  • 1. Data: 2006-07-20 18:58:05
    Temat: Sprzedaz mieszkania i podatek...
    Od: "Roman" <...@h...spam>

    Witam
    Sprawa ma sie tak, ze miesiac temu minelo 5 lat odkad kupilem mieszkanie.
    Aby nie placic tych 10% podatku musze poczekac ze sprzedaza do stycznia. I
    teraz mam pytanie jak najlepiej rozwiazac sprawe umowy przedwstepnej jesli
    ma sie chetnego na to mieszkanie. Jaka kwote mozna pobrac w ramach umowy
    przedwstepnej, jak jest z podatkiem? Chodzi o to ze kupujacy chcialby sie
    juz wprowadzic (a ja wyprowadzic i potrzebuje $ ;), ale teoretycznie
    sprzedac moge od stycznia i wtedy dopiero mozna udac sie do notariusza, a
    kupujacy moze przelac pieniadze na moje konto. Kupujacy jest chetny w ramach
    umowy przedwstepnej dac dosyc duza sume i nie wiem wlasnie jak to zalatwic,
    bo z drugiej strony nie chce wpuscic nikogo do mieszkania od tak sobie na
    slowo i wolalbym juz miec ten zadatek. Poradzcie gdzie szukac.

    --
    Pozdrawiam Roman

  • 2. Data: 2006-07-21 13:45:35
    Temat: Re: Sprzedaz mieszkania i podatek...
    Od: "Roman" <...@h...spam>

    Dodam jeszcze ze podzwonilem do kilku urzedow skarbowych w miastach
    wojewodzkich i w kazdym mowia co innego, nawet cos takiego ze za date
    sprzedazy mieszkania uznaja date spisania umowy przedwstepnej, a nie na
    akcie notarialnym... Mega LOL :) Wiec jak to w koncu jest?

    --
    Pozdrawiam Roman

  • 3. Data: 2006-07-21 13:50:38
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 21-07-2006 o 15:45:35 Roman <...@h...spam> napisał:

> [...]
    > sprzedazy mieszkania uznaja date spisania umowy przedwstepnej, a nie na
    > akcie notarialnym... Mega LOL :) Wiec jak to w koncu jest?

    Napisz wniosek o wydanie wiążącej interpretacji,
    będziesz miał pewność. Tyle że poczekasz 3 miesiące.

  • 4. Data: 2006-07-21 20:44:36
    Od: "Roman" <...@h...spam>

    > Napisz wniosek o wydanie wiążącej interpretacji,
    > będziesz miał pewność. Tyle że poczekasz 3 miesiące.

    Juz prawie znalazlem co chcialem, ale mimo wszystko pozostaje ten niesmak,
    ze ci ktorzy sciagaja podatki sami nie wiedza co i jak... I to nie w koziej
    wolce, a w urzedach w Warszawie, Gdansku i Poznaniu, bo tam sprawdzalem ;)

    --
    Pozdrawiam Roman

  • 5. Data: 2006-07-21 21:15:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Jul 2006, Roman wrote:

    > wojewodzkich i w kazdym mowia co innego, nawet cos takiego ze za date
    > sprzedazy mieszkania uznaja date spisania umowy przedwstepnej, a nie na
    > akcie notarialnym... Mega LOL :)

    ROTFL!
    Zmieniają Kodeks Cywilny w ten sposób :>

    Mi się zdaje że po prawdzie US może chcieć się czepiać - różnych rzeczy
    się czepiali, np. przychodów z używania darmowego oprogramowania :], ale
    podstaw prawnych nie widać.
    Przepis stanowi kiedy mamy "sprzedaż" i już, inne przepisy nie przewidują
    zaliczenia zaliczki do pożyczek ani przychodów... i już.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-07-24 07:05:17
    Od: "\\n" <...@...xy>

    Dnia 7/21/2006 11:15 PM, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Przepis stanowi kiedy mamy "sprzedaż" i już, inne przepisy nie przewidują
    > zaliczenia zaliczki do pożyczek ani przychodów... i już.

    Nastąpi wydanie - będzie sprzedaż - nie będzie zaliczki (imho)

  • 7. Data: 2006-07-26 21:20:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Jul 2006, \n wrote:

    > Nastąpi wydanie - będzie sprzedaż - nie będzie zaliczki (imho)

    M.... skąd ten pomysł że "wydanie == sprzedaż"? Jak się mylę
    w rozumieniu tego co piszesz to objaśnij co masz na myśli
    i skrytykuj dziurę w rozumowaniu :) ale ja sprzedaży nie widzę.

    Wydanie NIE JEST kryterium sprzedaży za wyjątkiem jednej z form - umowy
    sprzedaży rzeczy (ruchomości) oznaczonych tylko co do gatunku, sprawdź
    w Kodeksie Cywilnym! To że 99,95% rzeczy sprzedaje się jako "oznaczone
    co do gatunku" jest bez związku z tematem (o nieruchomości)!
    Sprzedaż rzeczy oznaczonej co do toższamości oraz sprzedaż nierucho-
    mości pozostaje bez związku z wydaniem - ta pierwsza ma miejsce w momencie
    zawarcia umowy, ta druga w momencie zawarcia umowy w odpowiedniej formie
    (notarialna).
    Możesz mieć na myśli "wydanie celem rozporządzania jak właściciel",
    ale w tym momencie co najwyżej gdybamy o VAT (a lokale mieszkalne
    są zwolnione) a nie o podatku dochodowym :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)