  • 1. Data: 2008-03-08 14:55:18
    Temat: Który PIT - niezatrudniony z przychodem i stypendium.
    Od: Jasko Bartnik <b...@g...com>

    Witam serdecznie.

    Mam pytanie odnosnie tego, który formularz powinienem wypełnić. W roku
    2007. nie byłem zatrudniony. Uzyskałem jednak przychód z tytułu
    nieodpłatnych świadczeń medycznych (czy jakoś tak) - zostałem wpisany
    do ubezpieczenia przez narzeczoną, kiedy podejmowała się pracy w
    przychodni. O tym, że zostałem "zapisany" na takie świadczenia
    dowiedziałem się dopiero z formularza przysłanego przez przychodnię
    (chyba PIT-11). Wg formularza uzyskałem gigantyczny przychód w
    wysokości 150 zł ;)

    Od początku października przyznawane mi było stypendium naukowe, o
    czym uczelnia poinformowała mnie pod koniec lutego 2008. Fizycznie,
    odbiór zaległych kwot odbył się właśnie wtedy.

    Który PIT powinienem wypełnić? Do której grupy podatników się zaliczam
    (chodzi mi o cytat ze "wstępu" do formularza "formularz X jest
    przeznaczony dla podatników... którzy ...")? Wstępnie wychodzi mi z
    PIT-36:

    "2. uzyskali przychody:
    z innych źródeł, opodatkowanych na ogólnych zasadach przy zastosowaniu
    skali podatkowej, od których ani płatnik, ani podatnik w ciągu roku
    podatkowego nie miał obowiązku odprowadzania zaliczek".

    Z góry dziękuję za pomocne sugestie.

  • 2. Data: 2008-03-08 18:29:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jasko Bartnik wrote:
> [...]
    > skali podatkowej, od których ani płatnik, ani podatnik w ciągu roku
    > podatkowego nie miał obowiązku odprowadzania zaliczek".

    pit-36 . Przez te głupie 150 zł. Na końcu i tak ci wyjdzie zero do
    zapłaty, ale wypełnic i wysłać musisz. Stypendium naukowe jest zwolnione
    z podatku i w ogóle go na żadnym pit nie wykazujesz.