  • 1. Data: 2002-04-26 07:06:21
    Temat: Podział zwrotu podatku
    Od: "grzechutek" <g...@p...onet.pl>

    Mam kilka pytań.
    Rozwodzimy się z mężem.
    Istnieje nadal wspólność ustawowa...nie ma podziału majątku.
    Nadal jestesmy małzenstwem.
    Założylismy firmę w czasie małżeństwa, w której oboje pracowaliśmy. Firma
    jednak - to osoba fizyczna na męża.
    Mąż wywalił mnie z firmy, zmienił zamki, nie dopuszcza do majątku.

    1. Czy mam prawo otrzymać połowę dochodu wykazanego na PIT'ie rocznym -
    minus zaliczki pobrane przez rok?

    2. Mąż dał darowizne na kościół 50.000 zł - Ja się z tym nie zgadzałam. Nie
    podpisałam PIT'u rocznego... Czy mam prawo jakoś odzyskać połowe tych
    pieniędzy - które bez mojej zgody dał na kościół.

    3. Dzięki tej darowiźnie - mąż otrzyma zwrot podatku w wysokości 20.000 zł.
    Pieniądze wpłyną na jego konto - i ja nic z tego nie dostanę. Czy mam prawo
    jakoś uzyskać połowe zwrotu tego podatku.

    Prosze o pomoc...
    Wszystkie moje oszczęności sa w tej firmie a ja nawet nie mogę zdecydować o
    tym, czy będę miała pieniądze na wyjazd z dziećmi na majówkę.

    Firma utrzymywana jest na dużym długu...choć miesięcznie zarabia na czysto
    20.000 zł. Mąż zaproponował alimenty na 2 dzieci 900 zł. To tyle ile w
    tygodniu wydaje na ogłoszenie reklamowe w lokalnej gazecie. Nie mam od kogo
    pożyczyć pieniędzy...bo moi rodzice wszystko co mieli dali mi...a ja to
    wsadziłam w firmę, do której teraz nie mam dostępu.

    Karolina