  • 1. Data: 2002-05-31 08:04:11
    Temat: Prośba o pomoc
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Witam i prosze o pomoc.

    Dostałem wezwanie od Urzędu skarbowego w celu udokumentowania dochodów.
    W 2001 kupiłem mieszkanie od dewelopera.
    Po zsumowaniu całych moich pieniędzy brakuje mi 10 000 zł dostałem je od
    rodziców.

    Co można zrobić w tej sprawie czy mozna to jakoś formalnie załatwić nie
    spisywaliśmy żadnej darowizny ani pozyczki.

    z góry dziękuje Marek

  • 2. Data: 2002-05-31 08:33:58
    Temat: Re: Prośba o pomoc
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:7...@n...onet.pl...
> [...]
    > W 2001 kupiłem mieszkanie od dewelopera.
    > Po zsumowaniu całych moich pieniędzy brakuje mi 10 000 zł dostałem je od

    To nie tak dużo. Kwota trochę ponad 9000 jest wolna od podatku w przypadku
    darowizny od rodziców. Wystarczy że powiesz że dostałeś 9000zł. O 1000zł
    nikt nie będzie się czepiał.

    WS

  • 3. Data: 2002-05-31 09:00:27
    Od: k...@v...com.pl (Krzys)

  • 4. Data: 2002-05-31 09:41:13
    Od: "Robert" <r...@n...com>

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:ad7cl8$s3h$1@sunsite.icm.edu.pl...

> [...]
    > darowizny od rodziców. Wystarczy że powiesz że dostałeś 9000zł. O 1000zł

    A czy umowa darowizny musi byc gdzzies zarejstrowana, czy też mozna ja np.
    spisac w dowolnym momencie z data wsteczna.
    Czy moze ktos wie gdzie znalezc wzor takiej umowy?
    Robert

  • 5. Data: 2002-05-31 09:59:32
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Dzięki za podpowiedzi 10 000 brakuje mi po wszystkich odliczeniach - mam
    nadzieje :)

    A czy wiecie może czy ta darowizna od rodziców powinna być mi dana w 2001 czy
    wcześniej wiem że od maja 2001 chyba powinno to być zrobione notarialnie

    Marek

  • 6. Data: 2002-05-31 10:27:17
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    czy
    > wcześniej wiem że od maja 2001 chyba powinno to być zrobione notarialnie

    umowa darowizny nie musi byc zawierana w obecnosci notariuszy (ku wielkiemu
    ich niezadowoleniu zapewne)
    mimo, ze jak juz pisali poprzednicy, darowizna do 9.057 od darczyncy z I gr.
    podatkowej (najblizsza rodzina) jest wolna od podatku istnieje koniecznosc
    zlozenia zeznania - limit dodatkowo mozna podwyzszyc przeznaczajac darowizne
    na cele mieszkaniowe - a tak w sumie bylo

    takze jedyne do czego urzad moze sie przywalic to niewypelnienie obowiazku
    zlozenia zeznania

    AS

  • 7. Data: 2002-05-31 10:41:39
    Temat: Re: Prosba o pomoc
    Od: "Robert" <r...@n...com>

    > takze jedyne do czego urzad moze sie przywalic to niewypelnienie obowiazku
    > zlozenia zeznania

    A czy zawsze istniał obowiazek rejestracji w Urzedzie skarbowym umów
    darowizny, czy przed 7.05.2001 też?

    Co urzad moze zrobić za zaniedbanie tego obowiazku?

    Robert

  • 8. Data: 2002-05-31 10:47:11
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 31 May 2002 m...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    >+ A czy wiecie może czy ta darowizna od rodziców powinna być mi dana w 2001 czy
    >+ wcześniej wiem że od maja 2001 chyba powinno to być zrobione notarialnie

    -:O
    Zeznaj skąd to wiesz... !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-05-31 10:51:05
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 31 May 2002, Krzys wrote:

> [...]
    [...]
    >+ 2) mogłeś dostać nieopodatkowaną darowiznę od rodziców - kwot nie mam w tej
    >+ chwili pod ręką, ale z tego co pamiętam to 2 x 5000 nie powinno stanowić
    >+ problemu,

    W kwestii formalnej: ktoś już pisał ze limit jest ponad 9000
    (chyba coś koło 9700). 2*5000 jest ponad limit - a limit jest
    AFAI*R* 3-letni ! (owszem, może być 1x za lata 1999-2001
    i drugi za 2002-2005)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-05-31 12:33:16
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

> [...]