  • 1. Data: 2007-02-21 13:34:52
    Temat: duzo takich samych faktur
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Mam duzo (>100) takich samych (poza numerem faktury) faktur kosztowych,
    wystawionych przez tego samego sprzedawce (wiem, ze to bez sensu, ale
    inaczej sie nie dalo), czy mozna jakos hurtem je wpisac do kpir czy
    rejestru zakupow vat (chodziloby o to aby nie musiec przepisywac
    wszystkich numerow faktur) ?

    a.

  • 2. Data: 2007-02-21 13:38:45
    Temat: Re: duzo takich samych faktur
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy
    > rejestru zakupow vat (chodziloby o to aby nie musiec przepisywac

    Ja bym nie widział logicznych przeciwskazań do sporządzenia
    "dowodu wewnętrznego" z wykazem tych faktur i potem wpisania tego
    dowodu do ewidencji. Ale ja bardzo rzadko w ogóle widzę
    przeciwskazania. :-)
    No i czy to w ogóle pomaga coś, bo i tak na tym "dowodzie
    wewnętrznym" trzeba będzie je wszystkie wymienić z kwotami.

    marekz

  • 3. Data: 2007-02-21 15:25:05
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    MarekZ <m...@w...irc.pl> wrote:

    > No i czy to w ogóle pomaga co?, bo i tak na tym "dowodzie
    > wewn?trznym" trzeba b?dzie je wszystkie wymieni? z kwotami.

    Zmienia. Bo w programie do kpir nie potrafie wskazac zakresu numeru faktur,
    aby za jednym zamachem wpisac 200 identycznych kolejnych faktur, a zrobic
    taki spis w dowolnym arkuszu to nie problem. Dzieki.

    a.

  • 4. Data: 2007-02-21 17:52:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Feb 2007, MarekZ wrote:

    > Ja bym nie widział logicznych przeciwskazań do sporządzenia
    > "dowodu wewnętrznego" z wykazem tych faktur i potem wpisania tego
    > dowodu do ewidencji. Ale ja bardzo rzadko w ogóle widzę
    > przeciwskazania. :-)

    Powiem tak: na logikę to bym się w 100% zgodził.
    Ba, wskażę że w razie przyczepienia się księga nie będzie nierzetelna,
    co skutecznie ogranicza ryzyko.
    Niemniej - minister *dla kosztów* raczył był zapisać:
    http://podatki.pl/akty/260803.htm?strona=1#spis1
    +++
    par.14
    2. Dowody, o których mowa w ust. 1, mogš dotyczyć wyłšcznie:
    [...lista...]
    ---

    O ile dla przychodów można sobie dowody wewnętrzne wystawiać wedle
    uznania, dla kosztów ów zapis przeszkadza.
    Acz ja się *zgadzam*, ze sensowne to nie jest, zaś czasami jest
    sprzeczne z ustawą (nie ma innych dowodów niż wewnętrzne, jest
    zaś ustawowe prawo zaliczenia wydatku w koszt).

    Mi brakuje zapisu:
    "Podatnik może ujmować w księgach i ewidencjach wartości podsumowań
    dowodów wewnętrznych stanowiących dokumenty wtórne, zawierające
    dane pochodzące z dopuszczalnych na mocy innych przepisów dowodów
    księgowych".
    Albo jakoś bardziej po polsku ;) byleby w tym znaczeniu.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-02-21 20:32:01
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 21-02-2007 o 18:52:01 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > księgowych".
    > Albo jakoś bardziej po polsku ;) byleby w tym znaczeniu.

    Albo chociaż dopuścić dowody dopuszczalne na mocy ustawy o rachunkowości,
    - skoro dla Spzoo i SA nie ma przeciwwskazań to czemu miałoby być źle
    dla Kowalskiego z DG i KPiR :)

    pozdr

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 6. Data: 2007-02-21 21:15:19
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    t <r...@o...pl> w

    > Albo chociaż dopuścić dowody dopuszczalne na mocy ustawy o rachunkowości,
    > - skoro dla Spzoo i SA nie ma przeciwwskazań to czemu miałoby być źle
    > dla Kowalskiego z DG i KPiR :)

    Minimaliści ;-P

    A dlaczego MF nie miałby pójść tropem ewidencji VAT, w której ma być tyle,
    żeby deklarację wypełnić poprawnie...

