  • 1. Data: 2002-05-31 08:17:16
    Temat: Modernizacja komputera (po raz n-ty...)
    Od: "Tym" <t...@g...pl>

    Witam!
    Temat zdawałoby się przerobiony na wszytskie możliwe strony, ale jednej
    kwestii nikt chyba nie poruszał. Weźmy modernizację komputera, który jest ŚT
    i jest amortyzowany (ale jeszcze nie zamortyzowany). Chcę wymienić procesor
    na szybszy - kosztuje poniżej 3500, więc teoretycznie jednorazowo w koszty,
    nie zwiększam wartości zestawu, wszystko pięknie... Ale co ze starym? Jak
    udokumentować wymianę? Czy muszę go trzymać albo sprzedać?
    Z góry dzięki!
    Tym

  • 2. Data: 2002-05-31 08:31:21
    Temat: Re: Modernizacja komputera (po raz n-ty...)
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Tym <t...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ad7bgh$ooa$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > nie zwiększam wartości zestawu, wszystko pięknie... Ale co ze starym? Jak
    > udokumentować wymianę? Czy muszę go trzymać albo sprzedać?

    Myślę, że najlepiej będzie jak go wezmą od ciebie w sklepie i odliczą od
    ceny nowego procka. Wtedy na fakturę dają cenę po odjęciu i taką księgujesz.
    Przynajmniej ja tak zrobiłem. Swoją drogą nie wiem jak bym wytłumaczył w US
    po co mi procek 1.2 Ghz i karta grafiki GForce2 do księgowości i ZUS? ;))
    Chyba, że nawalanie w najnowsze gry rozwija sprawność umysłową i co za tym
    idzie moją efektywność w prowadzeniu biznesu :))
    Ja mam na fakturze wpisane po prostu "modernizacja komputera" i cena.

    WS

  • 3. Data: 2002-05-31 10:09:15
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)"
    <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Swoją drogą nie wiem jak bym wytłumaczył w US
    > po co mi procek 1.2 Ghz i karta grafiki GForce2
    do księgowości i ZUS? ;))

    No nie przesadzajmy 1,2 GHz to nie jest znowu taka
    rewelacja, no i pytanie czy to Celeron czy tez
    mozę PIV Intela lub odpowiedniki AMD - Duron czy
    Athlon. Te pierwsze to spokojnie a i w wielu
    biurach sa instalowane komputery z tymi drugimi i
    to właśnie do prac nie angazujących ich mocy
    obliczeniowej ;)

    Sark

  • 4. Data: 2002-05-31 10:52:51
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 May 2002, Tym wrote:

> [...]
    >+ nie zwiększam wartości zestawu, wszystko pięknie... Ale co ze starym? Jak
    >+ udokumentować wymianę? Czy muszę go trzymać albo sprzedać?

    A co jeszcze chcesz z nim zrobnić ?
    Bo można np. jeszcze złomować.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-05-31 11:29:13
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]

    w US
    > po co mi procek 1.2 Ghz i karta grafiki GForce2 do księgowości i ZUS?
    ;))

    A "Płatnika" widział ? ;-))

    BaLab

  • 6. Data: 2002-05-31 12:46:38
    Od: "Tym" <t...@g...pl>

    > Myślę, że najlepiej będzie jak go wezmą od ciebie w sklepie i odliczą od
    > ceny nowego procka. Wtedy na fakturę dają cenę po odjęciu i taką
    księgujesz.
    > Przynajmniej ja tak zrobiłem.

    Nie wezmą... Muszę sam sobie z nim radzić... Czyli jak to formalnie
    rozwiązać?

    > Swoją drogą nie wiem jak bym wytłumaczył w US po co mi procek 1.2 Ghz i
    karta grafiki GForce2 do księgowości i ZUS? ;))

    Tłumaczę/lokalizuję gry, oprogramowanie i multimedia, testuję, obrabiam
    pliki dźwiękowe i graficzne, więc chyba nie mogą się czepić...

    Tym

  • 7. Data: 2002-05-31 13:06:11
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Tym <t...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ad7r9p$m05$...@n...tpi.pl...
    > księgujesz.
    >
    > Nie wezmą... Muszę sam sobie z nim radzić... Czyli jak to formalnie
    > rozwiązać?

    Nic nie musisz robić:-)
    Przepis jest jasny - części składowe, których cena jednostkowa nie
    przekracza 3 500 PLN nie zwiększają wartości poczatkowej ŚT.
    Wrzucasz w koszty i po krzyku:-)

    Orka

  • 8. Data: 2002-05-31 13:43:07
    Od: "Tym" <t...@g...pl>

    > Nic nie musisz robić:-)
    > Przepis jest jasny - części składowe, których cena jednostkowa nie
    > przekracza 3 500 PLN nie zwiększają wartości poczatkowej ŚT.
    > Wrzucasz w koszty i po krzyku:-)

    Super, ale co ze starym? Ślad po nim ginie? Czy muszę go trzymać albo
    sprzedać formalnie?

    Tym

  • 9. Data: 2002-05-31 13:51:35
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Tym <t...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ad7ujm$e7n$...@n...tpi.pl...

    > Super, ale co ze starym? Ślad po nim ginie? Czy muszę go trzymać albo
    > sprzedać formalnie?

    ---------
    Możesz trzymać jako zapasowy.
    Jeżeli sprzedasz - to pamietaj, że musisz wykazać przychód z DG.

    Orka

  • 10. Data: 2002-05-31 14:20:33
    Od: "Tym" <t...@g...pl>

    > Jeżeli sprzedasz - to pamietaj, że musisz wykazać przychód z DG.

    Jako co to wtedy zaksięgować?

    Tym