  • 1. Data: 2004-05-06 18:36:20
    Temat: Kupowanie w sklepach UE
    Od: Nogg <p...@n...zapytanie.cv>

    Czy gdy zamowie jakis towar ze sklepu znajdujacego sie na terenie UE to czy
    podatek VAT zostanie nalozony na niego wg stawki obowiozujacej w tym kraju
    czy wg "naszej", czyli zabojczo duzej :/? Za odpowiedz bede bardzo
    wdzieczny.

  • 2. Data: 2004-05-06 19:23:01
    Temat: Re: Kupowanie w sklepach UE
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Nogg" <p...@n...zapytanie.cv> napisał w wiadomości

> [...]
    > podatek VAT zostanie nalozony na niego wg stawki obowiozujacej w tym kraju
    > czy wg "naszej", czyli zabojczo duzej :/? Za odpowiedz bede bardzo

    Sprzedaż wysyłkowa?

    Pzdr,
    BaLab

  • 3. Data: 2004-05-06 19:33:07
    Od: Nogg <p...@n...zapytanie.cv>

    Thu, 6 May 2004 21:23:01 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, BaLab napisal(a):

    > Sprzedaż wysyłkowa?

    Tak, dokladnie chodzi o sklep internetowy.

  • 4. Data: 2004-05-06 21:13:40
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > Tak, dokladnie chodzi o sklep internetowy.

    Zakładam, że sprzedaż osobie fizycznej. Wówczas dopóki sklep nie przekroczy
    pewnego limitu w sprzedaży osobom fizycznym z Polski to co do zasady
    sprzedaje wg stawek ze swojego kraju. Jeśli przekroczy, lub wybierze
    opodatkowanie w Polsce - stosuje wówczas stawki VAT polskie.

    Pzdr,
    BaLab

  • 5. Data: 2004-05-07 05:32:50
    Od: "X Y Z" <x...@p...pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Nogg" <p...@n...zapytanie.cv> napisał w wiadomości

    > Zakładam, że sprzedaż osobie fizycznej.

    A jeśli firmie?

    Pozdrawiam
    Kuba

  • 6. Data: 2004-05-07 07:43:48
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "X Y Z" <x...@p...pl> napisał w wiadomości

    > A jeśli firmie?

    To chyba standard - oni 0%, Ty naliczasz swój VAT w Polsce
    (wewnątrzwspólnotowe nabycie).

    Pzdr,
    BaLab

  • 7. Data: 2004-05-07 07:44:49
    Od: "Ksiegarnia RIO" <i...@r...com.pl>

    > To chyba standard - oni 0%, Ty naliczasz swój VAT w Polsce
    > (wewnątrzwspólnotowe nabycie).

    Zakładając, że firma jest podatnikiem czynnym VAT i ma NIP-UE.

    Pzdr,
    BaLab

  • 8. Data: 2004-05-07 08:16:28
    Od: "X Y Z" <x...@p...pl>

    Użytkownik "Ksiegarnia RIO" <i...@r...com.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości

    > Zakładając, że firma jest podatnikiem czynnym VAT i ma NIP-UE.

    OK. Załóżmy: kupuję na fakturę na firmę i nie wliczam w koszta firmy lub
    kupuję rzecz nieprzydatną w firmie. Wtedy mam 0% VAT. I nic nie doliczam.
    Duży z tego może być kłopot?

    Kuba

  • 9. Data: 2004-05-07 09:38:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik X Y Z napisał:
    > Użytkownik "Ksiegarnia RIO" <i...@r...com.pl> napisał w wiadomości

    > OK. Załóżmy: kupuję na fakturę na firmę i nie wliczam w koszta firmy lub
    > kupuję rzecz nieprzydatną w firmie. Wtedy mam 0% VAT. I nic nie doliczam.

    Masz obowiązek doliczyc polski VAt nawet jeżeli potem nie wrzucisz tego
    czegos w koszty firmy.

    > Duży z tego może być kłopot?

    Proporcjonalny do wartości zakupu. Kara, osetki itp.

    Oczywiście możesz nigdy nie zostac przyłapany, ale to jest argument
    zarowno za takimi machlojkami jak i za kradzieża samochodów. ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl