  • 1. Data: 2002-07-11 18:13:33
    Temat: rachunek czy faktura?
    Od: Robert Szymczak <r...@t...pl>

    Będąc vat-owcem (KPiR i ewidencja VAT) mam wystawić osobie prywatnej
    rachunek uproszczony czy fakturę VAT?

    --
    Pozdrowienia,
    Robert

  • 2. Data: 2002-07-11 22:06:56
    Temat: Re: rachunek czy faktura?
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Użytkownik "Robert Szymczak" <r...@t...pl> napisał w
    wiadomości news:3D2DCACD.FDC39EA8@telepraca-polska.pl...

    > Będąc vat-owcem (KPiR i ewidencja VAT) mam wystawić osobie prywatnej
    > rachunek uproszczony czy fakturę VAT?
    >
    > --
    > Pozdrowienia,
    > Robert

    nie ma już czegoś takiego jak "rachunek uproszczony"
    od bodajże półtora roku...

    pozdr
    KTP

  • 3. Data: 2002-07-12 08:21:16
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "ktp" <k...@a...net> wrote in message

    > Użytkownik "Robert Szymczak" <r...@t...pl> napisał w
    > wiadomości news:3D2DCACD.FDC39EA8@telepraca-polska.pl...

    Prosze wybaczyc, ze pytam, ale skod Panu przyszlo do glowy iz rachunek ?
    ine sprzedaje Pan "fizycznym" ?

    No bo jesli Pan sprzedaje i nie daj boze ma Pan jeszcze KASE rejestrujaca
    (fiskalna),
    to prosze nie zapomniec do faktury (kopii, ktora ma Pan zostawic u siebie)
    dolaczyc ORYGINALU paragonu z owej kasy.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-07-12 17:05:33
    Od: ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to prosze nie zapomniec do faktury (kopii, ktora ma Pan zostawic u siebie)
    > dolaczyc ORYGINALU paragonu z owej kasy.

    Wg nowych przepisów juz nie mam obowiązku dołączać paragonu do faktury :)

  • 5. Data: 2002-07-12 19:29:48
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    > Wg nowych przepisów juz nie mam obowiązku dołączać paragonu do faktury :)

    TAK ale tylko w przypdku gdy rachunek drukowany jest z urządzenia
    sprzeżonego z kasa fiskalna!!!!!!!!!!!!!!!!
    jesli rachunek wystawiasz np. recznie lub komputerowo musisz dolaczyc
    paragon do kopii FA

    jacek

  • 6. Data: 2002-07-13 15:22:12
    Od: "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl>

    Użytkownik "jacek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > TAK ale tylko w przypdku gdy rachunek drukowany jest z urządzenia
    > sprzeżonego z kasa fiskalna!!!!!!!!!!!!!!!!
    > jesli rachunek wystawiasz np. recznie lub komputerowo musisz dolaczyc
    > paragon do kopii FA

    Rozumiem, ze bez zwrotu paragonu klient nie moze otrzymac fa?
    A co w przypadku, gdy klient sie uprze, ze nie dostal paragonu?

    Pozdrawiam
    Magdalena Budzynska

  • 7. Data: 2002-07-14 06:00:54
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    > Rozumiem, ze bez zwrotu paragonu klient nie moze otrzymac fa?
    > A co w przypadku, gdy klient sie uprze, ze nie dostal paragonu?

    jaesli nie wział paragonu to jego problem , ty dawałas mu pobierajac zaplate
    ( zgodnie z przepisami)

    jacek

  • 8. Data: 2002-07-15 09:16:44
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Rozumiem, ze bez zwrotu paragonu klient nie moze otrzymac fa?
    > A co w przypadku, gdy klient sie uprze, ze nie dostal paragonu?

    Odpowiedz teoretyczna Pani juz otrzymala.
    PRAKTYCZNIE nalezy sie zastanowic,
    co klient dalej zrobi.

    Jesli mu Pani bedzie szczerze wspolczula, ze zgubil paragon,
    wytlumaczy, ze takie sa przepisy i przeciez niemoze Pani dugi raz sprzedac
    tego samego towaru
    wystawiajac drugi paragon bez ktorego NIE WOLNO Pani faktury wystawic,
    to pewnie sobie pojdzie.

    Jak go Pani zwymysla i powie, ze to jego zas***piiiii interes pilnowac
    paragonu,
    to moze sie zdarzyc, ze tez pojdzie.... I wroci z PIH lub milymi Paniami z
    UKS,
    ktore beda sprawdzaly, czy aby napewno paragony Pani wydaje.

    Boguslaw

  • 9. Data: 2002-07-16 22:33:16
    Od: "Magdalena Budzynska" <m...@p...pl>

> [...]
    > UKS,
    > ktore beda sprawdzaly, czy aby napewno paragony Pani wydaje.

    Wspolczulam... klient sobie przypomnial (!) ze rzeczywiscie wzial i gdzies
    posial... Sprawa zakonczona...
    Dziekuje za pomoc.

    Pozdrawiam
    Magdalena Budzynska