  • 11. Data: 2005-06-27 10:26:21
    Temat: Re: Nieprawidłowa faktura i odłączony internet.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Jun 2005, Cavallino wrote:
    [...]
    > + > > + Za VAT tez ma zapłacić?
    > + >
    > + > Tak wynika z ustawy o cenach. Cena obejmuje VAT, wg. umowy ma
    > + > zapłacić cenę...
    > +
    > + A wystawca wystawić prawidłową fakturę.
    > + Obnaj obowiązku nie dopełnili - czemu tylko jedna strona ma ponieśc
    > + konsekwencje?

    Ależ obaj mają prawo wyciągnąć konsekwencje zapisane w umowie.
    Dostawca ze swojej "konsekswencji" skorzystał: "brak zapłaty
    do końca miesiąca -> wypowiedzenie umowy".
    Z której z wymienionych w umowie konsekwencji chce skorzystać
    odbiorca usługi ?
    :[
    Tak, ja wiem: ta umowa jest pewnie wybitnie "niesymetryczna".
    Ale DG to nie konsument i można go dowolnie "zdeptać"... :(
    Jak podpisze niekorzystną dla siebie umowę to sam sobie
    winien !
    Teoretycznie...teoretycznie są jakieśinstytucje antymonolpolowe...

    > + > 2. Teraz ja się przyczepię, tego co ty literalnie zapisałeś.
    > + > Była wystawiona faktura ? - była. No to był obowiązek
    > + > opłacenia.
    > +
    > + Usługobiorca unieważnił ją odsyłając wystawcy.

    Kpisz ze mnie ??
    Przecież nie ma "unieważnienia faktury" !
    Co najwyżej (legalnie) można "wycofać ją z obiegu prawnego"
    ale to zrobić może *jedynie* wystawca. Pod pewnymi warunkami
    oczywiście - niemniej to wystawca jest dysponentem prawa.
    Odbiorca nie może na fakt wystawienia f-ry nic poradzić...

    No i to jest OT: bo jak widzieliśmy zapis odwoływał się w osobnym
    (od obowiązku wystawienia i dostarczenia f-ry) punkcie na
    "brak zapłaty".
    IMO, z braku (lub wręcz sprzeczności) zapisów umowy na przypadek
    dostarczenia nieprawidłowej faktury obroną mógłby być zapis
    KC o "przyjętych zwyczajach" - bo rzeczywiście przyjętym zwyczajem
    jest zapłata za prawidłową fakturę.
    Niemniej...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2005-06-27 18:16:34
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > Przecież nie ma "unieważnienia faktury" !

    I to błąd prawa...

> [...]
    > oczywiście - niemniej to wystawca jest dysponentem prawa.
    > Odbiorca nie może na fakt wystawienia f-ry nic poradzić...

    I co, jest zobowiązany zapłacić za każdy bzdet który do niego przyjdzie,
    niezależnie od tego co na nim jest?

    > No i to jest OT: bo jak widzieliśmy zapis odwoływał się w osobnym
    > (od obowiązku wystawienia i dostarczenia f-ry) punkcie na
    > "brak zapłaty".

    A zapłata odwoływała się do "wystawionej faktury" - w dorozumieniu -
    wystawionej poprawnie.

  • 13. Data: 2005-06-27 19:11:49
    Od: maHo <m...@p...net>

    Cavallino wrote:

    > wiadomości news:

    > I to błąd prawa...

    > I co, jest zobowiązany zapłacić za każdy bzdet który do niego przyjdzie,
    > niezależnie od tego co na nim jest?

    No właśnie Gotfryd ci udowadnia (chyba) że jest inaczej. Że nie za
    fakturę płacisz, tylko za usługi za które ta faktura jest wystawiona.

    pozdrav

    maHo

  • 14. Data: 2005-06-27 21:16:46
    Od: "xxx" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Piwek" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    Jesli faktura ma blad zasadniczy, czyli pomylka w adresie i w NIPie, to taka
    faktura jest bledna i nie wiadomo dla kogo zostala wystawiona - nie wiadomo
    kto ma ja zaplacic. Dziwne, ze przy blednym adresie f-ra trafila pod
    wlasciwy adres. Podobnie przeciez jest np. z gazem czy pradem: zaklad sie
    pomylil i wyslal do Kowalskiego, ale z adresem Nowaka, to Nowak moze wrzucic
    ja do kosza. Kowalski moze nie miec pojecia, ze f-ra zostala wyslana. To, ze
    ktos wykonal usluge, zada zaplaty, ale nie chce wystawic f-ry (albo
    twierdzi, ze wystawil a nie dotarla) nie swiadczy o tym, ze nalezy zaplacic.
    Faktura prawidlowa nalezy sie jak psu buda. Jesli firma wystawiajaca ma
    jakies watpliwosci co do wystawiania faktur, to mozna zaproponowac im udanie
    sie do swego USu i zapytanie czy "moge brac forse/wykonywac uslugi bez
    wystawiania faktury". Oni zwykle dobrze znaja odpowiedz i chetnie takiemu
    podatnikowi pomoga.

    pozdrawiam - xxx

  • 15. Data: 2005-06-27 21:22:21
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "maHo" <m...@p...net> napisał w wiadomości news:

> [...]

    >No właśnie Gotfryd ci udowadnia (chyba) że jest inaczej. Że nie za
    >fakturę płacisz, tylko za usługi za które ta faktura jest wystawiona.

    Za usługę dostaje się wartość netto.
    VAT dostaje się z tytułu prawidłowego wystawienia faktury.

  • 16. Data: 2005-06-27 21:58:31
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Cavallino napisał(a):

    > Za usługę dostaje się wartość netto.
    > VAT dostaje się z tytułu prawidłowego wystawienia faktury.

    Smiała teza ;-) Możesz ją udowodnić? Że w przypadku błędnego wystawienia
    faktury (rozumiem, niezaleznie od rodzaju błedu) VAT sie nie nalezy>

    M.

  • 17. Data: 2005-06-27 22:04:24
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Smiała teza ;-) Możesz ją udowodnić? Że w przypadku błędnego wystawienia
    > faktury (rozumiem, niezaleznie od rodzaju błedu) VAT sie nie nalezy>

    A czemu miałbyś płacić za coś, co masz prawo odliczyć, a ktoś Ci to
    uniemożliwia z własnej winy?

  • 18. Data: 2005-06-27 22:27:25
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Cavallino napisał(a):

    > A czemu miałbyś płacić za coś, co masz prawo odliczyć, a ktoś Ci to
    > uniemożliwia z własnej winy?

    Po pierwsze - nadal nie wiadomo, JAKI to był błąd
    Po drugie - wskaż jakieśpodstawy prawne, poza swoim mocnym przekonaniem

    M.

  • 19. Data: 2005-06-27 22:32:08
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Po drugie - wskaż jakieśpodstawy prawne, poza swoim mocnym przekonaniem

    Podstawa prawna jest taka, e przepisy określają jasno, jak i kiedy powinna
    być wystawiona faktura.
    A nie widziałem obowiązku płacenia za fakturę niezgodną z tymi przepisami.

  • 20. Data: 2005-06-27 22:38:26
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Cavallino napisał(a):

    > Podstawa prawna jest taka, e przepisy określają jasno, jak i kiedy
    > powinna być wystawiona faktura.
    > A nie widziałem obowiązku płacenia za fakturę niezgodną z tymi przepisami.

    Poczytaj to, co cierpliwie tłumaczył Gotfryd, czyli ZA CO płacisz.

    M.