  • 1. Data: 2005-11-08 16:55:17
    Temat: Miejsce zamieszkania, a urzad wlasciwy urzad podatkowy
    Od: "Paweł Świtaj" <s...@W...gazeta.pl>

    Witam grupowiczow.
    Mam pytanie dotyczace wlasciwego urzedu podatkowego.
    Prowadze dzialalnosc gospodarcza z siedziba w miejscowosci X. Dzialalnosc
    prowadze na terenie calego kraju. Tymczasowo jestem zameldowany i mieszkam w
    miejscowosci Y. X i Y podlegaja pod rozne Urzedy Skarbowe.
    Mam pytanie, gdzie powinienem skladac deklaracje PIT i VAT i gdzie odprowadzac
    podatek??

    Z gory dziekuje za odpowiedzi

    Pozdrawiam
    Pawel Switaj

  • 2. Data: 2005-11-08 20:13:02
    Od: "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>

    wg miejsca zarejestrowanej d.g. (tam podałeś swój adres d.g.)

  • 3. Data: 2005-11-11 00:26:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Nov 2005, Wojciech Kozlowski wrote:

    > wg miejsca zarejestrowanej d.g. (tam podałeś swój adres d.g.)

    AFAIK dla PD nieprawda... dla miejsca zamieszkania !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-03-11 12:39:40
    Od: Luki <b...@g...pl>

    Paweł Świtaj napisał(a):
> [...]
    > miejscowosci Y. X i Y podlegaja pod rozne Urzedy Skarbowe.
    > Mam pytanie, gdzie powinienem skladac deklaracje PIT i VAT i gdzie odprowadzac

    Witam,

    mam bardzo podobny dylemat, ponieważ jestem zameldowany w miejscowości X
    (powiedzmy "u rodziców"), natomiast pracuję (umowa o pracę) i mam
    kupione mieszkanie, w którym faktycznie mieszkam, w miejscowości Y.
    Ponieważ jestem wciąż zameldowany w miejscowości X, rozliczam się z
    tutejszym US. Moje wątpliwości dotyczą dwóch kwestii:

    1. czy postępuję właściwie rozliczając się z urzędem w X, i jakie
    przepisy prawne regulują w ogóle kwestię jaki urząd jest właściwy do
    rozliczania się z podatku PIT? (ustawa o PIT, ordynacja podatkowa)?
    2. Za rok 2005 skorzystałem z odliczenia ulgi internetowej, internet mam
    oczywiście założony w mieszkaniu w miejscowości Y. Czy samo posiadanie
    tytułu prawnego do mieszkania (własność hipoteczna) wystarczy, aby móc
    korzystać z ulgi czy może trzeba w jakiś sposób udowadniać
    zamieszkiwanie lokalu z internetem?

    z góry dziękuję za odpowiedzi

    pozdrawiam,
    Łukasz

  • 5. Data: 2006-03-11 14:49:04
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Luki wrote:

    > 1. czy postępuję właściwie rozliczając się z urzędem w X,
    nie, ale mało kto jest w stanie to wyłapać.

    > i jakie
    > przepisy prawne regulują w ogóle kwestię jaki urząd jest właściwy do
    > rozliczania się z podatku PIT? (ustawa o PIT, ordynacja podatkowa)?
    Ustawa o podatku od podatku dochodowym od osób fizycznych.
    Wszędzie posługują się zwrotem miejsce zamieszkania. Słowo zameldowanie
    nie pada chyba ani razu.

> [...]
    > tytułu prawnego do mieszkania (własność hipoteczna) wystarczy, aby móc
    > korzystać z ulgi czy może trzeba w jakiś sposób udowadniać

    Przecież mieszkasz. Sąsiedzi potwierdzą. Skoro mieszkasz i używasz to
    możesz odliczyć.
    Przpisz się do nowego US wysyłając im NIP-3.
    Tylko nie wpisz, że mieszkasz od listopada, czy grudnia po ci odliczenia
    ze stycznia zakwestionują.
    Jak wpiszesz, że mieszkasz od stycznia, a powinieneś zgłosić zmianę US w
    ciągu chyba 30 dni, to może cię skubną na jakiś 1000 zł, za
    niedopełnienie obowiązku aktualizacji danych.
    No to cię pocieszyłem, martw się dalej :)

  • 6. Data: 2006-03-11 20:57:20
    Od: "Vei" <g...@g...pl>

    To ja podczepie sie pod watek.
    MIeszkalam pierwsza polowe 2005 roku w miejscowosci X, a druga polowe roku w
    miejscowosci Y. Od stycznia mieszkam znow w miejscowosci X. Pit za 2005 skladac
    bede teraz w marcu. Gdzie? W miejscowosci, w ktorej mieszkam obecnie?

    POzdrawiam

  • 7. Data: 2006-03-11 21:18:05
    Od: "Kurdebalans" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Vei" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
[...]

    W urzędzie skarbowym właściwym do miejsca zamieszkania na dzień 31.12.2005
    roku.
    kurdebalans