  • 1. Data: 2002-07-11 21:40:10
    Temat: Nieuczciwy kontrahent
    Od: "Robert Gruszka" <h...@w...pl>

    Szanowni Państwo.
    W latach 1997 - 2001 jeden ze sprzedawców wystawiał nam faktury ale ich nie
    księgował do przychodu ani do rejestru sprzedaży czyli nie odprowadził
    należnego podatku Vat i podatku dochodowego.
    My zaksięgowaliśmy sobie w koszty i w rejestr zakupów.
    Wiem że za takie zdarzenie w latach 2000 i 2001 jesteśmy my ścigani i w
    razie kontroli (a niestety już kontrolę mamy) to my będziemy musieli
    zapłacić podatki i to z odsetkami oraz 30 % kary.
    Nie wiem jednak od kiedy obowiązuje takie prawo ścigające tego co wrzucił w
    koszty. Moze ktoś wie - bardzo proszę o odpowiedź.
    Wiem że 1996 prawo działało przeciwnie - wystawiający był scigany ale nie
    wiem do którego roku takie prawo obowiązywało.
    Może ktoś wie kiedy nastąpiła ta istotna zmiana.
    Ewentualnie gdzie mogę znaleźdź tekst ujednolicony ustawy o Vat ale stan na
    początek roku 1997,1998,1999 (obecnie funkcjonujący tekst posiadam).

    Z poważaniem
    Robert Gruszka

  • 2. Data: 2002-07-12 08:18:46
    Temat: Re: Nieuczciwy kontrahent
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Robert Gruszka" <h...@w...pl> wrote in message
> [...]
    na
    > początek roku 1997,1998,1999 (obecnie funkcjonujący tekst posiadam).

    Wszystko Pan znajdzie w internetowym serwisie sejmu

    www.sejm,gow.pl

    (/prawp/prawo.htm) - ale czasem trzeba kolejno wybrac odpowienie ikonki.

    Z tego co pamietam, tak jest "od poczatku", wiec jedyne co Panu pozostaje to
    skarzyc
    "sprawce".

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-07-12 11:41:21
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl>

    Boguslaw Szostak wrote:
    > "Robert Gruszka" <h...@w...pl> wrote in message
    >
    > Z tego co pamietam, tak jest "od poczatku", wiec jedyne co Panu
    > pozostaje to skarzyc "sprawce".

    A swoją drogą to jakiś bezsens w naszym ustawodawstwie. Dlaczego niby ja -
    działający w dobrej wierze, uczciwy właściciel firmy - mam byc karany za
    przestępstwo popełnione przez nieuczciwego przedsiębiorcę. W jaki sposób mam
    sprawdzić czy firma, w której zrobiłem zakupy, dostałem fakturę, prawidłowo
    zaksięgowała i zapłaciła VAT - kontrolować jej księgi? Przecież to totalna
    bzdura, pominąwszy fakt, że żaden przedsiębiorca nie będzie mi pokazywał
    swoich ksiąg. Księguję fakturę jako prawidłowo wystawiony dokument księgowy
    i co do licha mnie obchodzi, czy wystawca zapłacił podatek, czy nie!

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu

  • 4. Data: 2002-07-12 12:00:47
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "DarekS" [...]

    > A swoją drogą to jakiś bezsens w naszym ustawodawstwie. Dlaczego niby ja -
    > działający w dobrej wierze, uczciwy właściciel firmy - mam byc karany za
    > przestępstwo popełnione przez nieuczciwego przedsiębiorcę.

    "Bo niczyje zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne,
    gdy obraduje parlament"

    (nie pamietam autora)

    parlament uznal, ze naleznosci "fiskusa" maja bezwzgledne pierwszenstwo
    i nie beda sobie zawracac glowy takimi "duperelami", czy Pan chcial
    oszukac fiskusa, cz panski kontrahent - VAT ma byc zaplacony.

    A jak sie Panu niepodoba, to moze Pan najwyzejod razu zaplacic ten VAT
    niepytajac, czy sprzedawca zaplacil, czy nie.

    W ystawie stoi:

    Podatnik MOZE pomniejszyc ...POD WARUNKIEM...

    I ich nie obchodzi, jak my, biodni podatnicy sprawdzimy to
    "pod warunkiem".

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-07-13 21:23:37
    Od: "mops" <m...@g...pl>

    Podejrzewam ze jakby nie bylo takiego przepisu to wiekszosc firm w polsce
    drukowalaby sobie lewe faktury kosztowe.

