  • 1. Data: 2008-12-09 17:54:21
    Temat: zwrot VAT za materiały budowlane, remont mieszkania a "zakończenie inwestycji"
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Witam,

    Google daje różne i niejasne rezultaty.

    Remontuję mieszkanie, remont jest na ukończeniu. Mam faktury za
    zakupione materiały budowlane i chciałbym uzyskać zwrot różnicy VATu
    (między 7 a 22 procent).

    Do kiedy muszę złożyć wniosek? Od jakiej daty liczyć 6-miesięczny termin?
    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 2. Data: 2008-12-10 09:05:32
    Od: "1603 AD" <A...@o...mofnet.gov.pl>

    > Do kiedy muszę złożyć wniosek? Od jakiej daty liczyć 6-miesięczny termin?
    > --

    wniosek składa sie raz w roku, termin 6-miesieczny liczy sie od dnia
    złożenia wniosku

  • 3. Data: 2008-12-10 17:59:35
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    1603 AD pisze:
    > wniosek składa sie raz w roku, termin 6-miesieczny liczy sie od dnia
    > złożenia wniosku

    Czy ten wniosek składany raz w roku ma jakieś ograniczenia czasowe co do
    faktur? Czy mogę w przyszłym roku złożyć wniosek za zwrot VAT z faktur
    za ten i następny rok, czy muszą to być dwa wnioski - po jednym na rok?

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 4. Data: 2008-12-11 06:56:32
    Od: "1603 AD" <A...@o...mofnet.gov.pl>

    Nie ma ograniczenia czasowego co do faktur, w jednym roku na jednym wniosku
    możesz złożyć Fv za pare lat: czyli od 1.05.2004 do chwili obecnej.

  • 5. Data: 2008-12-14 12:23:23
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    1603 AD pisze:
    > Nie ma ograniczenia czasowego co do faktur, w jednym roku na jednym wniosku
    > możesz złożyć Fv za pare lat: czyli od 1.05.2004 do chwili obecnej.

    A jaka ustawa to reguluje?

    I ile może sobie policzyć biuro rachunkowe za sporządzenie takiego
    wniosku? Będę miał z 40-50 faktur na kwotę (wydaną, nie do zwrotu :)
    30-40 tysięcy.

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 6. Data: 2008-12-15 07:18:24
    Od: "1603 AD" <A...@o...mofnet.gov.pl>

    Dz.U.07.23.138 zmiany Dz.U. 2007 nr 192 poz. 1382

    Ile biuro rachunkowe weźmie to nie mam pojęcia. Słyszałam rózne wersje że
    biora od 5-10% kwoty zwrotu, lub od ilości Fv. Nie korzystałam z biura
    rachunkowego sama zrobiłam wniosek.

  • 7. Data: 2008-12-15 22:00:14
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    1603 AD pisze:
    > Ile biuro rachunkowe weźmie to nie mam pojęcia. Słyszałam rózne wersje że
    > biora od 5-10% kwoty zwrotu, lub od ilości Fv. Nie korzystałam z biura
    > rachunkowego sama zrobiłam wniosek.

    Dużo pracy i czasu ci zajęło? Dużo niejasności było?

    Nie wiesz czy w przypadku zakwestionowania jednej z kwot na jednej z
    faktur US odrzuca cały wniosek czy np. wypłaca kwotę bezsporną?

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 8. Data: 2008-12-16 07:01:27
    Od: "1603 AD" <A...@o...mofnet.gov.pl>

    > Dużo pracy i czasu ci zajęło? Dużo niejasności było?
    >
    > Nie wiesz czy w przypadku zakwestionowania jednej z kwot na jednej z
    > faktur US odrzuca cały wniosek czy np. wypłaca kwotę bezsporną?

    Niejasnosci jak dla mnie nie było, ale jest to czasochłonne. US jeśli
    zakwestionuje jakąś FV lub pozycje na FV to wyrzuca tylką daną FV lub
    pozycje nie odrzuca całego wniosku.

  • 9. Data: 2008-12-16 07:54:26
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    1603 AD pisze:
    > Niejasnosci jak dla mnie nie było, ale jest to czasochłonne. US jeśli
    > zakwestionuje jakąś FV lub pozycje na FV to wyrzuca tylką daną FV lub
    > pozycje nie odrzuca całego wniosku.

    Czy mogę się do Ciebie odezwać na priva w przyszłości gdy sam będę taki
    wniosek wypełniał aby skorzystać z doświadczenia? :)

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \

  • 10. Data: 2008-12-16 10:42:42
    Od: "1603 AD" <A...@o...mofnet.gov.pl>