  • 1. Data: 2006-02-11 21:31:56
    Temat: Podatek od akcji sprzedanych za granicą
    Od: "Maciek S." <mszczer[spamunielubie]@wp.pl>

    Witam,

    W zeszłym roku, w ramach programu lojalnościowego, stałem się posiadaczem
    akcji zagranicznej centrali mojej firmy. W listopadzie angielski broker
    mojej firmy sprzedał te akcję za kwotę około 800 EUR. Od transakcji
    sprzedaży został potrącony i zapłacony w Anglii podatek w wysokości około
    200 EUR. Pozostałą kwotę otrzymałem w lutym bieżącego roku przelewem na
    swoje konto. Ale podkreślam, że data sprzedaży akcji miała miejsce w
    listopadzie 2005, tylko czekałem tak długo na realizację czeku.

    W związku z tym moje pytanie.
    Jak tę transakcję powinienem wykazać w rocznym zeznaniu podatkowym. Jakie
    ewentualnie dokumenty powinienem przedstawić w Urzędzie Skarbowym (od
    brokera otrzymałem tylko czek oraz pismo informujące o dacie transakcji,
    wysokości potrąconego podatku i potrąconej prowizji), w celu uniknięcia
    płacenia kolejnego podatku i ewentualnie otrzymać zwrot nadpłaconego podatku
    (wg moich wyliczeń w UK został potrącony podatek w wysokości prawie 25%).

    Pozdrawiam,
    Maciek S.

  • 2. Data: 2006-02-11 23:24:47
    Temat: Re: Podatek od akcji sprzedanych za granicą
    Od: "Maciek S." <mszczer[spamunielubie]@wp.pl>

    <ciach>
> [...]
    podatku
    > (wg moich wyliczeń w UK został potrącony podatek w wysokości prawie 25%).

    Jeśli muszę przedstawić w US PIT-8C, to jaki jest zagraniczny odpowiednik
    tego dokumentu. Słowem co powinien mi przesłać angielski broker?

    Z góry dziękuje za odpowiedź na tego i poprzedniego posta.

    Maciek S.

  • 3. Data: 2006-02-14 11:14:20
    Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl>

    Witam
    Nie jestem na 100 % pewien ale chyba ten dochód wraz z innymi Twoimi
    dochodami wykrzesz w PIT-36 i odliczysz podatek, zapłacony w UK.
    --
    Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)
    www.handbike.pl