  • 1. Data: 2008-02-19 23:49:31
    Temat: 'Legalizacja' dochodu zagranicznego
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Witam,

    Młody człowiek pracował ileś tam lat za granicą na czarno.
    Wcześniej praktycznie nigdzie nie pracował.
    Teraz chciałby wrócić do kraju i zbudować dom
    za jakieś 400 tys. zł. za te zarobione pieniądze.
    Budowa ma być systemem gospodarczym czyli kupowanie
    matriałów, wynajmowanie ekip budowlanych, bez zbędnych
    rachunków i faktur.

    Jak z tego ma wybrnąć aby US nie dobrał mu się do tyłka?
    Czy możliwość, że US się tym zainteresuje jest realna?
    Nie będzie to przecież jednorazowy zakup tak jak w przypadku
    zakupu mieszkania.

    Przychodzi mi do głowy jedynie darowizna od najbliższej
    rodziny, z tym, że z uwagi na dość sporą sumę może być
    to problem.

    Jak inaczej rozwiązać ten dylemat?

    Nadal od takich dochodów płaci się 75% w razie wpadki?
    Ponoć miało się to zmienić.

    Piotr

  • 2. Data: 2008-02-19 23:55:23
    Temat: Re: 'Legalizacja' dochodu zagranicznego
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    PiotrB. wrote:

    > Jak inaczej rozwiązać ten dylemat?

    Kierunek -> doradca podatkowy.

  • 3. Data: 2008-02-20 07:52:06
    Od: "Boa" <R...@p...onet.pl>

    > Nadal od takich dochodów płaci się 75% w razie wpadki?
    > Ponoć miało się to zmienić.

    75% płacisz tylko wtedy, gdy nie podasz źródła, czyli nie zechcesz
    powiedzieć, skąd je masz.

    Pozdrr.,
    Boa.

  • 4. Data: 2008-02-20 08:27:49
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    Zawsze może powiedzieć, że ma kasę z prostytucji.
    Dombrek

  • 5. Data: 2008-02-20 08:43:40
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 20-02-2008 o 08:52:06 Boa <R...@p...onet.pl> napisał:

    > 75% p?acisz tylko wtedy, gdy nie podasz 1/4 ród?a, czyli nie zechcesz
    > powiedzieae, sk?d je masz.

    jeśli pracował na czarno, to wolałby nie mówić o tym,
    bo pewnie jakieś większe kłopoty mogą z tego wyniknąć.

    Piotr

  • 6. Data: 2008-02-20 09:13:03
    Od: <s...@a...pl>

    > Zawsze może powiedzieć, że ma kasę z prostytucji.

    US zapewne w celu weryfikacji oświadczenia przeprowadzi czynności
    sparwdzające wśród sąsiadów: "Czy wiadomo coś panu/pani, by X trudnił się
    prostytucją?"

    Bycie prostytutką meską/damską też trzeba udowodnić :)

  • 7. Data: 2008-02-20 11:17:26
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 20-02-2008 o 10:13:03 <s...@a...pl> napisał:

> [...]
    > się prostytucją?"
    > Bycie prostytutką meską/damską też trzeba udowodnić :)

    to akurat nie problem. wystarczy kilka razy zaprosić
    do domu różne znajome panie tak by zauważyli to sąsiedzi;)
    nie wiem jednak czy taki upadek moralny w oczach sąsiadów
    wart jest tych pieniędzy;)

    Piotr

  • 8. Data: 2008-02-20 11:21:33
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 20-02-2008 o 00:49:31 PiotrB. <p...@n...pl> napisał:

    Na innej grupie podpowiedziano mi tak:

    --------
    wraca do kraju, zaklada firme, osiaga dochody (nawet 'na papierze'),
    oczywiscie liniowy podatek wybrany od razu, wiec ulegalnienie kosztuje go
    19% tego co chce ulegalnic, plus zusy-srusy i inne skladki na polityków.
    zaleta - w pelni legalna kasa, zadnego czepiania sie
    --------

    gdyby to była działalność zwolniona z VAT bez limitu
    i objęta niskim ryczałtem to już mielibyśmy tanią
    pralnię brudnych pieniędzy;)

    to chyba nie przeszłoby, mam rację?

    Piotr

  • 9. Data: 2008-02-20 12:18:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    s...@a...pl pisze:

> [...]
    > się prostytucją?"
    >
    > Bycie prostytutką meską/damską też trzeba udowodnić :)

    No tak, ale on to robił za granicą :)

  • 10. Data: 2008-02-21 18:56:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Feb 2008, PiotrB. wrote:

    > jeśli pracował na czarno, to wolałby nie mówić o tym,
    > bo pewnie jakieś większe kłopoty mogą z tego wyniknąć.

    Ale z drugiej strony jest tak, że wszystkie (no, niemal) przestępstwa
    podlegają przedawnieniu. I udowodnienie (ktore US może chceć podważać!)
    że np. pieniądze pochodzą z kradzieży, spowoduje... zwolnienie
    z podatku.
    Pytaniem jest, czy ów "czarnorobotnik" trzymał te pieniądze np.
    w banku :>

    pzdr, Gotfryd