  • 1. Data: 2005-04-15 05:56:13
    Temat: Nie złożenie w terminie pita.
    Od: Marcin <m...@g...pl>

    Witam grupowiczów.
    Dostałem wezwanie do stawienia się w US w "charakterze sprawcy
    wykroczenia skarbowego z art. 56 § 4 KKS polegającego na nie złożeniu w
    terminie zeznania PIT-28" ...
    Pit oczywiście złożyłem, tylko drogą pocztową. Z przyczyn losowych nie
    mam potwierdzenia nadania listu poleconego.
    Czy mam jakieś szanse z nimi. Co robić.
    Z góry dziękuję za pomysły.
    Z wyrazami szacunku załamany.

  • 2. Data: 2005-04-15 10:27:05
    Temat: Re: Nie złożenie w terminie pita.
    Od: "Terrmit" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pit oczywiście złożyłem, tylko drogą pocztową. Z przyczyn losowych nie
    > mam potwierdzenia nadania listu poleconego.

    Witam,

    Jak nie masz dowodu nadania, to decyduje data stempla pocztowego
    na kopercie. Prawdopodobnie niestety czeka Cię rozmowa i jeśli
    to było pierwszy raz i Twoje dochody są niskie, to może unikniesz kary,
    ewentualnie będzie ona niska.
    Dobrze byłoby przygotować oświadczenie i napisać w nim dlaczego
    stało się tak, a nie inaczej oraz dodać obietnicę, że to się więcej
    nie powtórzy. Jeśli urzędniczka będzie łaskawa, to Ci się uda.
    Jeśli nie, to za taki czyn grozi Ci jakieś 300zł, jeśli dobrze pamiętam.

    Pozdrawiam,
    Sławek

    --
    Spamerom dziękuję. Usuń literę v z adresu e-mail.

  • 3. Data: 2005-04-15 11:09:03
    Od: "Patrycja" <p...@g...pl>

    Marcin <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Pit oczywiście złożyłem, tylko drogą pocztową. Z przyczyn losowych nie
    > mam potwierdzenia nadania listu poleconego.

    To ja się dołączam do pytania - nie złożyłam w terminie PIT-5L i VAT-7 (po
    prostu się zagapiłam). Teraz wysłałam je z prawie miesięcznym opóźnieniem.
    Jak na razie nikt mnie nie ściga. Czy powinnam jakoś to wyjaśnić (wytłumaczyć)
    czy po prostu czekać z nadzieją, że mój US ma inne, ważniejsze rzeczy do
    zrobienia niż ściganie akurat mnie... ;)
    Co sądzicie?
    Pozdrawiam,
    P.

  • 4. Data: 2005-04-15 14:42:20
    Od: gollum <n...@u...pl>

> [...]
    > czy po prostu czekać z nadzieją, że mój US ma inne, ważniejsze rzeczy do
    > zrobienia niż ściganie akurat mnie... ;)

    Nie tłumacz się, dopóki Cię nie wezwą ;-)

  • 5. Data: 2005-04-15 15:05:47
    Od: "m." <m...@w...pl>

    Użytkownik "gollum" <n...@u...pl> napisał w wiadomości

    > Nie tłumacz się, dopóki Cię nie wezwą ;-)

    A ja poradzę inaczej - złóż podanie o niewszczynanie sprawy karno-skarbowej
    i sie wytłumacz na tym podaniu. Jest b. duże prawdopodobieństwo, że się
    dopatrzą - jak nie teraz, to w chwili kiedy przyjdą wydruki o nieterminowo
    złożonych deklaracjach. A potem już trudniej jest uniknąć konsekwencji. Do
    podania opłata skarbowa - znaczek skarbowy za 5 zł.

    pozdrawiam

    m.

  • 6. Data: 2005-04-15 16:24:06
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 15 Apr 2005 16:42:20 +0200, gollum napisał(a):

    > Nie tłumacz się, dopóki Cię nie wezwą ;-)

    a jak wezwą to tłumaczenie nie pomoże tylko będzie można "dobrowolnie"
    poodać się karze :(
    Zresztą teraz MZ na czynny żal też już za późno - więc pozostaje czekać...
    na wezwanie.

    --
    Mieczysław
    ----