  • 1. Data: 2002-02-01 12:12:36
    Temat: Kasa fiskalna
    Od: <s...@w...pl>

    Jestem od niedawna "szczęśliwym" posiadaczem kasy fiskalnej :), i mam pare
    pytań:
    1. Jeśli zapomniałem napić na kasę fakturę z poprzedniego miesiąca to co
    powinienem zrobić? Nabić jak najszybciej?
    2. Jak nabije na kase towar a pozniej a okaże się że niepotrzebnie to co z
    tym zrobic? kasa nie epozawala przeciez na wycofanie raz zaewidencjonowanego
    towaru.
    3. Gdzie nznajde jakieś sensowne informację jak postepować z tym badziewiem
    tak aby US sie nie przyczepił?

  • 2. Data: 2002-02-01 13:17:04
    Temat: Re: Kasa fiskalna
    Od: "Krzysiek" <k...@i...com.pl>

    Użytkownik <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1. Jeśli zapomniałem napić na kasę fakturę z poprzedniego miesiąca to co
    > powinienem zrobić? Nabić jak najszybciej?

    Na kasie nie można nabić po terminie sprzedaży. W ogóle nie wolno sprzedawać
    gdy kasa jest nieczynna. W przypadku uszkodzenia należy użyć kasy
    rezerwowej. Każdy podatnik ma prawo posiadać takie kasy.
    Jeśli faktura jest dla firmy to wystawianie paragonu nie jest konieczne.
    Ważne aby stosować jednolitą regułę.

    > 2. Jak nabije na kase towar a pozniej a okaże się że niepotrzebnie to co z
    > tym zrobic? kasa nie epozawala przeciez na wycofanie raz
    zaewidencjonowanego
    > towaru.

    Należy napisać protokół unieważnienia paragonu z podaniem kiedy i dlaczego
    paragon unieważniono. Po protokołu należy dołączyć oryginał
    paragonu(bezwzględnie).Wskazany jest podpis i nr dowodu osobistego klienta.
    Ponieważ każde dołączenie takiego paragonu jest podejrzane, należy zwrócić
    szczególną uwagę na przekazywanie wszystkich paragonów klientowi i nie
    wyrzucać ich do śmieci.

    > 3. Gdzie nznajde jakieś sensowne informację jak postępować z tym
    badziewiem
    > tak aby US sie nie przyczepił?

    Zawsze się może przyczepić. To podatnik ma udowodnić, że rzeczywiście
    nastąpiła anulacja paragonu (sprzedaży).

    --
    Krzysztof Lis

    www.infostar.com.pl
    www.restauracja.com.pl
    www.hotel.biz.pl

  • 3. Data: 2002-02-01 15:31:50
    Od: <s...@w...pl>

> [...]
    > rezerwowej. Każdy podatnik ma prawo posiadać takie kasy.
    > Jeśli faktura jest dla firmy to wystawianie paragonu nie jest konieczne.

    no dobra, ale nie dabilem i co powinienem w takim przypadku zrobic?

  • 4. Data: 2002-02-03 20:43:54
    Od: "Marek Rz." <n...@r...pl>

    > no dobra, ale nie dabilem i co powinienem w takim przypadku zrobic?

    nabij teraz i wymień klientowi fakturę na dzisiejszą (tylko przemyśl jak
    załatwić anulowanie tej poprzedniej)
    a jeśli wystawiasz faktury na podstawie paragonu to _najpierw_ wystawiaj
    paragon :-) spóźnienie w drugą stronę nie jest wtedy problemem

  • 5. Data: 2002-02-04 08:47:36
    Od: <s...@w...pl>

    co do nabijania faktur na kase fiskalna, jesli jest wiele pozycji to mozna
    nabic jako jedna? czy trzeba koniecznie(tak robie ale nie wiem czy musze)
    rozbijac wszystko na poszczególne pozycje

  • 6. Data: 2002-02-04 12:25:27
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    <s...@w...pl> wrote in message news:a3lhtf$l5i$1@news.tpi.pl...
    > co do nabijania faktur na kase fiskalna, jesli jest wiele pozycji to mozna
    > nabic jako jedna? czy trzeba koniecznie(tak robie ale nie wiem czy musze)
    > rozbijac wszystko na poszczególne pozycje

    Dobrze byloby sie choc troche orientowac....
    jesli to jest "wiele egz TEGO SAMEGO", to mozna.

    Boguslaw

  • 7. Data: 2002-02-05 13:26:37
    Od: <s...@w...pl>

    > Dobrze byloby sie choc troche orientowac....
    nocoz wlasnie probuje dzieki tej grupie, a jakie lepsze zrodla inf.
    polecasz?