  • 1. Data: 2008-07-04 06:23:44
    Temat: Re: Miejsce zamieszkania a siedziba działalności
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "Jp" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:g4aaeq$d45$1@news.onet.pl...
    > Jeśli moje miejsce zamieszkania jest np. w Krakowie, a obecnie mieszkam w
    > Warszawie, to gdzie powinienem zarejestrować działalność gospodarczą i do
    > którego Urzędu Skarbowego ją zgłosić?

    A ja rozszerzę pytanie:
    Jak jest ze spółką cywilną, w której jeden wspólnik jest z Bydgoszczy, a
    drugi z Warszawy.
    S.C. działa w oddziałach: siedziba główna w Warszawie, oddziały w Olsztynie,
    Bydgoszczy i Gdańsku.
    Obecnie wspólnicy mają wpisy do DG ze swoich miast Bydgoszcz i Warszawa.
    US dla VAT S.C. : Warszawa.
    US dla PITów wspólników (rozliczenie roczne PIT-37): Warszawa i Bydgoszcz;
    zaliczki miesięczne na podatek: Warszawa.
    US dla PIT S.C. (dawny PIT-4): Warszawa
    ZUS dla S.C. (która płaci też zdrowotne za współwłaścicieli): Warszawa.
    Wspólnik z Bydgoszczy aktualnie nie prowadzi samodzielnej działalności poza
    S.C. i nie jest zgłoszony w US i ZUS w Bydgoszczy.

    Szczególne pytanie: jak to jest z oddziałem, który nie prowadzi własnych
    ksiąg, ale ma siedzibę np. w Gdańsku. Czy coś zmienia, że oddział będzie
    miał własną kasę fiskalną?

    Pozdrawiam
    SIM

  • 2. Data: 2008-07-04 07:37:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Jul 2008, XYZ wrote:

    > Użytkownik "Jp" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A ja rozszerzę pytanie:
    > Jak jest ze spółką cywilną, w której jeden wspólnik jest z Bydgoszczy, a
    > drugi z Warszawy.

    Działaności gospodarczej S.C. nie zgłasza, bo nie jest już od ładnych
    paru lat przedsiębiorcą, zgłaszają ją wspólnicy poprzez "dopisanie"
    jej do listy własnych form DG.
    Czyli element podstawowy mamy z głowy.
    A podleganie pod urzędy skarbowe sam opisałeś :D

    > S.C. działa w oddziałach: siedziba główna w Warszawie, oddziały w Olsztynie,
    > Bydgoszczy i Gdańsku.

    Praktyczne znaczenie "oddziału" mocno spadło, kiedy wraz ze zmianą
    ustawy o VAT wykreślono możliwość samodzielnego rozliczania VAT
    przez "oddział".

> [...]
    >
    > Szczególne pytanie: jak to jest z oddziałem, który nie prowadzi własnych
    > ksiąg, ale ma siedzibę np. w Gdańsku. Czy coś zmienia, że oddział będzie

    IMHO - nic.
    Nie ma związku kasy z takim tworem jak "oddział", kasa jest przypisana do
    "miejsca prowadzenia DG", a to czy przedsiębiorca organizacyjnie dane
    miejsce prowadzenia uznaje sobie za "oddział" czy nie jest IMO trzeciorzędne :)
    Kasa fiskalna jest (hm... "może być") w takim przypadku jeszcze
    "ewidencją sprzedaży prowadzoną w zakładzie" (wg. rozp. o KPiR).

    Pasuje?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-07-04 07:48:02
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>