  • 6. Data: 2002-07-15 08:36:47
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

> [...]
    > działający w dobrej wierze, uczciwy właściciel firmy - mam byc karany za
    > przestępstwo popełnione przez nieuczciwego przedsiębiorcę. W jaki sposób

    To jest oznaka tego o czym i tak wszyscy wiedzą: państwo polskie to twór czy
    sto fasadowy, taka wydmuszka, z wierzchu pięknie polakierowana a w środku pu
    sta. Wszelkie instytucje działają na niby, a jedyną racją ich istnienia jest
    zapewnienie stanowisk dla klienteli aktualnie "rządzącej" partii. Tak jest t
    eż z wymiarem sprawiedliwości.

  • 7. Data: 2002-07-15 09:04:21
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "mops" <m...@g...pl> wrote in message news:agq625$a1$1@news.tpi.pl...
    > Podejrzewam ze jakby nie bylo takiego przepisu to wiekszosc firm w polsce
    > drukowalaby sobie lewe faktury kosztowe.

    MYLI sie Pan...

    Bogusław

  • 8. Data: 2002-07-15 19:58:23
    Od: "mops" <m...@g...pl>

    Nie nie myle sie. Afer naokolo jest bardzo duzo jesli chodzi o kantowanie
    panstwa na podatek i vat. Jakby byl taki prosty instrument jak obligatoryjne
    zatwierdzenie faktury kosztowej wystawionej przez firme widmo lub firme
    zarejestrowana ale ktora ta fakture sobie nie zaksiegowala to pewnie po
    jakims czasie wszyscy by tak robili.
    To jest POLSKA prosze Pana. Tutaj sie kombinuje. Sam kombinuje. Moj sasiad
    kombinuje. Wszyscy kombinujemy.
    Nie uwazam ze to zdrowa sytuacja. Ale tak jest. Najbardziej odczuwaja to
    wlasnie uczciwi.
    Dlatego za pare lat uczciwych juz nie bedzie. Albo zbankrutuja albo
    przeksztalca sie w kombinatorow.

  • 9. Data: 2002-07-16 07:43:17
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "mops"

    > Nie nie myle sie.

    Myli sie pan.

    > Afer naokolo jest bardzo duzo jesli chodzi o kantowanie
    > panstwa na podatek i vat.

    jakna calym swiecie.

> [...]
    > zatwierdzenie faktury kosztowej wystawionej przez firme widmo lub firme
    > zarejestrowana ale ktora ta fakture sobie nie zaksiegowala to pewnie po

    TO CO INNEGO.

    Przepis mowi, ze podatnik odpowiada jesli jego dostawca oszukal.
    Gdyby podatnik zarejestrowal firme, by oszukac fiskusa,
    lub wystawil sam sobie falsa - to co innego.

    Chodzi o to, ze zarejestrowany podatnik VAT wystawia fakture kosztowa
    moze ukryc przychod a niewinny odbiorca odpowiada.

    > To jest POLSKA prosze Pana. Tutaj sie kombinuje.

    A w USA to pewnie nie kombinuja...

    > Sam kombinuje. Moj sasiad
    > kombinuje. Wszyscy kombinujemy.

    ja nie che kombinowa - wole spac spokojnie.
    na szczescie JUZ SIE DA zuc bez kombinowania.

    > Nie uwazam ze to zdrowa sytuacja. Ale tak jest. Najbardziej odczuwaja to
    > wlasnie uczciwi.

    To prawda - wzgledem kombinujacych mamy mniejszy zysk, lecz na zycie
    wystarcza.

    > Dlatego za pare lat uczciwych juz nie bedzie. Albo zbankrutuja albo
    > przeksztalca sie w kombinatorow.

    Niekoniecznie.
    A skoro wszyscy kombinuja to wlasciwie dlaczego uwaza Pan, ze tenprzepis
    zabezpiecza przed kombinowaniem ?

    Boguslaw

  • 10. Data: 2002-07-16 09:39:10
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Jul 2002, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ "mops"
    [...]
    >+ > To jest POLSKA prosze Pana. Tutaj sie kombinuje.
    >+
    >+ A w USA to pewnie nie kombinuja...

    Nie - oni uzywają innego języka: zamiast czasownika "kombinować"
    mają przymiotnik "kreatywny"... ;>

    Pozdrowienia, Gotfryd