  • 11. Data: 2005-06-04 12:23:19
    Temat: Re: Nie dadzą mi NIP-u?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Krystyna Borek wrote:

    > A na jakiej podstawie zamawiający ma złożyć NIP-3 przyjmującego zamówienie?

    na podstawie ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników

  • 12. Data: 2005-06-04 12:23:45
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Krystyna Borek wrote:

    > Spokojnie, dostaniesz decyzję o nadaniu NIP albo wezwanie do stawienia się w
    > US jeśli popełniłeś błąd wypełniając formularz NIP-3.

    albo dostanie decyzję o odmowie nadania nip, patrz post wyżej.

  • 13. Data: 2005-06-04 14:06:03
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Krystyna Borek wrote:

    > No ale to może nastąpić dopiero _po_ potrąceniu pierwszej zaliczki na
    > podatek dochodowy lub złożeniu oświadczenia w sprawie rozliczenia rocznego.
    > Pytający jasno pisze, że dopiero zamierza zawrzeć umowę o dzieło i chce mieć
    > NIP.

    I prawidłowo z US powinien dostać odpowiedź odmowną z powołaniem się na
    art 8 ustawy.
    Przeczytaj dokładnie art. 8. Zrobili poprawkę w której przy umowach
    zleceniach i o dzieło o NIP występuje płatnik.

  • 14. Data: 2005-06-04 14:07:32
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    witek wrote:
    > Przeczytaj dokładnie art. 8. Zrobili poprawkę w której przy umowach
    > zleceniach i o dzieło o NIP występuje płatnik.

    Albo nie czytaj. Masz tu w całości:

    Art. 8.
    1. Podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych, którym płatnik na
    podstawie przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych:
    1) pobiera zaliczki miesięczne, dokonując zmniejszenia kwot pobieranych
    zaliczek,
    lub
    2) dokonuje rocznego rozliczenia podatku, a nie dokonywał zmniejszenia kwot
    zaliczek, lub
    3) pobiera zaliczkę wyłącznie od dochodu z tytułu umowy o dzieło lub umowy
    zlecenia
    - dokonują zgłoszenia identyfikacyjnego za pośrednictwem tego płatnika.
    2. Przepisów ust. 1 nie stosuje się do podatników, którzy uprzednio
    dokonali zgłoszenia
    identyfikacyjnego.
    3. Płatnicy, o których mowa w ust. 1, obowiązani są do zaopatrzenia się
    w formularze
    zgłoszeń w urzędzie skarbowym właściwym ze względu na ich siedzibę.
    4. Płatnik dostarcza podatnikowi formularz zgłoszenia identyfikacyjnego
    w terminie
    7 dni od dnia potrącenia pierwszej zaliczki na podatek dochodowy lub od
    dnia złożenia oświadczenia w sprawie rozliczenia rocznego.
    5. Podatnik składa płatnikowi zgłoszenie identyfikacyjne w terminie 14
    dni od dnia otrzymania formularza zgłoszenia.
    6. Płatnik obowiązany jest przekazać, w tym za pośrednictwem placówki
    pocztowej
    operatora publicznego, zgłoszenie identyfikacyjne naczelnikowi urzędu
    skarbowego
    właściwemu dla podatnika, w terminie 14 dni od dnia złożenia formularza
    zgłoszenia przez podatnika.

  • 15. Data: 2005-06-04 14:15:35
    Od: "Krystyna Borek" <k...@h...waw.pl>

    --
    Pozdrawiam,
    Krystyna Borek

    --> Odzyskaj swoje pieniądze --> http://rejestr.info <--

  • 16. Data: 2005-06-05 16:04:55
    Od: "Krystyna Borek" <k...@h...waw.pl>

    witek wrote:

> [...]
    > Przeczytaj dokładnie art. 8. Zrobili poprawkę w której przy umowach
    > zleceniach i o dzieło o NIP występuje płatnik.

    OK, ale jaką widzisz podstawę odmowy nadania NIP w omawianej sytuacji, gdy
    podatnik sam o niego wystąpił zamierzając dopiero w przyszłości zawierać
    umowy?
    Przecież US nie jest jasnowidzem i nie może mieć informacji, czy osoba
    składająca po raz pierwszy NIP-3 nie stała się właśnie podatnikiem, np.
    podatku od posiadania psa.
    Moim zdaniem US powinien nadać NIP.

