  • 1. Data: 2006-02-12 11:26:14
    Temat: Kilometrówka - podatek
    Od: " Grzeski" <g...@g...pl>

    Witam,

    mam pytanie do szanownych Grupowiczow, moze ktos potrafi pomoc. Przejrzalem
    archiwum, ale nie znalazlem potrzebnych mi informacji. Chodzi o sytuacje,
    kiedy zaklad pracy wyplaca kilometrowke (samochod prywatny uzywany do celow
    sluzbowych) na podstawie prowadzonej ewidencji przebiegu pojazdu. Jest dla
    mnie jasne, ze z tego tytulu musi byc odprowadzony podatek, ale mam
    watpliwosci co do tego, czy pieniadze otrzymywane z tytulu eksploatacji
    samochodu wchodza do lacznej podstawy wg ktorej obliczamy nalezny podatek.
    Przy duzych przebiegach kwota otrzymana jest na tyle wysoka, ze powoduje
    wyjscie za kolejny prog podatkowy, a przeciez otrzymane pieniadze nie sa
    dodatkowym dochodem, a tylko rekompensuja wydatki poniesione na eksploatacje
    samochodu ...
    Jesli ktos orientuje sie w tej kwestii, ew. moze wskazac w Internecie
    konkretne zrodlo informacji, bede bardzo wdzieczny.

    Pozdrawiam

    Grzegorz

  • 2. Data: 2006-02-12 11:47:19
    Temat: Re: Kilometrówka - podatek
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Grzeski <g...@g...pl>
    w wiadomości <news:dsn60m$kno$1@inews.gazeta.pl> wstukał:

    > kiedy zaklad pracy wyplaca kilometrowke (samochod prywatny uzywany do celow
    > sluzbowych) na podstawie prowadzonej ewidencji przebiegu pojazdu. Jest dla
    > mnie jasne, ze z tego tytulu musi byc odprowadzony podatek,

    Dla mnie jest jasne, że pewna kwota jest zwolniona...

    Przeczytaj sobie w ustawie o podatku dochodowym.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2006-02-12 12:43:26
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sun, 12 Feb 2006 11:26:14 +0000 (UTC), Grzeski napisał(a):

> [...]
    > Jesli ktos orientuje sie w tej kwestii, ew. moze wskazac w Internecie
    > konkretne zrodlo informacji, bede bardzo wdzieczny.

    Jak już kolega napisał poczytaj ustawę o PDoOF.
    O ile pamiętam to pdatkiem objęte są tylko wypłaty z tytułu ryczałtu na
    jazdy po mieście. Kwoty za wyjazdy na podstawie ewidencji przebiegu pojazdu
    nie są opodatkowane.

    --
    Mieczysław
    ----