  • 1. Data: 2006-07-21 12:13:55
    Temat: Koszty dostawy począ - podatek
    Od: Marcin <k...@g...pl>

    Prowadze KPiR, jestem VATowcem.

    Zaczynam sprzedawac towar przez internet, Usluge jaka jest wysylka poprzez
    poczte polska musze ujac na fakturze i dodac podatek VAT w wysokosci 22%.

    W sklepie są ceny za towar, a koszty przesylki obliczane pozniej na
    podstawie wagi.

    Teraz pytanie, w KPiR taka usluge poczty mam zaksiegowac jako "pozostale
    wydatki" ? na podstawie kwitka o nadaniu przesylki ? Mogę np raz w
    miesiacu podliczyć wszystkie wydatki na pocztę i dodac jedna pozycje, czy
    musze wszystko osobno ?

    Jak to księgować?

  • 2. Data: 2006-07-21 16:36:30
    Temat: Re: Koszty dostawy począ - podatek
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > wydatki" ? na podstawie kwitka o nadaniu przesylki ? Mogę np raz w
    > miesiacu podliczyć wszystkie wydatki na pocztę i dodac jedna pozycje, czy

    A można zapytać skąd wziąłeś 22% VAT-do usługi która co do zasady nie jest
    obłożona VAT-em ?

  • 3. Data: 2006-07-21 17:13:14
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <e...@p...onet.pl> napisal(a):
    > A można zapytać skąd wziąłeś 22% VAT-do usługi która co do zasady nie jest
    > obłożona VAT-em ?

    Jest obłożona... To tylko PPUP Poczta Polska jest zwolniona. Kwestia
    refakturowania tego ze stawką zw. jest dyskusyjna, połowa
    interpretacji mówi że OK, połowa że trzeba doliczać VAT. :) Ja tam
    doliczam, mówi się trudno. Przy okazji odpada kilka innych trudnych
    dylematów (czy takie refakturowanie to sprzedaż zwolniona i trzeba
    liczyć proporcje itd). Poza tym każda sprzedaż ze stawką inną niż 22%
    to potencjalne problemy, coś o tym wiem :) VAT od poleconego to 80gr,
    więc dopóki się wysyła coś, co jest warte więcej niż paczka fajek, to
    lepiej naliczyć VAT, a jego wartość doliczyć do ceny towaru ;)
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2006-07-21 18:13:09
    Od: Marcin <k...@g...pl>

    Dnia Fri, 21 Jul 2006 19:13:14 +0200, Samotnik
    <s...@W...samotnik.art.pl> napisał:

    > Ja tam
    > doliczam, mówi się trudno.

    ale jak to ugryzc w KPiR, dodac w pozostale wydatki na podstawie kwitu
    nadania z poczty?

  • 5. Data: 2006-07-21 18:27:38
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Marcin <k...@g...pl> w

    > ale jak to ugryzc w KPiR, dodac w pozostale wydatki na podstawie kwitu
    > nadania z poczty?

    Najlepiej zacząć gryźć rozporządzenie w sprawie prowadzenia podatkowej
    księgi przychodów i rozchodów. Lekkostrawne jest ;)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2006-07-21 19:32:17
    Od: "Bartek" <a...@t...pl>

    > ale jak to ugryzc w KPiR, dodac w pozostale wydatki na podstawie kwitu
    > nadania z poczty?

    Kwitek z poczty jest dowodem na poniesienie wydatku, wiec moze by go podpiąć
    pod dowód wewnetrzny.
    Niech mnie kto poprawi jesli nie mozna w tym przypadku uzyc dw.

  • 7. Data: 2006-07-21 19:46:42
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <k...@g...pl> napisal(a):

    > ale jak to ugryzc w KPiR, dodac w pozostale wydatki na podstawie kwitu
    > nadania z poczty?

    Dowód nadania to nie dowód opłaty (podobno). Najlepiej kupić po prostu
    znaczki na poczcie na fakturę.
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2006-07-21 19:47:38
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@t...pl> napisal(a):

    > Kwitek z poczty jest dowodem na poniesienie wydatku, wiec moze by go podpiąć
    > pod dowód wewnetrzny.

    Nie, jest DOWODEM NADANIA. Opłata jest na nim w celach informacyjnych.
    Ja wysyłam naklejając własne znaczki, a na każdym dowodzie nadania mam
    wpisane te 3,70 ;-) W ten sposób mógłbym dwukrotnie ksiegować to samo.
    --
    Samotnik

  • 9. Data: 2006-07-21 20:27:10
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

    > <k...@g...pl> napisal(a):

    > Dowód nadania to nie dowód opłaty (podobno). Najlepiej kupić po prostu
    > znaczki na poczcie na fakturę.
    > --

    No właśnie "podobno":)Tylko,że przy specyfce handlu wysyłkowego znaczki
    na fakturę dają większe pole manewru,zawsze możesz powiedziec ,że przesyłki
    mają rózną wagę i wpisywać faktury jak chcesz,IHMO dowody nadania dają
    rzetelniejszy obraz poniesionych wydatków.Ciekawie się zaczyna jak są
    zapisane w księgach i dowody nadania i faktury-można myślec,że to klasyczny
    "podwójny zapis".Mnie tam się nie czepiali o świstki z poczty,
    pozdrawiam ania

  • 10. Data: 2006-07-21 21:20:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Jul 2006, Bartek wrote:

    > Kwitek z poczty jest dowodem na poniesienie wydatku, wiec moze by go podpiąć
    > pod dowód wewnetrzny.
    > Niech mnie kto poprawi jesli nie mozna w tym przypadku uzyc dw.

    Zastrzeżenia grupowiczów widzę, ale pomijając je - dowody opłat
    pocztowych są WPROST dokumentem księgowym.
    Nie widzę potrzeby wystawiania DW!
    Nie wystawiam i mi kontrole się nie czepiała.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)