  • 1. Data: 2005-11-08 13:46:07
    Temat: Doradztwo podatkowe
    Od: "Monti" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Słyszałem o czymś takim jak doradcy podatkowi. Muszą nimi być osoby, które
    chodzby pomagają w prowadzeniu czyjejś książki przychodów i rozchodów. Aby
    zostać takim doradcą trzeba nawet zaliczyć jakiś egzamin.
    Osobiście rozważam napisanie programu do rozliczania podatków (KPiR, VAT,
    faktury, deklaracje), no i oczywiście sprzedawać go. Czy w związku z tym
    muszę być doradcą podatkowym? Jeśli tak to jak nim zostać?
    Monti

  • 2. Data: 2005-11-11 00:25:35
    Temat: Re: Doradztwo podatkowe
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Nov 2005, Monti wrote:

    > Osobiście rozważam napisanie programu do rozliczania podatków (KPiR, VAT,
    > faktury, deklaracje), no i oczywiście sprzedawać go. Czy w związku z tym
    > muszę być doradcą podatkowym?

    AFAIK nie.
    Zauważ że przy takim postawieniu sprawy twórcy Excela tudzieś
    OpenOffice musieliby również być doradcami.
    Dlaczego ? - ano bo MOŻNA te programy wykorzystywać do prowadzenia
    KPiR.
    Z faktu że ktoś coś napisze (program) i ktoś go kupi (też ten
    program) nie wynika że onże (program) MUSI służyć do prowadzenia
    DG tudzież "doradzać" podatnikowi.
    To nie "program prowadzi księgę" - to podatnik ją prowadzi !
    I to podatnik ma mieć np. instrukcję - on, a nie "sprzedawca".
    AFAIK oczywiście :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-11-11 18:06:43
    Od: "Monti" <m...@p...onet.pl>

    No dobrze, napisze program, sprzedam go, w programie podam swoje dane
    kontaktowe, a potem użytkownicy zaczną do mnie wydzwaniać i pytać się czy to
    można odliczyć, jak coś tam rozliczyć itp. Czy to nie podlega już pod
    doradztwo? No i w ogóle kiedy w takiej sytuacji (jako autor programu do
    rozliczania się) podlegał bym pod obowiązek stania się doradcą podatkowym?
    Monti

  • 4. Data: 2005-11-11 18:46:16
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > No dobrze, napisze program, sprzedam go, w programie podam swoje dane
    > kontaktowe, a potem użytkownicy zacznš do mnie wydzwaniać i pytać się czy to
    > można odliczyć, jak coœ tam rozliczyć itp. Czy to nie podlega już pod
    > doradztwo? No i w ogóle kiedy w takiej sytuacji (jako autor programu do
    > rozliczania się) podlegał bym pod obowišzek stania się doradcš podatkowym?
    > Monti

    Dajesz komuś narzędzie do pracy a nie usługę doradztwa podatkowego.Jeśli
    zaczniesz odpowiadać na pytania czy coś można odliczyć to faktycznie
    powinieneś być doradcą. Generalnie dobry program w tej branży zawiera w sobie
    wszystkie możliwości odliczeń i algorytmy do wyliczenia prawidłowego
    podatku.Powinien także być aktualizowany w przypadku zmiany przepisów czy
    nawet wzoru deklaracji.Producenci programów księgowych zawsze w umowach
    licencyjnych zastrzegają (wykluczają) swoją odpowiedzialność za błedy programu
    lub niewłaściwe jego użytkowanie lub inne wynikające z braku znajomości
    przepisów przez użytkownika.

    Inna para kaloszy to fakt ,że dobry program powinien pisać nie tylko
    informatyk ale także znawca prawa podatkowego. Jeśli więc jesteś na tyle mocny
    w te klocki i spełniasz wymagania ustawowe to tytuł zawodowy Doradcy
    zdobędziesz bez problemu .

    Pzdr-Kriss