  • 1. Data: 2006-12-21 13:49:24
    Temat: Nieprawidłowości w dokumentach do ZUS
    Od: "tu-i-tam" <t...@o...pl>

    Dzien Dobry

    Dostalem zawiadomienie, ze mam jakies bledy w dokumentach przekazanych do
    ZUS. Dzwonilem tam i pani
    sie mnie pyta czy mam dzialalnosc gospodarcza. Nie mam zadnej dzialalnosci.

    Potem sie okazalo, ze to chyba dotyczy marca 2002. Mozliwe, ze wtedy przez
    kilka miesiecy mialem
    oplacany ZUS zeby miec ubezpieczenie ale to bylo dawno temu i nie pamietam
    na jakiej to bylo
    zasadzie.

    No i pisze, ze w tym miesiacu nie zgadzaja sie kwoty wykazane z deklaracjami
    z tymi wyliczonymi przez nich.
    Dodatkowo mam jakis zalacznik (ta moja niby bledna deklaracje) wg ktorego
    bledny jest KOD TYTULU UBEZPIECZENIOWEGO (5000 0 0) ale na nim o blednych
    kwotach juz nic nie pisze wiec nie wiem czy to taka standardowa formulka o
    tych kwotach czy co.

    Moze to glupie pytanie ale czy powinienem sie bac ? Co wlasciwie powinienem
    zrobic ? Oczywiscie pojde
    tam to wyjasnic ale nie wiem jak sie przygotowac.

    Z tego co pamietam to bylo oplacane dluzej niz miesiac ale moze oni nie
    sprawdzaja calosci tylko losowo.

    Dzieki za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2006-12-21 16:34:02
    Temat: Re: Nieprawidłowości w dokumentach do ZUS
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "tu-i-tam" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    blednych
    > kwotach juz nic nie pisze wiec nie wiem czy to taka standardowa

    Jeżeli wpisałeś błędny kod tytułu ubezpieczeniowego, to 'system' nie
    łyknął tej deklaracji. Czyli mają DRA z kwotami, ale do tego nie mają
    szczegółowego rozbicia. Musisz z tym pisemkiem udać się do zusu i
    osobiście to wyjaśnić. Najprawdopodobniej będziesz musiał złożyć
    deklarację korygującą - jak miła pani będzie to powie ci co i jak. Nie
    ma czego się bać. Jak tego nie wyjaśnisz to ten okres/tych kwot/ nie
    zaliczą ci do ubezpieczenia, czyli twoja strata będzie.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --