  • 1. Data: 2003-03-11 18:10:21
    Temat: Kwota wolna
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    A tak w ogóle to strasznie niedobrze będzie jak ktoś pracując (odliczają mu
    kwotę wolną) i jednocześnie prowadząc własną działalność (też sobie taką
    odlicza) ?
    Agata

  • 2. Data: 2003-03-11 18:16:02
    Temat: Re: Kwota wolna
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 11-03-2003 19:10, Użytkownik Agata napisał:
    > A tak w ogóle to strasznie niedobrze będzie jak ktoś pracując (odliczają mu
    > kwotę wolną) i jednocześnie prowadząc własną działalność (też sobie taką
    > odlicza) ?

    Strasznie niedobrze to nie, ale niedobrze - juz z marszu "podbierasz"
    skarbowi państwa 530 złotych.
    Powinnaś zgłosić u pracodawcy że nie chcesz aby potrącano Ci ulgę -
    twoje oświadczenie PIT-2 staje sie bowiem nieprawdziwe.

    Co innego gdy zaczynasz działalnośc w ciągu roku i częśc kwoty już
    wykorzystałaś wczesniej - wtedy trudno, masz mały kredycik od skarbu
    państwa. Ale to inna sytuacja.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-03-12 14:49:27
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

> [...]
    >
    > Co innego gdy zaczynasz działalnośc w ciągu roku i częśc kwoty już
    > wykorzystałaś wczesniej - wtedy trudno, masz mały kredycik od skarbu

    Bo widzisz w US dowiedziałam się, że specjalnie nie ma to znaczenia iż w
    zeznaniu rocznym i tak po zsumowaniu wszystkich przychodów będe obliczała wg
    tej jednej - 530. Ale to chyba kolejny przykład jak bardzo kompetentne są
    osoby tam pracujące.
    Agata