  • 11. Data: 2007-02-21 17:41:55
    Temat: Re: Nowa firma - stałe opłaty ZUS ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Feb 2007, CZYŚCIWO wrote:

    > Użytkownik <i...@p...pl> napisał

    > Ta firma juz istnieje od dnia, w którym się urodziłeś

    :)

    > i nazywa się tak jak Ty.

    Standardowo poprotestuję :)
    Idzie mi o to, że firma jest *nazwą*.
    Mozna powiedzieć że człowiek ma imię lub że człowiek się nazywa,
    podobnie nazywa się DG (i nazwą DG jest firma).
    Stwierdzenie że "imię się nazywa" jest niezbyt po polsku :]
    Hm... "brzmi jak Twoje imię i nazwisko"? Może być? :)

    > W nagrodę za zgłoszenie będziesz mógł do imienia i nazwiska dodawać jakiś
    > dopisek.

    :)
    Czasem sie czepiam, że *jeśli* ten dodatek jest, to w nazwie DG staje
    się on już obowiązkowy.
    Na tej samej zasadzie, jak ta że JEŚLi już ktoś ma pieczątki, to co
    najmniej jedna musi mieć REGON w treści.
    Znaczy nie trzeba (ani pieczątek, ani "dodatku") ale JEŚLI jest to
    musi być w użyciu.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2007-02-21 18:47:05
    Od: "CZYŚCIWO" <c...@o...pl>

    Użytkownik "Asen" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Filozof CZYŚCIWO niewiele wniósł do dyskusji,

    Przypomne ci to jak JS zada za pare tygodni niespodziewane pytanie, czy musi
    ujawniac swoje nazwisko na fakturze.

    --
    CZYŚCIWO tekstylne odnawialne= brak odpadów!
    www.mewa-service.pl

  • 13. Data: 2007-02-21 18:55:44
    Od: "CZYŚCIWO" <c...@o...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0702211836050.3212@athlon64...

    > Standardowo poprotestuję :)
    > Idzie mi o to, że firma jest *nazwą*.

    Juz nie mam ambicji, aby to ktokolwiek szerzej pojął, więc takich rzeczy
    nawet nie uwzględniam w poradach :)

    > Znaczy nie trzeba (ani pieczątek, ani "dodatku") ale JEŚLI jest to musi
    > być w użyciu.

    Tego przepisu w ogóle nie rozumiem, bo przeciez pieczatka nie ma żadnego
    innego znaczenia poza narzędziem do szybkiego "pisania", więc co szkodzi
    Regon dopisać ręcznie. Jeżeli w ogóle trzeba go gdzieś napisać.

  • 14. Data: 2007-02-22 09:35:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Tego przepisu w ogóle nie rozumiem, bo przeciez pieczatka nie ma żadnego
    > innego znaczenia poza narzędziem do szybkiego "pisania", więc co szkodzi
    > Regon dopisać ręcznie. Jeżeli w ogóle trzeba go gdzieś napisać.

    Ja się nie podejmuję wyjaśniać "racjonalności ustawodawcy" :)
    Pytanie "co musi być na pieczątce" pojawia się od czasu do czasu,
    i jedyna znana odpowiedź to wyciągnięty kilka lat temu z zaskoczenia
    przepis z ustawy o statystyce publicznej.
    Nikt nigdy nie podał, żeby się zdarzyło iż ktoś się czepia w oparciu
    o ów przepis. Ale przepis jest...

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2007-02-22 14:43:07
    Od: "CZYŚCIWO" <c...@o...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0702221031420.1696@athlon64...

    > Ale przepis jest...

    Ano jest.
    Równie dobrze mógłby być taki, że nie ma konieczności noszenia garnituru,
    ale jak się już nosi to trzeba mieć wyhaftowany na plecach NIP.

  • 16. Data: 2007-02-22 21:18:11
    Od: i...@p...pl

    Dziękuję wszystkim za rzeczowe i te mniej
    rzeczowe odpowiedzi ;)

  • 17. Data: 2007-02-23 08:53:00
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 21 lut o godzinie 18:41, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik
    news napisał(a):

    > Idzie mi o to, że firma jest *nazwą*.

    Ale my tutaj rozmawiamy o osobie fizycznej prowadzącej działalność
    gospodarczą a nie o osobie prawnej.
    Twoje twierdzenie że *firma* jest *nazwą* tyczy się osoby prawnej - hint
    art 43^5 §1 KC.

    > Mozna powiedzieć że człowiek ma imię lub że człowiek się nazywa,
    > podobnie nazywa się DG (i nazwą DG jest firma).

    art 43^4 KC
    "Firmą osoby fizycznej jeest jej imię i nazwisko. [...]"

    > Stwierdzenie że "imię się nazywa" jest niezbyt po polsku :]

    W pełni zgadzam się z tą tezą ;)

    Zgodzisz się ze mną - czy też ja mam stary/zły/niaktualny KC?
    BTW: pobrany stąd:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU19640160093&type=3&name=D19640093Lj.pdf

    --
    Herbi
    23-02-2007 09:51:47

  • 18. Data: 2007-02-23 21:29:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Feb 2007, Herbi wrote:

    > Twoje twierdzenie że *firma* jest *nazwą* tyczy się osoby prawnej - hint
    > art 43^5 §1 KC.

    > art 43^4 KC
    > "Firmą osoby fizycznej jeest jej imię i nazwisko. [...]"

    A czym jak nie "nazwą człowieka" jest imię i nazwisko?

    > W pełni zgadzam się z tą tezą ;)

    Właśnie o to mi poszło: nie można mówić "nazwa firmy".
    Nigdy :)

    > Zgodzisz się ze mną - czy też ja mam stary/zły/niaktualny KC?

    Ależ zgodzę się :)

    pzdr, Gotfryd