    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Notebook, system operacyjny a granica 3500 netto?
    Date: Thu, 29 Jan 2004 14:46:24 +0100

    On Thu, 29 Jan 2004, MK wrote:

    >+ > Wynika z tego, że kupując system operacyjny za dajmy na to 20 kzł
    >+ > masz metodę na amortyzację tegoż programu 60% rocznie (przyspieszona)
    >+ > zamiast 20% jak dla wartości niematerialnych, tak ?
    >+
    >+ Winda kosztuje parę stów więc żadnej amortyzacji nie będzie.

    Nie o to chodzi.
    Wskazuję na powód do przeciwwkazań, żeby uznać iż wartości
    niematerialne i prawne WOLNO uznawać za część ŚT.
    Ustawodawca nie raczył napisać czarno na białym.
    Załóż że ZAMIAST "windy" kupujesz OS za 20kzł. JEST powód
    do czepiania się czy nie ma ?
    Jeśli jest - to dlaczego "windy" się nie czepiać ;)... ?
    Trzeba zająć stanowisko - albo OEM jest częścią ŚT (i wtedy
    jest nią ZAWSZE) albo nie jest (i wtedy też ZAWSZE nie
    jest). Przyznam że mam zgryz, więc jak ktoś publicznie
    twierdzi że to oczywiste - wtedy proszę o komentarz :)

    >+ Taki sam
    >+ myk można zrobić z lepszym komputerem typu desktop, kupując na starcie
    >+ monitor za 200zł, a po miesiącu kupując już ten właściwy za 2..3 k.

    Oczywiście. Tyle że monitor to monitor, część ŚT i tyle,
    tego raczej nikt nie podważy :)
    A co do WNiP to np. Maddy twardo stoi na stanowisku iż stanowią
    one ODRĘBNY składnik amortyzacyjny i już !
    Brzmi w miarę przekonująco... przeciwwskazania do owego "w miarę"
    też są oczywiście :) - i to jest problem.

    [...]
    >+ > Tak było a nie jest.
    >+ > M$ zmienił już czas jakiś temu "wymogi na OEMa", wymagany jest
    >+ > upgrade "komputera właściwego" (nie mogą być peryferia).
    >+ > Prawdą jest iż AFAIK np. dodanie pamięci się łapie :)
    >+
    >+ Dziś widzę w sklepach internetowych oferty myszki z windą oem - myszka
    >+ jest uznawana za element niezbędny do uruchomienia komputera - przez M$

    *BYŁA*.
    Było kilka dyskusji na .prawo w tym zakresie: M$ zmienił zasady i już.
    Nie jest oczywiste czy owe "zasady" są zgodne z prawem (to jedno)
    i skutecznie obowiązujące (to drugie) w zakresie w którym producent
    to przedstawia, niemniej - zmienił.
    Oczywiście nie widać przeciwwskazań żeby nabyć komputer wyposażony
    w "nową mysz i Windows" w czasie kiedy zasady były stare :)

    >+ (klawiatura, myszka,

    Podaj źródło. Na oficjalnej stronie M$ jest informacja że OEMy
    dostępne są "razem z gotowymi komputerami", zaś oficjalnie
    prezentowane stanowiska (cytowane na .prawo jakiś czas temu)
    wyraźnie zaprzeczają jakoby M$ dopuszczał urządzenia peryferyjne.
    Płyta, procesor, pamięć, HDD - tak.

    [...]
    >+ > >+ musisz go dokupić - a i dotychczasowa myszka też nie spełniała Twoich
    >+ > >+ wymagań ;-)
    >+ >
    >+ > Wypraszam sobie owo ";-)"
    >+
    >+ To ";-)" wcale nie było do myszki, tylko do tłumaczenia się przed US ...

    Właśnie protestuję że tłumaczenie jest poważne ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)