  • 1. Data: 2002-10-27 16:14:48
    Temat: Restrukturyzacja - raz jeszcze
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Byla taka dyskusja na pl-soc-prawo o restrukturyzacji, ktora zahaczyla
    o dlugi spolki cywilnej, ktora juz nie prowadzi dzialalnosci.

    Wyrazilem wtedy ciekawosc, czy rozwiazana spolka cywilna, nie bedaca
    przeciez w stanie likwidacji czy upadlosci, a ktorej co najmniej jeden
    ze wspolnikow jest przedsiebiorcą, moze podlegac restrukturyzacji (to
    znaczy jej zobowiazania oczywiscie). IMHO tak, ale nie wierzylem za
    badzo w korzystna dla podatnikow intepretacje z US.

    A tutaj niespodzianka. Otrzymalem z US z (uwaga!) specjalnego dzialu
    do informowania o ustawie z 30 wrzesnia informacje, ze mozna
    restrukturyzowac takie zobowiazania, nawet jesli przedsiebiorca
    obecnie nie kontynuuje DG, ktora prowadzil w spolce cywilnej. Co
    prawda specjalny dzial chcialby jakiegos dokumentu potwierdzajacego
    przeniesienie zobowiazania s.c. na przedsiebiorce (np. decyzje US o
    przeniesieniu odpowiedzialnosci), ale to IMO i tak znaczny postep.

    Chcialem o tym napisac, bo kto potrzebuje - niech korzysta. Mozna
    przeciez w ten sposob restrukturyzowac zobowiazania wszystkich s.c.
    (mam nadzieje, ze nie tylko w tym jednym US, w ktorym bylem) - bo jak
    komus zalezy, to przeciez moze zalozyc DG. A jesli ma juz DG, to
    domagac sie decyzji o przeniesieniu odpowiedzialnosci. Byle zdazyc do
    15.11.2002...

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 2. Data: 2002-10-27 21:31:58
    Temat: Re: Restrukturyzacja - raz jeszcze
    Od: "nettoperz" <!nettoperz!@poczta.onet.pl>

> [...]
    > komus zalezy, to przeciez moze zalozyc DG. A jesli ma juz DG, to
    > domagac sie decyzji o przeniesieniu odpowiedzialnosci. Byle zdazyc do

    W US owszem , nie robią problemu .
    A czy ktoś się orientuje jak ta sprawa wygląda w ZUS-ie ?
    Wg mnie powinno być tak samo ale kraj mamy jaki mamy więc wszystko jest
    możliwe. Osobiście tylko przy pytaniu o formularz zostałem w Zusie
    ''zapewniony'' że wniosek o restrukturyzacje nie przejdzie gdyz obecnie nie
    ma działalności i ewidentnie otwiera się ją w celu wymuszenia umożeń.
    Niestety pani nie podala artykułu ustawy który zabrania takiej procedury.
    czy ktoś ma doswiadczenia?
    pozdrawiam
    N.

  • 3. Data: 2002-10-29 02:12:55
    Temat: Re[2]: Restrukturyzacja - raz jeszcze
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 27 października 2002 o godzinie (22:31:58) napisano:

    n> W US owszem , nie robi? problemu .
    n> A czy kto? się orientuje jak ta sprawa wygl?da w ZUS-ie ?

    MUSI wygladac tak samo. Ustawa jest przeciez jedna dla wszystkich
    organow restrukturyzacyjnych.

    n> Wg mnie powinno być tak samo ale kraj mamy jaki mamy więc wszystko jest
    n> możliwe. Osobi?cie tylko przy pytaniu o formularz zostałem w Zusie
    n> ''zapewniony'' że wniosek o restrukturyzacje nie przejdzie gdyz obecnie nie
    n> ma działalno?ci i ewidentnie otwiera się j? w celu wymuszenia umożeń.

    No comments.

    n> Niestety pani nie podala artykułu ustawy który zabrania takiej procedury.

    Bo takiego nie ma.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl
    "Menedżerowie mają rozwiązanie dla każdego problemu. Urzędnik ma
    problem z każdym rozwiązaniem." Guenter Hartkopf