    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Najnowsze rozporządzenie...
    Date: Thu, 6 Apr 2006 10:51:28 +0200

    On Tue, 4 Apr 2006, MarcinJM wrote:

    > Czy przepis o kasach fiskalnych nie moglby brzmiec:
    >
    > Od 1 stycznie 20xx roku kazdy podmiot gospodarczy swiadczacy sprzedaz
    > towarow, uslug, itp. z udzialem osob fizycznych jest zobowiazany
    > ewidencjonowac obrot z tymi osobami na urzadzeniu fiskalnym.
    >
    > Czy sa tu jakies niejasnosci?

    Nie ma. Nie da się "świadczyć sprzedaży" bez udziału osób fizycznych,
    bo nawet jak sprzedaje automat to OF musi go "załadować" (towarem lub
    programem co sprzedawać) więc KAŻDY musiałby mieć kasy.
    A to byłoby wbrew ustawie, która obowiązek sprzedaży z użyciem kasy
    rejestrującej nakłada TYLKO na tych którzy prowadzą sprzedaż DLA
    osób fizycznych (a nie "z udziałem"), rozporządzenie nie może nakładać
    obowiązków na obywateli więc byłoby sprzeczne z Konstytucją.
    cbdu.

    > Miejsce na zanizanie obrotow? itp kombinowanie?
    > Nie ma. I wlasnie o to chodzi, ze tworcom prawa nie zalezy na jego jakosci i
    > jednoznacznosci

    A weź ty... kasa to jest konkretny koszt - i ktoś musi za nią zapłacić.
    Mam na myśli koszt UTRZYMANIA i UZYWANIA, nie koszt nabycia - choć ten
    jest również istotny dla fitulitengescheftów ;)
    Jak myślisz, jakby telekomy musiały wszystkie wpłaty dokonywane na konto
    przeklepywać z raportu bankowego na kasę fiskalną to kto by za to
    zapłacił? Nie przypadkiem ty i ja?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)