  • 1. Data: 2004-03-17 16:04:32
    Temat: Kontrola podatkowa
    Od: "Jacek" <c...@u...poczta.onet.pl>

    Czy inspektor kontroli podatkowej może żądać od podatnika (zasady ogólne
    czyli KPiR + VAT)
    okazania wszystkich wyciągów bankowych z konta firmowego?

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!

    Adres trochę "przerobiony"

  • 2. Data: 2004-03-17 17:37:52
    Temat: Re: Kontrola podatkowa
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    Użytkownik "Jacek" <c...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czyli KPiR + VAT)
    > okazania wszystkich wyciągów bankowych z konta firmowego?

    nie mam zielonego pojecia, ale jak masz zaszczyt byc kontrolowaly to popros
    o podstawe prawna i sie sprawa wyjasni....

    pozdrowionka
    Ewa

  • 3. Data: 2004-03-17 18:52:04
    Od: "Jacek" <c...@u...poczta.onet.pl>

    Nieustraszony(a) niczym a&e napisał(a):
    > nie mam zielonego pojecia, ale jak masz zaszczyt byc kontrolowaly to
    > popros o podstawe prawna i sie sprawa wyjasni....

    Wolałbym jednak wiedzieć na czym stoję zanim się wdam w "awanturę"

  • 4. Data: 2004-03-18 07:38:06
    Od: "Tomek" <t...@o...pl>

    mogą, żądać, bo np. jeśli chce Pan wrucić w koszty jakiś produkt, a na
    faktuurze jest napisane przelew, to mogę sprawdzić czy to zostało zapłacone
    ode mnie żądali przy tzw. krzyżówce faktur

  • 5. Data: 2004-03-18 07:40:19
    Od: "Damian Surdyn" <s...@i...pl>

    > Czy inspektor kontroli podatkowej może żądać od podatnika (zasady ogólne
    > czyli KPiR + VAT)
    > okazania wszystkich wyciągów bankowych z konta firmowego?

    To zależy jaki jest przedmiiot kontroli. W celu ustalenia prawidłowej
    wysokości zobowiązania podatkowego np. pdof urzędnik musi sprawdzić
    prawidłowość zaksięgowania np. odsetek czy innych wpłat, które ewentualnie
    mogą powiększyć podstawę opodatkowania. Jeżeli przedmiotem kontroli jest VAT
    to urzędnika nie powinny obchodzić wyciągi bankowe tylko rejestry oraz
    dokumenty źródłowe.

    Pozdrawiam

    DS

  • 6. Data: 2004-03-18 07:45:00
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > mogą, żądać, bo np. jeśli chce Pan wrucić w koszty jakiś produkt, a na
    > faktuurze jest napisane przelew, to mogę sprawdzić czy to zostało
    zapłacone
    > ode mnie żądali przy tzw. krzyżówce faktur

    w takim przypadku proponuje okazac przelew potwierdzajacy zaplate
    po co zaraz cala historie konta....
    :))

    pozdrowionka
    Ewa

  • 7. Data: 2004-03-18 08:07:37
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Damian Surdyn napisał:

> [...]
    > to urzędnika nie powinny obchodzić wyciągi bankowe tylko rejestry oraz

    Ponieważ bowiązek podatkowy powstaje w podatku VAT zasadniczo przy
    trzymanoiu ponad 50% przedpłaty ( a w niektórych przypadkach od każdej
    otrzymanej złotówki) to wyciągi są w tym wypadku dokumentem źrodłowym
    dla kontroli czy czyły zaliczki, czy w związku z zaliczkami powstał
    obowiązek podatkowy oraz czy zostało to opowiednio zarajestrowane
    (wystawiona faktura, itp).
    Może tez szukac wpłat mogących byc nieujawnionym dochodem.
    Było tu ostatnio delikwent który dostał wpłate na kont firmowe za "lewą"
    sprzedaż. Kontroler może podejrzewac istnienie takich przypadków.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2004-03-18 10:45:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Mar 2004, Tomek wrote:

    >+ mogą, żądać, bo np. jeśli chce Pan wrucić w koszty jakiś produkt, a na
    >+ faktuurze jest napisane przelew, to mogę sprawdzić czy to zostało zapłacone

    Hm... a załóżmy że rozliczam się memoriałowo i NIE zostało zapłacone,
    to co ? Zaznaczam że abstrahuję od prawa do wglądu w k-to firmowe :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-03-18 17:10:09
    Od: "Jacek" <c...@u...poczta.onet.pl>

    Nieustraszony(a) niczym Maddy napisał(a):
> [...]
    > dla kontroli czy czyły zaliczki, czy w związku z zaliczkami powstał
    > obowiązek podatkowy oraz czy zostało to opowiednio zarajestrowane

    No niby racja

    > Może tez szukac wpłat mogących byc nieujawnionym dochodem.

    Tyż racja

    > Było tu ostatnio delikwent który dostał wpłate na kont firmowe za "lewą"
    > sprzedaż. Kontroler może podejrzewac istnienie takich przypadków.

    To że kontroler podejrzewa podatnika to jest pewne.Każdy podatnik to
    potencjalny złodziej,gangster lub inny rodzaj przestępcy.
    Pytanie jednak pozostaje-czy ma prawo żądać wyciągów (nie tych na podstawie
    których dokonuję jakiś księgowań,bo to oczywiste)
    wszystkich operacji na rachunku firmowym.Szukam i nie mogę znaleźć przepisu
    który "zmuszałby" mnie do przechowywania tychże.

  • 10. Data: 2004-03-18 18:37:50
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    > wszystkich operacji na rachunku firmowym.Szukam i nie mogę znaleźć
    przepisu
    > który "zmuszałby" mnie do przechowywania tychże.

    Zdaje się, że US może mieć wgląd w operacje bankowe. Skoro więc chce
    wszystkie wyciągi poślij kontrolera do diabła, czyli do banku (niech
    naczelnik zwróci się do banku o wyciąg operacji z ostatnich lat) :-(