  • 1. Data: 2010-10-28 17:40:42
    Temat: Za mała kwota na fakturę
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Wątek raczej humorystyczny, ale co tam :-)
    Odwiedziłem dziś przybytek zwany sklepem z akcesoriami GSM. Nie wiem
    czemu, ale zawsze gdy wchodzę do tego typu sklepów mam wrażenie, że to
    jakieś takie średnio legalne biznesy, ale może to tylko moje subiektywne
    odczucie. W każdym razie zazwyczaj wchodzę ostrożnie ;-)
    Dziś zrobiłem mega zakupy do firmowej komórki: jakiś futerał, jakaś
    ładowarka, generalnie pierdułki za 20-parę PLN. No ale przy płaceniu
    poprosiłem o fakturę, a tu ... "za mała kwota, mogę dać paragon". No i
    dostałem paragon z kasy fiskalnej :-> Na paragonie była jedna pozycja
    "akcesoria", kwota i PTU A 00,00%, kwota PTU oczywiście 0,00. Jako, że
    na kasach fiskalnych, zwolnieniach z VAT itd. zupełnie się nie znam,
    więc tylko takie pytanie: o co kaman?? Czy tak wygląda paragon firmy
    zwolnionej z VAT? Po obejrzeniu paragonu z VATem 0% odeszła mi zupełnie
    ochota na fakturę, ale czy sprzedawca może sobie ustalać jakieś kwoty od
    których wystawia fakturę i jakiego rzędu mogą to być kwoty? Tak pytam,
    bo może u siebie bym księgowość uprościł wprowadzając odpowiednie limity :-D

    Maciek

  • 2. Data: 2010-10-28 18:53:27
    Temat: Re: Za mała kwota na fakturę
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    zobacz czy na paragonie nie ma napisu pod i nad trescia "niefiskalny" - taki
    numer tez widzialem (czyli kasa niezafiskalizowana)

    to jest albo blad wprowadzajacego towar albo lipa - generalnie czyste
    samobojstwo.
    fakture musi ci wystawic jak tgo zażądasz.
    na tego typu dobra jest stawka 22% chyba ze towar uzywany to o ile sie
    orientuje moze go sprzedac ze stawka zw, ale nie 0%.

  • 3. Data: 2010-10-28 21:04:32
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 28.10.2010 20:53, Michał Gut wrote:
> [...]
    > na tego typu dobra jest stawka 22% chyba ze towar uzywany to o ile sie
    > orientuje moze go sprzedac ze stawka zw, ale nie 0%.

    Ee, 0% też można bo to przecież WDT (czyt: W D.... To mam) :)

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2010-10-28 22:51:08
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-10-28 20:53, Michał Gut pisze:
    > zobacz czy na paragonie nie ma napisu pod i nad trescia "niefiskalny" - taki
    > numer tez widzialem (czyli kasa niezafiskalizowana)
    Nieeee - to jest jak najbardziej paragon fiskalny. A przynajmniej tak
    jest na nim napisane. Czyli wałek?

    Maciek

  • 5. Data: 2010-10-29 05:39:31
    Od: Mane <m...@g...pl>

    W dniu 2010-10-29 00:51, Maciek pisze:

    > Nieeee - to jest jak najbardziej paragon fiskalny. A przynajmniej tak
    > jest na nim napisane. Czyli wałek?

    Jaki by nie był to ewidentnie wałek :)

  • 6. Data: 2010-10-29 05:47:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Maciek wrote:

    > Nieeee - to jest jak najbardziej paragon fiskalny. A przynajmniej tak
    > jest na nim napisane. Czyli wałek?

    A NIP zgodny z danymi czy całkiem cudzy?

  • 7. Data: 2010-10-29 06:54:44
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-10-29 07:47, cef pisze:
    > A NIP zgodny z danymi czy całkiem cudzy?
    No właśnie zgodny. W sumie rozbieżność jest jedynie w adresie, bo na
    paragonie jest adres sklepu.

    Maciek

  • 8. Data: 2010-10-29 07:12:55
    Od: "Dawid" <d...@w...poczta.onet.pl>

    > No właśnie zgodny. W sumie rozbieżność jest jedynie w adresie, bo na
    > paragonie jest adres sklepu.

    A moze koles nie jest vatowcem??
    Firma staje sie obecnie vatowcem opo przekroczeniu 50tys od 2011 100tys.
    Kase fiskalna musi kupic w pierwsyzm roku po 20tys a w 2 roku po 40tys. Wiec
    moze był w sytuacji ze kupic musiał kase fiskalną a nie stał się vatowcem i
    masz 0% vat, lecz tutaj mi się wydaje ze powinno być zw

  • 9. Data: 2010-10-29 07:25:12
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-10-29 09:12, Dawid pisze:
> [...]
    > moze był w sytuacji ze kupic musiał kase fiskalną a nie stał się vatowcem i
    > masz 0% vat, lecz tutaj mi się wydaje ze powinno być zw
    To była pierwsza myśl jaka przyszła mi do głowy, ale pozostaje sprawa
    stawki.

    Maciek

  • 10. Data: 2010-10-29 07:38:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Maciek wrote:

    > No właśnie zgodny. W sumie rozbieżność jest jedynie w adresie, bo na
    > paragonie jest adres sklepu.

    Jeśli sprawdziłeś NIP na stronach GUS i to jest ich NIP,
    a nie czyjś, to normalnie w biały dzień rżną głupa.
    Podejdź do nich jeszcze raz i powiedz, że minimlana kwota
    kiedy nie musi być faktury to jakieś tam 5 czy 7 zł (sprawdź sobie w
    rozporządzeniu)
    i zażądaj faktury na ten paragon. Ciekawe co zrobią.
    Na jakie dane wystawią, z jakimi stawkami.
    Jak z zaplecza wyjdzie dwóch osiłków, to uciekaj :-)