  • 1. Data: 2006-03-29 17:38:07
    Temat: Najnowsze rozporządzenie...
    Od: jakub <j...@u...onet.pl>

    Witam,
    Chodzi o kasę fiskalną. Wg najnowszego rozporządzenia z dnia 28.03.2006
    handel towarem zawierającym dodatki metali szlachetnych (srebro, złoto)
    podlega ewidencji na kasie fiskalnej bez względu na wysokość obrotu.

    Jaka jest Wasza inerpretacja?

    Pozdrawiam,
    Arek

  • 2. Data: 2006-03-29 17:48:39
    Temat: Re: Najnowsze rozporządzenie...
    Od: t <a...@g...pl>

    jakub wrote:
> [...]
    > handel towarem zawierającym dodatki metali szlachetnych (srebro, złoto)
    > podlega ewidencji na kasie fiskalnej bez względu na wysokość obrotu.

    A co tu interpretowac?

  • 3. Data: 2006-03-29 17:55:48
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <j...@u...onet.pl> napisal(a):
> [...]
    > handel towarem zawierającym dodatki metali szlachetnych (srebro, złoto)
    > podlega ewidencji na kasie fiskalnej bez względu na wysokość obrotu.

    A co chcesz interpretować? Posrebrzane łyżki też się kwalifikują :)
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2006-03-29 18:53:26
    Od: "Langi" <l...@...pl>

    > A co chcesz interpretować? Posrebrzane łyżki też się kwalifikują :)
    > --
    > Samotnik

    sprawa jest dosc szeroka masa ciuchow ma dodatki z metali, i co bedziemy US
    udowadniac czy to posrebrzane czy srebne ? a moze niklowane ? nawet w
    zamkach blyskawicznych suwaki sa posrebrzane :) pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-04-04 10:10:45
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Samotnik napisał(a):

    > A co chcesz interpretować? Posrebrzane łyżki też się kwalifikują :)

    I jakakolwiek elektronika :)
    Mysle, ze pewnie i szczypiorek, czy inna marchewka by sie zalapala :)

    Poniewaz nie znam przepisu, czy ustawodawca wskazal podmiot okreslajacy
    czy dany przedmiot zawiera lub nie metal szlachetny?

    Kolejny bubel

    Czy przepis o kasach fiskalnych nie moglby brzmiec:

    Od 1 stycznie 20xx roku kazdy podmiot gospodarczy swiadczacy sprzedaz
    towarow, uslug, itp. z udzialem osob fizycznych jest zobowiazany
    ewidencjonowac obrot z tymi osobami na urzadzeniu fiskalnym.

    Czy sa tu jakies niejasnosci? Miejsce na zanizanie obrotow? itp
    kombinowanie? Nie ma. I wlasnie o to chodzi, ze tworcom prawa nie zalezy
    na jego jakosci i jednoznacznosci

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510 skype: marcin.jm

  • 6. Data: 2006-04-06 08:51:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Apr 2006, MarcinJM wrote:

> [...]
    > towarow, uslug, itp. z udzialem osob fizycznych jest zobowiazany
    > ewidencjonowac obrot z tymi osobami na urzadzeniu fiskalnym.

    Nie ma. Nie da się "świadczyć sprzedaży" bez udziału osób fizycznych,
    bo nawet jak sprzedaje automat to OF musi go "załadować" (towarem lub
    programem co sprzedawać) więc KAŻDY musiałby mieć kasy.
    A to byłoby wbrew ustawie, która obowiązek sprzedaży z użyciem kasy
    rejestrującej nakłada TYLKO na tych którzy prowadzą sprzedaż DLA
    osób fizycznych (a nie "z udziałem"), rozporządzenie nie może nakładać
    obowiązków na obywateli więc byłoby sprzeczne z Konstytucją.
    cbdu.

    > Miejsce na zanizanie obrotow? itp kombinowanie?
    > Nie ma. I wlasnie o to chodzi, ze tworcom prawa nie zalezy na jego jakosci i
    > jednoznacznosci

    A weź ty... kasa to jest konkretny koszt - i ktoś musi za nią zapłacić.
    Mam na myśli koszt UTRZYMANIA i UZYWANIA, nie koszt nabycia - choć ten
    jest również istotny dla fitulitengescheftów ;)
    Jak myślisz, jakby telekomy musiały wszystkie wpłaty dokonywane na konto
    przeklepywać z raportu bankowego na kasę fiskalną to kto by za to
    zapłacił? Nie przypadkiem ty i ja?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)