  • 11. Data: 2010-10-31 20:32:00
    Temat: Re: Nowy przedsiębiorca - klient ZUSu
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    news:4ccdcd18$0$27039$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie ma prawa do obniżenia składek, jeśli nie ma prawa do zasiłku.
    > Art 18.9 i 18.10

    Dokladnie.
    Nic nie stoi natomiast na przeszkodzie, by na czas choroby dzialalnosc
    zawiesic - i wtedy rzezcywiscie moze sobie obnizac,

    ale po pierwsze przerywa to zapewne bieg okresu wyczekiwania,

    a po drugie trzeba pamietac o zdrowotnym - gdyby pobyt w szpitalu mial trwac
    caly miesiac kalendarzowy i w zawiazku z tym z powodu zawieszenia nie byloby
    obowiazku placenia zdrowotnego za tenmiesiac , to mogloby sie w pewnym
    momencie okazac, ze jest nieubezpieczony (ubezpieczenie, zdaje sie, trwa
    przez 30 dni od konca miesiaca, za ktory oplacono skladke)...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 12. Data: 2010-11-02 10:45:52
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 29 Oct 2010 23:28:35 +0200, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    >powszechnym systemem ubezpieczeń (moga być jakieś drobne
    >problemy z żadaniem okazania dowodu wpłaty, którego możesz nie mieć, bo
    >za styczeń składki bedziesz opłacał dopiero w lutym,
    >ale tę biurokrację da się pokonać albo znajomością przepisów,
    >albo zwykła bezczelnością)

    Ba, nawet jeśli nie zapłaciłby składki, to i tak byłby ubezpieczony,
    skoro ubezpieczenie jest obowiązkowe z mocy prawa.
    Tutaj dopiero "biurokracja" by miała zgryz: nie płacę składek, a i tak
    mnie leczcie.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 13. Data: 2010-11-02 11:53:07
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > skoro ubezpieczenie jest obowiązkowe z mocy prawa.
    > Tutaj dopiero "biurokracja" by miała zgryz: nie płacę składek, a i tak

    Wytłumacz to w przychodni, skoro poza potwierdzeniem opłaty składek nie
    ma żadnego dokumentu, który mógby potwierdzic, że jesteś ubezpieczony.
    Takich danych z NFZ wydobyć nie można. Podobno to kwestia ochrony danych
    osobowych.
    A wystarczyłby system, który by po wpisaniu peselu odpowiadał tak/nie.
    Tyle ze NFZ ma często nieaktualne dany, bo te dostaje z ZUS i
    komunikacja szwankuje.
    Po kartę ubezpieczenia na wyjazd za granicę (wydaje ja bezpośrednio NFZ)
    musiałam iść z ostatnim przelewem.

    Próbowałam kiedyś, czy wystarczy RMUA, ale RMUA ja sobie sama pobijam
    wiec jest niewiarygodne (a potwierdzenie przelewu z internetu jest?) -
    jak masz ciężką anginę, gorączkę i ledwo widzisz od kataru, to akurat
    będziesz się z rejestratorką kłócił.

    Podsumowując - przedsiębiorca ma przerąbane.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813