    Czyli np.:

    Rozporządzenie w sprawie prowadzenia PKPiR:

    zapisy w PKPiR maja być prowadzone w sposób zapewniający prawidłowe
    wyliczenie podatku.

    Tak krótkiego rozporządzenia jeszcze nie widziałem, więc pewnie coś
    istotnego pominąłem ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2007-02-21 21:33:05
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 21-02-2007 o 22:15:19 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

> [...]
    > wyliczenie podatku.
    >

    > Tak krótkiego rozporządzenia jeszcze nie widziałem, więc pewnie coś

    Wiesz co, wracałem dziś pociągiem do domu więc miałem sporo czasu i
    dokładnie oczymś
    takim samym myślałem. Nawet nie trzeba by rozporządzenia, wszak w Ordynacji
    jest zapisane kiedy księga jest rzetelna - ewidencje VAT nie mają osobno
    określonej
    reguły do określania rzetelności czy wadliwości i nikt nie narzeka.

    Odpadło by całe bagienko związane ze sprzecznościami i głupstywami z
    rozporządzenia i załącznika,
    objaśnienia stałyby się zbyteczne(w wielu przypadkach nic nie objaśniają,
    za to
    wbrew pozorom są obowiązującym prawem a nie tylko wskazówkami, wiec można
    sie nieświadomoe
    załapać na wadliwość KPiR).

    Z KPiR jest odwieczny i bezsensowny problem wpisywania do zamkniętego
    miesiąca, czy korygowania
    miesięcy poprzednich, a przecież to jest debilne skoro podatek dochodowy
    się płaci
    za dany rok. Analogia do PK jest tutaj nieuprawniona - jak to ktoś napisał
    niedawno(cytat z głowy):
    "ja nie prowadzę fabryki żeby klepać księgowość" :)

    pozdro

  • 8. Data: 2007-02-22 09:50:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Feb 2007, 'Tom N' wrote:

    > Minimaliści ;-P

    :)

    > A dlaczego MF nie miałby pójść tropem ewidencji VAT, w której ma być tyle,
    > żeby deklarację wypełnić poprawnie...

    Bo same dokumenty do VAT są bardziej sformalizowane, niż dla KPiR.
    Nadto KPiR "tylnymi drzwiami" nakłada obowiązki, które wystarczy
    wypełnić raz; przykładowo obowiązek ujmowania nabycia towarów handlowych
    i materiałów podstawowych bez względu na otrzymanie prawidłowego
    dokumentu - trzeba podać ile, za ile i od kogo, co jak rozumiem ma
    ograniczać obrót z szarą strefą.
    Zapisy te NIE wynikają z "zapotrzebowania podatkowego", bo przecież
    obowiązku uznania czegokolwiek za koszt nie ma - a w ten sposób mamy
    dodatkowy, niepodatkowy obowiązek *wykazania* nabycia środków służących
    do handlu i produkcji.

> [...]
    > wyliczenie podatku.
    >
    > Tak krótkiego rozporządzenia jeszcze nie widziałem, więc pewnie coś

    Właśnie wszystkie "przemycone" obowiązki :)
    Przecież obowiązek prowadzenia ewidencji lombardowej i komisowej,
    ewidencji wyposażenia, wyżej rzeczonego "bieżącego" ujmowania zakupów
    handlowych i materiałowych - nie wynikają z ustawy.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-02-22 13:42:09
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-02-2007 o 10:50:58 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > ewidencji wyposażenia, wyżej rzeczonego "bieżącego" ujmowania zakupów
    > handlowych i materiałowych - nie wynikają z ustawy.

    Ok, masz poniekąd rację, ale te ewidencje mają tylko określone dane które
    mają w nich byc i finito.
    Czemu KPiR nie miałaby mieć określonych zakresu danych które trzeba do
    niej wpisywać,
    ew terminów wpisywania i tyle :) Po co ten cały wzór, objasnienia do
    kolumn itd,
    to sa komunistyczne zaszłości.