  • 17. Data: 2005-06-05 16:48:22
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Krystyna Borek wrote:

    > OK, ale jaką widzisz podstawę odmowy nadania NIP w omawianej sytuacji, gdy
    > podatnik sam o niego wystąpił zamierzając dopiero w przyszłości zawierać
    > umowy?

    Właśnie dokładnie taki jak w art. 8
    o nip występuje płatnik, a nie podatnik.
    i takie uzasadnieje podają właśnie US, które trzymają się przepisów.
    Inne urzędy wiedzą, że podatnik wysłał nip-3 bo nie wiedział, że
    powinien to zrobić płatnik i jak odmówią to lada dzień dostaną ten sam
    druk wysłany prawidłowo i po prostu machają na to ręką i numery NIP nadają.

    > Przecież US nie jest jasnowidzem i nie może mieć informacji, czy osoba
    > składająca po raz pierwszy NIP-3 nie stała się właśnie podatnikiem, np.
    > podatku od posiadania psa.
    > Moim zdaniem US powinien nadać NIP.

    Do zapłacaenia podatku od posiadania psa potrzebujesz NIP?

  • 18. Data: 2005-06-05 17:12:24
    Temat: zupełnie OT
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Tak z ciekawości... nie da się w twoim programie ustawić poprawnego
    kodowania polskich znaków. Ciężko się czyta UTF 8

    pozdr

  • 19. Data: 2005-06-06 06:10:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 5 Jun 2005, witek wrote:

> [...]
    > +
    > + Właśnie dokładnie taki jak w art. 8
    > + o nip występuje płatnik, a nie podatnik.

    OK. Ale to dotyczy *pewnych przypadków*.

    > + i takie uzasadnieje podają właśnie US, które trzymają się przepisów.

    Ja spytam o to samo co Krystyna :) - co ty widzisz za uzasadnienie ?
    Załóżmy iż podatnik chce zapłacić PCC... a co ?

    > + Do zapłacaenia podatku od posiadania psa potrzebujesz NIP?

    Hm... tu to jest 'kfiatek'.
    Cytat 1:
    +++
    Art. 2. Osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne
    niemające osobowości prawnej, które na podstawie odrębnych ustaw są
    podatnikami, podlegają obowiązkowi ewidencyjnemu oraz otrzymują numery
    identyfikacji podatkowej, zwane dalej "NIP".
    ---

    Jak widać - nie ma słowa o "podatkach stanowiących dochód Skarbu Państwa"
    czy jakoś tak. Czyli podatek od nieruchomości - zdecydowanie się łapie.
    Czy "podatek od psa" jest podatkiem (albo opłatą !) tego nie wiem,
    niemniej jeśli jest "podatkiem w rozumieniu ustawy" to obowiązek
    obNIPowania IMO *powoduje*.

    Cytat 2:
    +++
    Art. 11. 1. Podatnicy podają NIP na wszelkich dokumentach związanych
    z wykonywaniem zobowiązań podatkowych oraz niepodatkowych należności
    budżetowych, do których poboru obowiązane są organy podatkowe lub celne.
    ---

    Wniosek: jeśli podatek nie jest "budzętowy" (a 'podatek od psa' - o ile
    jest podatkiem - tudzież podatek od nieruchomości "budżetowe" zdecydowanie
    nie są) takiego obowiązku nie nakłada.

    Czyli dla podatku 'niebudżetowego' *podawać* nie trzeba.
    Ale *mieć* trzeba.

    Coś przeoczyłem ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 20. Data: 2005-06-06 08:46:02
    Temat: Re: zupełnie OT
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Robert <r...@p...onet.pl>
    w wiadomości <news:d7vbr1$13r$1@news.onet.pl> wstukał:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w wiadomości
    >
    > Tak z ciekawości... nie da się w twoim programie ustawić poprawnego
    > kodowania polskich znaków. Ciężko się czyta UTF 8

    W przeciwieństwie do Twojego OE, czytnik witka wstawia nagłówki z deklaracją
    charsetu, tylko, że Twój OE wie lepiej...

    PS
    <http://evil.pl/pip/OE.html> i po problemach -- kilku ;)

    --
    Tomasz Nycz