  • 1. Data: 2002-05-19 19:53:19
    Temat: Kiedy PIT5?
    Od: ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl>

    Kiedy należy wplacić zaliczke za PIT5, po przekroczeniu jakiej kwoty?

  • 2. Data: 2002-05-19 22:50:49
    Temat: Re: Kiedy PIT5?
    Od: "mm01" <m...@p...fm>

    > Kiedy należy wplacić zaliczke za PIT5, po przekroczeniu jakiej kwoty?

    jak wychodzi kwota do zaplaty (poz.62 PIT-5)

    MariuszM.

  • 3. Data: 2002-05-20 19:47:06
    Od: "majura" <m...@f...onet.pl>

    | jak wychodzi kwota do zaplaty (poz.62 PIT-5)

    Urzędy, z którymi współpracuję uważają, że idzie o poz. 50. Nie do końca się z
    nimi zgadzam, ale...
    W takim przypadku Pit-5 należy złożyć, gdy podtsawa opodatkowania przekroczy
    kwotę: 2727

    pozdrawiam
    majura
    =================================
    http://www.antivirus.pl

  • 4. Data: 2002-05-21 21:05:46
    Od: "mm01" <m...@p...fm>

    majura wrote:

> [...]
    się z
    > nimi zgadzam, ale...
    > W takim przypadku Pit-5 należy złożyć, gdy podtsawa opodatkowania

    pytanie brzmialo kiedy nalezy wplacic, a nie zlozyc deklaracje, a to dwie
    rozne sprawy; a jezeli chodzi o skladanie, to PIT-5 jest dekl. na zaliczke
    na podatek, a nie deklaracja do sprawdzania czy przekroczono kwote 2727,16
    (2002rok) a wiec pierwsza deklaracja bedzie zawsze w przypadku kiedy wyjdzie
    podatek do zaplaty;

    z powazaniem
    mm01

  • 5. Data: 2002-05-22 00:23:18
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 May 2002, mm01 wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ > Urzędy, z którymi współpracuję uważają, że idzie o poz. 50. Nie do końca

    Prawdę mówiąc ktoś kiedyś tu tłumaczył - przeczytałem
    w ustawie - i TAM TAK NAPISALI: "dochody te przekroczyły kwotę
    powodującą obowiązek zapłacenia podatku".
    Nic nie ma, że "musi wyjść podatek" (razem z odliczeniami od
    podatku), wystarczy że "od kwoty..." *byłby* podatek (jakby nie
    było odliczeń).
    [...]
    >+ pytanie brzmialo kiedy nalezy wplacic, a nie zlozyc deklaracje, a to dwie
    >+ rozne sprawy;

    Pełna zgoda ! -:)

> [...]
    >+ (2002rok) a wiec pierwsza deklaracja bedzie zawsze w przypadku kiedy wyjdzie

    Zaraz... sugerujesz że to NIE dwie RÓŻNE sprawy, a JEDNA i TA SAMA ??
    -:O ;>

    I IMO jednak nie :( - jeśli ktoś ma odliczenia od podatku (w PIT !)
    to US ma prawo się czepiać :( (to, że NIEKTÓRE US oświadczały
    że "nie trzeba" to - owszem - wiemy ! Oby więcej takich...)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-05-22 18:45:49
    Od: "majura" <m...@f...onet.pl>

> [...]
    | (2002rok) a wiec pierwsza deklaracja bedzie zawsze w przypadku kiedy wyjdzie

    Istotnie - mea culpa

    pozdrawiam
    majura

  • 7. Data: 2002-05-22 22:01:14
    Od: "mm01" <m...@p...fm>

    > Prawdę mówiąc ktoś kiedyś tu tłumaczył - przeczytałem
    > w ustawie - i TAM TAK NAPISALI: "dochody te przekroczyły kwotę
    > powodującą obowiązek zapłacenia podatku".

    pozostaje po stronie tych ktorzy twierdza, ze nie trzeba skladac dekl..

    > Nic nie ma, że "musi wyjść podatek" (razem z odliczeniami od
    > podatku), wystarczy że "od kwoty..." *byłby* podatek (jakby nie
    > było odliczeń).

    nie

> [...]
    > -:O ;>
    >
    > I IMO jednak nie :( - jeśli ktoś ma odliczenia od podatku (w PIT !)

    US musi udowodnc, ze odliczenia sa nieprawidlowe,
    a jezeli by udowodnil to podopobna sytuacja by byla w przypadku zawyzenia
    kosztow, a z zarzutem ze strony US, ze nalezalo zlozyc PIT5 bo koszty
    stwierdzono mniejsze (przychody wieksze), sie niespotkalem - bo brak
    podstawy prawnej;

  • 8. Data: 2002-05-22 23:09:39
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 May 2002, mm01 wrote:
    [...]
> [...]
    >+ kosztow, a z zarzutem ze strony US, ze nalezalo zlozyc PIT5 bo koszty

    Nie miałem na myśli nieprawidłowych obliczeń: *prawidłowe*,
    w których występuje odliczenie od podatku.
    Kwota podatku "wychodzi" lecz jest obniżana (poniżej
    zera) przez odliczenie.
    Twoje stanowisko (że ci się w tym momencie składanie PIT nie
    podoba) przyjąłem do wiadomości :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-05-23 06:54:37
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:

> [...]
    > lecz jest obniżana (poniżej zera) przez odliczenie. Twoje
    > stanowisko (że ci się w tym momencie składanie PIT nie podoba)

    Chłopcy, nie bijcie sie, w ustawie jest mowa o "zapłacie" podatku, nie
    o tym czy ma wyjśc czy nie i w którym miejscu.
    Nie płacisz podatku, nie składasz PIT-5.
    Oczywiście, większośc US stoi na stanowisku, że jeżeli juz się złożyło
    raz PIT-5 bo był podatek, to potem trzeba składac dalej.
    Ale ja ma na pismie informacje z mojego US (sami przysłali) że PIT-5
    został złozony niepotrzebie ponieważ, cytuję "nie wykazano kwoty do
    zapłaty".
    Zaznaczam, że podatek wg. skali był, ale nie przewyższał ubezpieczenia
    zdrowotnego

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2002-05-23 07:48:47
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 May 2002, Maddy wrote:
    [...]
> [...]
    >+ zapłaty".
    >+ Zaznaczam, że podatek wg. skali był, ale nie przewyższał ubezpieczenia

    Zeznaj w której częsci Europy tak informują :)

    Pozdrowienia, Gotfryd