  • 1. Data: 2008-12-10 17:31:15
    Temat: Miejsce wykonywania działalności
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Jakie jest miejsce wykonywania działalności dla
    programisty-freelancera prowadzącego jednocześnie serwisy internetowe?
    Freelancing może się dziać gdziekolwiek, od kilku dni nie mam już biura,
    i dla klimatu oprócz pracy w domu podziewam się w kafejkach itp miejscach.

    A serwisy są dostępne jak to serwisy - dla całego świata :-)
    Hosting jest wspóldzielony, wynajmowany od firmy zewnętrznej.

    Kilka osób na grupie pewnie ma taki układ ze swoimi DG - jak to podaliście
    do edg?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2008-12-10 18:46:32
    Temat: Re: Miejsce wykonywania działalności
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:
> [...]
    > i dla klimatu oprócz pracy w domu podziewam się w kafejkach itp miejscach.
    ^^^^^^^^^^^^
    :-)

    Kafejki raczej możesz sobie odpuścić.

    > A serwisy są dostępne jak to serwisy - dla całego świata :-)
    > Hosting jest wspóldzielony, wynajmowany od firmy zewnętrznej.

    Kupujesz od nich usługę hostingu.
    To nie ma nic wspólnego z miejscem wykonywania działalności.

    Piotrek

  • 3. Data: 2008-12-10 22:26:04
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-12-2008 o 19:46:32 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > ^^^^^^^^^^^^
    > :-)
    >
    > Kafejki raczej możesz sobie odpuścić.

    "Teren całego kraju" to załatwi

    > Kupujesz od nich usługę hostingu.
    > To nie ma nic wspólnego z miejscem wykonywania działalności.

    Z jednej strony tak, z drugiej strony jesli masz sklep i magazyn,
    to musisz podać oba adresy. A jeśli masz e-sklep i magazyn?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2008-12-11 09:39:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

    > "Teren całego kraju" to załatwi

    AFAIR terenu całego kraju już się nie podaje. Generalnie osoby, które
    de facto nie mają siedziby (taksówkarze, jacyś freelancerzy) podają
    swoje miejsce zamieszkania i to jest ich adres firmowy i adres
    wykonywania działalności gospodarczej. Nawet w druku NIP-1 jest
    informacja w polu C.5.1 "jeśli nie jest możliwe wskazanie adresu
    głównego miejsca wykonywania działalności, należy podać adres zamieszkania".

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-12-11 12:02:21
    Od: Tanto <w...@w...pl.itotez>

    Liwiusz pisze:
> [...]
    > informacja w polu C.5.1 "jeśli nie jest możliwe wskazanie adresu
    > głównego miejsca wykonywania działalności, należy podać adres

    Jak to się ma do ustalania wysokości podatku przy Karcie Podatkowej?
    Kupę lat temu w US zasugerowali wpisanie całego kraju ponieważ pracuję
    głównie w terenie, skutkiem tego mam wyższą stawkę podatku niż przy
    wpisaniu miejsca zamieszkania (miasteczko ok. 2000 mieszkańców).
    Z tego co wyczytałem powyżej powinienem podać adres miejsca zamieszkania.

    --
    "Grzeczne dziewczęta idą do nieba, niegrzeczne idą tam gdzie chcą."