadu czy jakos tak...

    Pozdrawiam

    Baton

  • 4. Data: 2004-03-04 21:52:56
    Od: "AsDaX" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Baton" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
    ... jest jeszcze afaik jakas kara dla zarzadu czy jakos tak...

    ...jest, 2 grzywny do 1000, potem wg uznania sadu.
    Pzdr