  • 1. Data: 2010-10-06 08:57:18
    Temat: Nie złożony PIT
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Witam
    Brat jakimś cudem nie złożył PITu (nie wnikałem), dochód miał tylko z urzędu
    pracy, czy i jakiej kary może się spodziewać od US?

    --=olo=--

  • 2. Data: 2010-10-06 09:34:03
    Temat: Re: Nie złożony PIT
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-10-06 10:57, --=olo=-- wrote:
    > Witam
    > Brat jakimś cudem nie złożył PITu (nie wnikałem), dochód miał tylko z
    > urzędu pracy, czy i jakiej kary może się spodziewać od US?
    >
    > --=olo=--

    Jeśli złoży zanim US się zorientuje to żadnej.

    Ważne jest tylko, żeby do PIT dołączył "czynny żal". Sprawdź sobie w
    google o co chodzi.

    Z ostrożności procesowej powinien to zrobić osobiście, pozyskując
    pieczątkę biura podawczego na obu dokumentach.

    Piotrek

  • 3. Data: 2010-10-06 09:52:09
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > Jeśli złoży zanim US się zorientuje to żadnej.

    Ale US ma formalne podstawy, do zorientowania sie wczesniej.
    Urzad pracy przeslal przeciez US-owi stosowna informacje PIT-11 i zawsze US
    moze twierdzic, ze wiedzial o nie zlozeniu juz na poczatku maja.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2010-10-06 10:15:56
    Temat: Re: Nie z?o?ony PIT
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-10-06 11:52, SDD wrote:
    > Ale US ma formalne podstawy, do zorientowania sie wczesniej.
    > Urzad pracy przeslal przeciez US-owi stosowna informacje PIT-11 i zawsze US
    > moze twierdzic, ze wiedzial o nie zlozeniu juz na poczatku maja.

    Jeśli nie wszczął postępownia wyjaśniającego to sobie może twierdzić ...

    Piotrek

  • 5. Data: 2010-10-06 10:23:27
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-10-06 12:15, Piotrek wrote:

    > Jeśli nie wszczął postępownia wyjaśniającego to sobie może twierdzić ...

    Poza tym US może jedynie wiedzieć, że *nie dostał* PIT.

    Natomiast póki nie sprawdzi to nie wie czy pit nie został złożony czy na
    przykład został zgubiony przez pocztę.

    Piotrek

  • 6. Data: 2010-10-06 10:48:37
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

> [...]
    >
    > Z ostrożności procesowej powinien to zrobić osobiście, pozyskując
    > pieczątkę biura podawczego na obu dokumentach.

    sęk w tym, że poszedł do US po jakieś zaświadczenie (nie wiem jakie i po co
    mu) i się wtedy okazało, że nie złożony PIT, a dochód miał z urzędu pracy,
    więc zaliczki też jakieś pobrane, no i mógł mnieć zwrot, bo ma 2 dzieci a
    tak nie ma nic i kłopot na własne życzenie...

    --=olo=--

  • 7. Data: 2010-10-06 12:46:50
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    > On 2010-10-06 12:15, Piotrek wrote:
    >>

    > Poza tym US może jedynie wiedzieć, że *nie dostał* PIT.
    >
    > Natomiast póki nie sprawdzi to nie wie czy pit nie został złożony czy na
    > przykład został zgubiony przez pocztę.

    Ale to podatnik musi udowodnić, że wysłał. Dlatego wysyłą się listem
    poleconym i zachowuje dowód nadania. Samo opowiadanie, że skrzynka, do
    któerj wrzuciłęm byłą czerwona - nie jest żadnym dowodem.
    Poza tym - wysłąnie rozliczenia po termnie (chocby jeden dzień) skutkuje
    dodatkową karą pienieżną i utratę uprawnień do ulg (np. na dzieci).

    marzatela
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl

  • 8. Data: 2010-10-06 13:52:36
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-10-06 14:46, Marzena wrote:
> [...]
    > Poza tym - wysłąnie rozliczenia po termnie (chocby jeden dzień) skutkuje
    > dodatkową karą pienieżną i utratę uprawnień do ulg (np. na dzieci).

    No i ...

    Hint: jaki to ma związek z moim postem?

    Piotrek

  • 9. Data: 2010-10-07 08:14:10
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10/06/2010 12:15 PM), Piotrek wrote:

    > Jeśli nie wszczął postępownia wyjaśniającego to sobie może twierdzić ...

    Ale oczywiście masz jakieś przepisy na poparcie swojej odważnej tezy?

    p. m.

  • 10. Data: 2010-10-07 09:12:56
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-10-07 10:14, mvoicem wrote:

    > Ale oczywiście masz jakieś przepisy na poparcie swojej odważnej tezy?

    Generalnie art. 16 KKS.

    Zauważ, że sam fakt stwierdzenia braku PIT to jeszcze za mało ażeby
    stwierdzić, że PIT nie został złożony.

    Tak więc nawet jeśli US ma wiedzę, że nie ma PIT ale jeszcze nie zabrał
    się za wyjaśnianie dlaczego tego PIT nie ma to IMHO nie ma zastosowania
    wyłączenie z art. 16 §5 1)

    Aczkolwiek zgadzam się z Tobą, że nie tylko czynności sprawdzające
    wyłączają możliwość skorzystania z czynnego żalu.

    Piotrek