  • 11. Data: 2002-04-28 09:47:22
    Temat: Re: Moja przygoda w US -dlugie
    Od: "Marek Bondaruk" <b...@s...pl>

> [...]
    > stosowanie per analogie w podatku dochodowym.
    > Mozna zrobić korektę rozliczenia rocznego w dowolnym momencie - jeżeli
    > jest ona na korzyść US, po prostu dopłacamy (ale z odsetkami) a jeżeli
    > jest na naszą korzyść US podatek odda (ale juz bez odsetek :-( ).
    > Że przy okazji będzie chciał jeszcz przejrzeć nasze papiery, to już
    > uroda tego systemu.
    > US nie może zakwestionować korekty, która wynika ze stanu faktycznego.
    > Jakies prawa jednak ten podatnki w Polsce jeszcze ma.
    > M.in. prawo do korygowania własnych błędów.
    Z ciekawosci. Jak praktycznie radzicie sobie ze zdobyciem formularza.
    Chomikowanie formularzy z lat ubieglych, czy elektroniczne z np.
    www.ips-infor.pl?
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 12. Data: 2002-04-28 22:18:17
    Od: <b...@p...onet.pl>

    > Urząd przez pięć lat może Cię kontrolować.
    Po czym powinien wydać decyzję, że wszystko jest OK. A jeśli nie jest to
    powienien doprowadzić do stanu OK.
    Natomiast samo wysłanie korekty - powinno nadać sprawie właściwy bieg (bo to
    oni mają znać dokładnie prawo podatkowe) - niezależnie od tego czy wydali tą
    decyzję ... czy też zapomnieli o sprawie.
    Natomiast szkoda odsetek ...dopiero lecą od złożenia i wpłyniecia korekty
    korekty.
    Pozdrawiam
    BB

  • 13. Data: 2002-04-29 05:21:26
    Od: Stanisław Marszałek <s...@f...krakow.pl>

    Dnia 02-04-29 00:18, Użytkownik b...@p...onet.pl napisał:

    > Po czym powinien wydać decyzję, że wszystko jest OK. A jeśli nie jest to
    > powienien doprowadzić do stanu OK.
    Sprawa była dość skomplikowana (opisywana kasa mieszkaniowa).
    Złożyłem korektę wraz z pismem. Dostałem wezwanie do urzędu.
    Sprawdzili papiery i dostałem kopię protokołu z zapisem, że wszystko jest
    poprawnie. Pieniadze dostałem w ciągu 3 miesięcy.

    Stan

  • 14. Data: 2002-04-29 08:54:11
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Jano napisał:

    > Zeznania oczywiscie nie, ale czyu jest termin zlozenia korekty?
    Jest termin złożenia korekty - 5 lat, tak jak dla przedawniania się
    zobowiązań podatkowych :-)))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 15. Data: 2002-04-29 08:55:30
    Od: Jano <m...@h...gula>

    Jolanta B napisał:

    > ... a jezeli na korzyœć podatnika, no cóż ... termin składania zeznania jest
    > do 30 kwietnia
    > i do tego czasu masz prawo składać korekty - z pewnoœciš, że zostanš one
    > rozpatrzone pozytywnie.
    >
    > a po 30 kwietnia, niestety nie....

    Zeznania oczywiscie nie, ale czyu jest termin zlozenia korekty?
    I skšd go wzięłaœ

    --
    Pozdrowienia
    J.

  • 16. Data: 2002-04-29 19:54:27
    Od: "Piotr A. Dybczynski" <d...@a...edu.pl>

    Marek Bondaruk wrote:
    >[...] Jak praktycznie radzicie sobie ze zdobyciem formularza.
    > Chomikowanie formularzy z lat ubieglych, czy elektroniczne
    Najczesciej zostaje mi jeden czysty. Ale np. na stronach
    Ministerstwa Finansow sa PDF-y od 1999 roku.

    --