  • 1. Data: 2006-07-20 16:34:32
    Temat: VAT, róznice kursowe
    Od: t <r...@o...pl>

    Mam taki problem. Wystawiam faktury na usługi niepodlegające opodatkowaniu
    w Polsce.
    Faktury te są w Euro. W rejestrze VAT wpisuje takie z datą wystawienia
    faktury,
    przeliczając wg kursu średniego NBP. Tak samo wpisuje na VAT-7.
    Do tej pory się nie przejmowałem różnicami kursowymi,
    ujmowałem je tylko w KPiR, ale tak sobie myślę że chyba
    w rejestrze sprzedaży/na VAT-7 też trzeba by jakoś to ująć.
    Tylko jak?
    I wariant 'trudniejszy' - jeśli wystawię fakturę w kwietniu a zapłata
    przyjdzie w maju
    to czy powinienem robić korektę kwietnia?

    Jeśli nie jestem ślepy to w ustawie o VAT nie ma słowa
    o różnicach kursowych w takim przypadku.

    Jak Wy to wpisujecie?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-07-20 16:46:14
    Temat: Re: VAT, róznice kursowe
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 20-07-2006 o 18:34:32 t <r...@o...pl> napisał:

> [...]
    > to czy powinienem robić korektę kwietnia?
    >
    > Jeśli nie jestem ślepy to w ustawie o VAT nie ma słowa
    > o różnicach kursowych w takim przypadku.

    Zapomniałem podać 'literature' :) Przykładowo:

    http://www.gazetaksiegowego.infor.pl/porady-na-dzis/
    33434,Jak-wyliczyc-i-zaksiegowac-roznice-kursowe-od-
    sprzedazy-uslug-za-granice.html

    Nic o VAT tutaj pani doradca nie wspomina...

  • 3. Data: 2006-07-20 17:08:24
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    t wrote:
    > Wystawiam faktury na usługi niepodlegające
    > opodatkowaniu w Polsce.
    > W rejestrze VAT wpisuje takie z datą wystawienia
    > faktury

    Dla mnie to sprzeczne samo w sobie.
    Skoro niepodlegają, to co robią w rejestrze?

    A o różnicach kursowych w VAT sam zauważyłeś,
    że nic nie ma, czyli "nie ma" :-)

  • 4. Data: 2006-07-20 17:09:35
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 20-07-2006 o 19:08:24 cef <c...@i...pl> napisał:

    > Dla mnie to sprzeczne samo w sobie.
    > Skoro niepodlegają, to co robią w rejestrze?
    >
    > A o różnicach kursowych w VAT sam zauważyłeś,
    > że nic nie ma, czyli "nie ma" :-)

    Na nowych VAT-7 trzeba sprzedaż NP wpisywać
    bodajże w polu 21. No więc wpisuje po przeliczeniu
    kursem średnim, ale jak kasa przyjdzie to
    zwykle w innej wysokości. No i nie wiem
    co z tym fantem zrobić...

    Odnośnie rejestru to to rejestr sprzedaży niepodlegającej
    VAT, czyli w razie czego jest a jak nie trzeba to nie wadzi.

  • 5. Data: 2006-07-21 08:08:31
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 20-07-2006 o 19:09:35 t <r...@o...pl> napisał:

> [...]
    >
    > Odnośnie rejestru to to rejestr sprzedaży niepodlegającej
    > VAT, czyli w razie czego jest a jak nie trzeba to nie wadzi.

    Może zapytam wprost :)

    Sprzedaż nie podlegającą VAT w Polsce :
    1) ujmujecie na VAT-7 w polu 21 w miesiącu wystawienia faktury?
    2) Jeśli tak to po jakim kursie(jesli faktura nie jest w PLN)?

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-07-21 08:35:34
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Na nowych VAT-7 trzeba sprzedaż NP wpisywać
    > bodajże w polu 21. No więc wpisuje po przeliczeniu
    > kursem średnim, ale jak kasa przyjdzie to
    > zwykle w innej wysokości. No i nie wiem
    > co z tym fantem zrobić...

    nic z tym nie rób - tak bedzie dobrze ;)

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-07-21 08:46:28
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 21-07-2006 o 10:35:34 my way <y...@s...tlen.pl> napisał:

    > U?ytkownik "t" <r...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > nic z tym nie rób - tak bedzie dobrze ;)
    >
    > pozdrawiam

    To mrugnięcie to dlatego że strzelasz czy dlatego
    że masz pewne informacje :) ?

    Przyznam że jestem skołowany bo nie wierzę w ustne
    wyjaśnienia z US a na wiążącą nie mam czasu czekać..
    W ustawie nic nie ma a w rozporządzeniu jest o przeliczaniu
    kursem średnim ale nie dla exportu usług.
    (Mówię tu o RMF z dnia 27/04/2004 w sprawie wykonania ble ble ble, par. 37)

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-07-21 10:59:52
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 21-07-2006 o 13:02:04 my way <y...@s...tlen.pl> napisał:

    > U?ytkownik "t" <r...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > to mrugni?cie wynika z sympatii do Ciebie, mo?e byae :) ?
    > a ró?nice kursowe nie maj? ?adnego zwi?zku z podatkiem vat, s? zwi?zane z
    > podatkiem dochodowym

    Jasne że może być :)

    > 37)
    >
    > Po pierwsze: us?ugi, które ?wiadczysz to nie export us?ug - tego poj?cia
    > nie
    > ma w ustawie, by?o w poprzedniej.
    > Po drugie: par. 37 rozporz?dzenia, o którym piszesz, dotyczy *wszystkich*
    > faktur wystawianych w walutach obcych.
    > Par.37 pkt. 4 wymienia *dodatkowo* faktury, które wystawia si? b?d?c
    > zobowi?zanym do rozliczenia podatku vat w Polsce (WNT, dostawy dla
    > których
    > podatnikiem jest nabywca oraz importu us?ug), czyli w skrócie - faktury
    > wewnetrzne

    Nie skupiłem się na tym punkcie 4 wystarczająco żeby to wychwycić.
    Dzięki!

    > i wzajemnie :)

    No to jeszcze raz - pozdrawiam :)

  • 9. Data: 2006-07-21 11:02:04
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To mrugnięcie to dlatego że strzelasz czy dlatego
    > że masz pewne informacje :) ?

    to mrugnięcie wynika z sympatii do Ciebie, może być :) ?
    a różnice kursowe nie mają żadnego związku z podatkiem vat, są związane z
    podatkiem dochodowym

> [...]
    > kursem średnim ale nie dla exportu usług.
    > (Mówię tu o RMF z dnia 27/04/2004 w sprawie wykonania ble ble ble, par.

    Po pierwsze: usługi, które świadczysz to nie export usług - tego pojęcia nie
    ma w ustawie, było w poprzedniej.
    Po drugie: par. 37 rozporządzenia, o którym piszesz, dotyczy *wszystkich*
    faktur wystawianych w walutach obcych.
    Par.37 pkt. 4 wymienia *dodatkowo* faktury, które wystawia się będąc
    zobowiązanym do rozliczenia podatku vat w Polsce (WNT, dostawy dla których
    podatnikiem jest nabywca oraz importu usług), czyli w skrócie - faktury
    wewnetrzne

    > pozdrawiam

    i wzajemnie :)

  • 10. Data: 2006-07-21 18:55:27
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    t wrote:

    > Na nowych VAT-7 trzeba sprzedaż NP wpisywać
    > bodajże w polu 21.

    Mowa była o wpisywaniu do rejestru, a nie o deklaracji.