  • 1. Data: 2003-05-08 20:40:00
    Temat: Kasa fiskalna, ulga a koszty i odliczenie VAT
    Od: bubbbaaassss <w...@w...pl>

    Kupilem kase fiskalna, mam zamiar skorzystac z ulgi na zakup ( 50% kwoty
    netto ).
    Czy kwote netto faktury za zakup moge rownoczesnie wrzucic w koszty? I
    czy moge osliczyc VAT naliczony przy zakupie kasy?
    Bo jesli tak to faktyczny koszt zakupu kasy wynosi ~ 25% jej ceny.
    50 % odliczam od VAT nalezny w VAT-7
    19 % w kosztach
    22 % VAT naliczony do odliczenia
    nie byloby tak zle

    pozdr
    buubaassss

  • 2. Data: 2003-05-08 23:06:42
    Temat: Re: Kasa fiskalna, ulga a koszty i odliczenie VAT
    Od: "Michal Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Uzytkownik "bubbbaaassss" <w...@w...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > czy moge osliczyc VAT naliczony przy zakupie kasy?
    > Bo jesli tak to faktyczny koszt zakupu kasy wynosi ~ 25% jej ceny.
    z tego co wiem to jak juz kupiles a nie zglosiles zamiaru zakupu to po
    ptaszkach

    Icek

  • 3. Data: 2003-05-09 06:35:56
    Od: "buba" <1...@w...pl.NOSPAM>

    > z tego co wiem to jak juz kupiles a nie zglosiles zamiaru zakupu to po
    > ptaszkach

    zglosilem, zglosilem...
    ale czy mozna tak?

  • 4. Data: 2003-05-09 07:28:46
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    Użytkownik "Michal Ickiewicz"
    <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-po
    ziostawiajac-do-pl-jako-
    domene-regexp@do_DOT.pl> napisał w wiadomości
    > Uzytkownik "bubbbaaassss" <w...@w...pl> napisal w wiadomosci
    > z tego co wiem to jak juz kupiles a nie zglosiles zamiaru zakupu to po
    > ptaszkach

    Zakup nie jest jednoznaczny ze zgloszeniem zamiaru zakupu.

    Zgloszenia nalezy dokonac na minimum jeden dzien przed fiskalizacja (a nie
    zakupem)
    Kase z reguły kupuje sie wczesniej tak by moc na niej cwiczyc.

    > Icek

    Darek

  • 5. Data: 2003-05-09 07:30:22
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    Użytkownik "buba" <1...@w...pl.NOSPAM> napisał w wiadomości

    > zglosilem, zglosilem...
    > ale czy mozna tak?

    Cena netto zakupu kasy -> koszty
    Vat naliczony -> do odliczenia w m-cu zakupu

    50% ceny netto do odliczenia od VAT-u w miesiacu lub w m-cach nastepnych po
    fiskalizacji

    Darek

  • 6. Data: 2003-05-09 12:58:35
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "buba" <1...@w...pl.NOSPAM> napisał w wiadomości

    > zglosilem, zglosilem...
    > ale czy mozna tak?

    Pan Dariusz juz wyjasnil, ale pewnie dalej bedzie mial Pan "watpliwosci".

    Ale jest w porzadku.

    Zwrot 50% ie jest zwrotem "polowy wartosci netto",
    lecz "ulga w podatku VAT" (calkiem nieprzypadkiem- ale to nie szkodzi)
    rowna polowie wartosci netto kasy.

    Boguslaw