  • 1. Data: 2002-02-01 12:21:31
    Temat: ZUS i zwolnienie
    Od: "Bogdan Al." <b...@p...onet.pl>

    Witam. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jakie druki trzeba wypełnić do ZUS-u
    w przypadku zwolnienia chorobowego pracownika. Jeszcze jedno - po jakim
    czasie ZUS przejmuje wypłacanie zasiłku chorobowego?.

  • 2. Data: 2002-02-01 13:30:36
    Temat: Re: ZUS i zwolnienie
    Od: "Basia" <p...@w...pl>

    Bogdan Al. napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >w przypadku zwolnienia chorobowego pracownika. Jeszcze jedno - po jakim
    >czasie ZUS przejmuje wypłacanie zasiłku chorobowego?.

    Musisz wypelnic deklaracje ZUS RCA i RSA-na tej drugiej wykazujesz za jaki
    okres dany pracownik ma przerwe w oplacaniu skladek (po prostu od kiedy do
    kiedy chorowal), zdaje sie, ze po 35 dniach.
    Pozdrawiam
    Basia

  • 3. Data: 2002-02-01 13:49:18
    Od: "Janusz" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > okres dany pracownik ma przerwe w oplacaniu skladek (po prostu od kiedy do
    > kiedy chorowal), zdaje sie, ze po 35 dniach.

    Witam

    Wypełniasz do ZUS deklarację RNA jeżeli zatrudniasz do 20 pracowników
    (jak 21 i więcej RCA) oraz RSA i na niej wykazujesz okres chorobowego.
    Podajesz kod świadczenia 331 bądź 333 jeśli chorobowe jest do 35 dni, bo za
    tyle wypłacasz Ty. Od 36 dnia płaci ZUS.A ha i DRA również.

    W razie niejasności pytaj.
    Janusz