  • 1. Data: 2012-02-06 17:55:49
    Temat: NIP czy PESEL
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    jak wypełniać PIT? wpisuje się na górze NIP czy PESEL?

  • 2. Data: 2012-02-06 18:02:12
    Temat: Re: NIP czy PESEL
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/6/2012 11:55 AM, identifikator: 20040501 wrote:
    > jak wypełniać PIT? wpisuje się na górze NIP czy PESEL?

    NIP lub PESEL. Wskazany PESEL bo taki trend obecnie

  • 3. Data: 2012-02-06 18:12:17
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-06, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > NIP lub PESEL. Wskazany PESEL bo taki trend obecnie

    Raczej z tego co wiem:
    NIP jak masz DG, PESEL jak nie masz.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2012-02-06 18:15:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

    > NIP lub PESEL. Wskazany PESEL bo taki trend obecnie

    Nie wiem jak prawo stanowi, ale broszura mówi co innego:

    "Składając zeznanie podatkowe za 2011 r. należy pamiętać o prawidłowym
    wskazaniu
    identyfikatora podatkowego (poz. 1/2). Obecnie jest nim NIP albo numer PESEL
    . Numer
    PESEL wpisują do zeznania osoby objęte rejestrem PESEL i które w roku
    podatkowym:
    - nie prowadziły działalności gospodarczej,
    - nie były zarejestrowanymi podatnikami podatku od towarów i usług,
    - nie były płatnikami (zarówno składek na ubezpieczenia
    społeczne/ubezpieczenie zdrowotne
    jak i podatku np. z tytułu zatrudnienia pracownika).
    Osoby, które nie spełniają chociaż jednego z powyższych warunków wpisują
    NIP"

  • 5. Data: 2012-02-06 20:17:36
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    cef pisze:

> [...]
    > jak i podatku np. z tytułu zatrudnienia pracownika).
    > Osoby, które nie spełniają chociaż jednego z powyższych warunków wpisują

    i to jest właśnie świetny przykład na to, jak można spieprzyć coś, co
    było względnie proste

    andy_nek

  • 6. Data: 2012-02-07 10:50:40
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-06, Andrzej Kłos <a...@w...pl> wrote:

    [...]

    > i to jest właśnie świetny przykład na to, jak można spieprzyć coś, co
    > było względnie proste

    A co w tym nie jest proste?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2012-02-07 15:39:36
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Wojciech Bancer pisze:

    > A co w tym nie jest proste?

    przychodzi do ciebie klient
    chce kupić rumpla, chce fakturę
    a ty go się pytasz, czy zatrudnia pomoc domową, bo nie wiesz, czy wpisać
    PESEL czy NIP na fakturze

    :)

    andy_nek

  • 8. Data: 2012-02-07 15:45:55
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (07.02.2012 16:39), Andrzej Kłos wrote:

    > przychodzi do ciebie klient
    > chce kupić rumpla, chce fakturę
    > a ty go się pytasz, czy zatrudnia pomoc domową, bo nie wiesz, czy wpisać
    > PESEL czy NIP na fakturze

    Przecież nie o fakturach mowa.

    p. m.

  • 9. Data: 2012-02-07 16:02:43
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-07, Andrzej Kłos <a...@w...pl> wrote:

    [...]

    > przychodzi do ciebie klient
    > chce kupić rumpla, chce fakturę
    > a ty go się pytasz, czy zatrudnia pomoc domową, bo nie wiesz, czy wpisać
    > PESEL czy NIP na fakturze

    Nie pytam.
    Klient poda NIP i zechce zakup "na firmę", to wpiszę NIP.
    W innym przypadku nie wpiszę. Jakiś jeszcze niesamowicie zagmatwany
    dylemat masz do rozwikłania? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2012-02-07 20:00:25
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    > Klient poda NIP i zechce zakup "na firmę", to wpiszę NIP.
    > W innym przypadku nie wpiszę. Jakiś jeszcze niesamowicie zagmatwany

    a jeżeli zażąda wpisania na fakturze nr PESEL?

    andy_nek