  • 1. Data: 2007-12-09 16:52:07
    Temat: Kilka pytan
    Od: cccx <c...@w...pl>

    Witam,
    mam kilka pytań:

    1. W tym miesiącu (grudzień) płacimy podwójny podatek dochodowy. Czyli to
    co nam wyszło płacić za listopad x2. W styczniu nie płacimy już podatku za
    grudzień, ponieważ niedopłatę/nadpłatę regulujemy zeznaniem podatkowym
    rocznym. Czy wszystko co napisałem się zgadza?

    2. Za listopad płacimy zwyczajną stawkę podatku VAT. W styczniu płacimy
    podatek VAT zwyczajnie za grudzień. Czyli zachowując ciągłość - nie
    jak w przypadku dochodowego i podwójnym podatkiem. Zgadza się?

    3. Jakie zeznania podatkowe roczne związane z działalnością gospodarczą i
    nie tylko powinien składać właściciel firmy (osoba fiz. prow. DG).

    4. Czy istnieje obowiązek comiesięcznego składania deklaracji DRA do ZUS?
    Słyszałem, iż złożenie jednej deklaracji wystarcza - klonuje się ona. Nie
    trzeba nawet składać przy zmianach wysokości składek. Czy to prawda?

    Z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2007-12-09 22:12:08
    Temat: Re: Kilka pytan
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 Dec 2007, cccx wrote:

> [...]
    > grudzień, ponieważ niedopłatę/nadpłatę regulujemy zeznaniem podatkowym
    > rocznym. Czy wszystko co napisałem się zgadza?

    Być może Wam się zgadza.
    Mi się nie zgadza.
    Czy rozliczasz się może miesięcznie? ;)

    > 2. Za listopad płacimy zwyczajną stawkę podatku VAT. W styczniu płacimy
    > podatek VAT zwyczajnie za grudzień. Czyli zachowując ciągłość - nie
    > jak w przypadku dochodowego i podwójnym podatkiem. Zgadza się?

    j.w. (ja kwartalnie).
    Dochodzi drobiazg: w *rzadkich* przypadkach może mieć w styczniu miejsce
    korekta z tytułu rozliczenia zmiany "proporcji sprzedaży".

    > 3. Jakie zeznania podatkowe roczne związane z działalnością gospodarczą i
    > nie tylko powinien składać właściciel firmy (osoba fiz. prow. DG).

    Zależy :)
    Zależy czy rozlicza się:
    - na zasadach ogólnych ogólnych (skalą) -> PIT-36
    - na zasadach ogólnych liniowo -> PIT-36L
    - ryczałtem (nie pamiętam)
    - ew. czy ma inne dochody

    > 4. Czy istnieje obowiązek comiesięcznego składania deklaracji DRA do ZUS?
    > Słyszałem, iż złożenie jednej deklaracji wystarcza - klonuje się ona. Nie
    > trzeba nawet składać przy zmianach wysokości składek. Czy to prawda?

    Tylko w przypadku, jeśli zmiana *podstawy* składki *wynika
    z przepisów* (a to nie zawsze jest oczywiste, czy wynika).
    Co ciekawsze, ZUS toleruje nawet takie "nieskładanie", które nie ma
    oparcia w przepisach (przy zmianie *stawki* składki zdrowotnej).

    Co przezorniejsi dmuchają na zimne i składają.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-12-10 11:36:08
    Od: cccx <c...@w...pl>

    Dnia Sun, 09 Dec 2007 23:12:08 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Być może Wam się zgadza.
    > Mi się nie zgadza.
    > Czy rozliczasz się może miesięcznie? ;)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    1. Tak, miesięcznie. Czyli jeżeli przyjmując, iż po zapłaceniu podwójnego
    podatku w grudniu kwota wpłacona nie wystarcza na pokrycie podatku
    należnego za miesiąc grudzień to zwyczajnie w styczniu dopłacamy należną
    kwotę podatku do zapłaconej podwójnej stawki listopadowej?
    Zasadniczo już w styczniu cały "rok podatkowy" powinien być
    rozliczony z US. Jaka jest więc idea wypełniania PIT-36, skoro cały
    podatek jest już zapłacony tak czy siak? ;)

    Myślałem, iż w styczniu nie płacimy (dopłacamy w odpowiednich przypadkach)
    do podwójnej kwoty z listopada, ponieważ ewentualne dopłaty/zwroty są
    zawarte w PIT-36.

    ...oraz jaki jest termin składania PIT-36?

  • 4. Data: 2007-12-10 11:37:17
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-12-2007 o 12:36:08 cccx <c...@w...pl> napisał(a):

    > Myślałem, iż w styczniu nie płacimy (dopłacamy w odpowiednich
    > przypadkach)
    > do podwójnej kwoty z listopada, ponieważ ewentualne dopłaty/zwroty są
    > zawarte w PIT-36.

    Na rozliczenie się masz czas do 30. kwietnia, podliczasz finalnie dany rok
    na PIT-36, patrzysz ile poszło zaliczek - i albo dopłacasz albo czekasz na
    zwrot.

    > ...oraz jaki jest termin składania PIT-36?

    30. kwietnia