  • 1. Data: 2002-04-25 21:00:06
    Temat: DG a samochod prywatny...
    Od: "paco" <p...@N...poczta.gazeta.pl>

    Witam,

    Mam taka sprawe: zakladam dzialalnosc gosp (platnik vat, kpir) i jestem
    wspolposiadaczem (z ojcem) samochodu osobowego, ktory chce wykorzystywac do
    wykonywania mojej dzialalnosci.

    Jak zrobic, zeby wszystko bylo zgodnie z prawem, zeby moc wrzucac wydatki
    ponoszone na paliwo itp w koszty?

    Z tego, co sie dowiedzialem, generalnie mozna zrobic tak:
    1. Wykorzystwac samochod prywatny do prowadzenia dzialalnosci i liczyc
    kilometrowke. Co wtedy moge sobie odliczyc/wrzucic w koszty i jak?
    lub tak:
    2. Wciagnac samochod w srodki trwale, amortyzowac go i wrzucac wszystkie
    faktury za paliwo w koszty. Jak to wyglada w szczegolach?

    Zalozenia:
    Samochod ma ponad 3 lata, z czego nalezy do nas od ponad 2.
    Samochod ma 2 wspolwlascicieli: mojego ojca i mnie.
    Firma jest moja i pracuje w niej sam, ojciec w niej nie bedzie zatrudniony,
    ani nie jest wspolwlascicelem.

    Co i jak zrobic, zeby na tym nie stracic?
    Bede wdzieczny za wszelka pomoc.

    ~paco