  • 1. Data: 2002-10-28 00:15:15
    Temat: Kasa mieszkaniowa-ostatnia rata i pytanie
    Od: "J_K_K" <y...@p...onet.pl>

    Przeglądając archiwum listy nie trafiłem na jednoznaczną odpowiedź:
    czy można odliczyć od podatku 30% każdej sumy wpłaconej na Kasę Mieszkaniową
    (konkretnie: znacznie przewyższającej zaplanowaną ratę)? Oczywiście w
    granicach przewidzianych ustawą.
    Czyli: czy ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych w kontekście kas
    mieszkaniowych ma na myśli środki wpłacone do tejże kasy w ogóle, czy środki
    zaksięgowane przez kasę na rachunek osobisty?
    Dodam, ze na wydruku historii rachunku za dany rok znajduja się dwa konta:
    nieoprocentowane i oprocentowane.
    Chciałbym jednorazowo w ostatniej racie wykorzystać maksymalny limit
    odliczeń za rok bieżący :)

  • 2. Data: 2002-10-28 00:30:40
    Temat: Re: Kasa mieszkaniowa-ostatnia rata i pytanie
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "J_K_K" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Chciałbym jednorazowo w ostatniej racie wykorzystać maksymalny limit
    > odliczeń za rok bieżący :)

    To zajrzyj do umowy z kasa i podpisz aneks na zmiane wysokosci raty.

    Karol

  • 3. Data: 2002-10-28 17:34:26
    Od: "J_K_K" <y...@p...onet.pl>

    > możesz tak zagrać - sam będę robił to samo. o ile dobrze pamiętam w umowie
    > banku są pewne ograniczenia jeśli chodzi o zmniejszanie wysokości raty (
    bank
    > się zabezpiecza), ale zwiększać można dowoli.

    moja umowa nie przewiduje możliwości zwiększenia raty powyżej 150 %
    dotychczasowej, najpóźniej na 7 m-cy przed zakończeniem oszczędzania :( ,
    ale mi chodzi tylko o to, aby odliczyć sobie 30% wpłaconej sumy do Kasy od
    podatku :), bo przecież pieniądze do nich wpłacę tylko Kasa zaksięguje je na
    konto nieoprocentowane i nie będzie brała pod uwagę tej wpłaty (jako
    incydentalnej) do analizy wysokości kredytu kontraktowego o jaki będę mógł
    się ubiegać. Czy ktoś mógłby to zweryfikować, czy mam rację?

    > I na ile liczysz kredytu kontraktowego ? i w jakim banku masz kasę jeśli
    można
    > wiedzieć.

    uzbieram ok. 40 kzl, liczę na jakieś 40-60 kzl kredytu :) , PEKAO :(

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-10-29 10:00:06
    Od: "Rafal K" <y...@w...pl>

    "J_K_K" <y...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > incydentalnej) do analizy wysokości kredytu kontraktowego o jaki będę mógł
    > się ubiegać. Czy ktoś mógłby to zweryfikować, czy mam rację?

    Odliczyc mozesz tylko te kwote ktora zostala wplacona i zaksiegowana przez
    Kase w postaci ustalonych rat. Wydaje mi sie ze mylisz wplaty 'incydentalne'
    (czyli takie RATY ktore zostaly placone w danej wysokosci krocej niz
    ustalony przez Kase okres - np. 6 miesiecy) od wplat ktore przekraczaja
    wysokosc raty i sa ksiegowane 'na poczet' nastepnych rat - takie wplaty nie
    sa brane pod uwage w rozliczeniu. Wiec jezeli nie mozesz ustalic wiekszej
    raty niz 150% to .... masz Kase do bani :). Nic na to nie poradzisz. Mam
    nadzieje ze nie zamieszalem.

    Pozdrawiam,
    Rafal

  • 5. Data: 2002-10-29 11:00:04
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Rafal K" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (czyli takie RATY ktore zostaly placone w danej wysokosci krocej niz
    > ustalony przez Kase okres - np. 6 miesiecy)

    Ale po podpisaniu aneksu do umowy (jezeli dobrze pamietam warunki umowy w
    BPH) ?

    Karol

  • 6. Data: 2002-10-29 11:17:43
    Od: "Rafal K" <y...@w...pl>

    "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> wrote in message

    > Użytkownik "Rafal K" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

    > 'incydentalne'
    >
    > Ale po podpisaniu aneksu do umowy (jezeli dobrze pamietam warunki umowy w
    > BPH) ?

    No tak - przy kazdej zmianie w umowie podpisuje sie aneks - inaczej sie nie
    da. Po za tym takie raty sa mozliwe tylko wtedy gdy mozna zmienic wysokosc
    raty 2 razy w roku ( a nie we wszystkich bankach tak jest i wtedy nie mozna
    'sterowac' wysokoscia raty pod koniec roku aby odciagnac max podatek).

    Rafal