  • 11. Data: 2002-04-26 11:18:55
    Temat: Re: Zły NIP na fakturze
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Fri, 26 Apr 2002 09:53:09 +0200, w <aab0sv$cli$1@news.onet.pl>, "Paweł
    Żurawski" <p...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik "Marcin Rzucidło" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomo?ci
    >
    > Notę koryguj?c? wystawia tylko odbiorca, a nie wystawca.

    Niekoniecznie, mam kilka not korygujących wystawionych przez wystawcę.

  • 12. Data: 2002-04-26 11:37:48
    Temat: Re: Re: Zły NIP na fakturze
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-04-26 13:18, Użytkownik Radosław Popławski napisał:
    > Fri, 26 Apr 2002 09:53:09 +0200, w <aab0sv$cli$...@n...one
    >
    > Niekoniecznie, mam kilka not korygujących wystawionych przez
    > wystawcę.

    Co nie znaczy że są prawidłowe. papier zniesie wszystko.
    Przepisy jednoznacznie okreslaja kto wystawia notę korygującą -
    odbiorca faktury.
    Noty, które posiadasz, są nieprawidłowa i mogą zostać
    zakwestionowana przez US, jeżeli trafisz na upartego urzędnika - a
    konsekwencje sa takie, że VAT mozna odliczyc tylko z prawidłowo
    wystawionej faktury. Jeżeli jest nieprawidłowa, to możesz odliczyc VAT
    dopiero po otrzymaniu prawiodłowo wystawionej noty korygującej.
    Oczywiście, takie drobiazgi, jak kto wystawił notę, często przechodzą
    niezauważone, ale jak bedziesz miał pecha...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 13. Data: 2002-04-26 12:03:15
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Maddy <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@i...pl...

    > Co nie znaczy że są prawidłowe. papier zniesie wszystko.
    > Przepisy jednoznacznie okreslaja kto wystawia notę korygującą -
    > odbiorca faktury.
    -------
    Zgadza się
    --------
> [...]
    > wystawionej faktury. Jeżeli jest nieprawidłowa, to możesz odliczyc VAT
    > dopiero po otrzymaniu prawiodłowo wystawionej noty korygującej.
    ---------------
    Nie jest tak źle - w rozp. MF wymienione są wszystkie przypadki, w których
    nie można dokonać odliczenia VAT (katalog zamknięty).
    Jeżeli transakcja miała miejsce i można zidentyfikować nabywcę i
    sprzedawcę - brak noty nie wywołuje żadnych skutków.

    Orka

  • 14. Data: 2002-04-26 12:39:34
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Fri, 26 Apr 2002 13:37:48 +0200, w <3...@i...pl>, Maddy
    <m...@i...pl> napisał(-a):

    > Co nie znaczy że są prawidłowe. papier zniesie wszystko.
    > Przepisy jednoznacznie okreslaja kto wystawia notę korygującą -
    > odbiorca faktury.

    Wystawcą jest duża firma leasingowa, więc pewnie wiedzą co robią :)/

> [...]
    > wystawionej faktury. Jeżeli jest nieprawidłowa, to możesz odliczyc VAT
    > dopiero po otrzymaniu prawiodłowo wystawionej noty korygującej.

    I właśnie taką notę otrzymuję. Faktem jest, że nikt pod nią się nie
    podpisuje, ale dostaję w 2 egz. i kopię odsyłam.

  • 15. Data: 2002-04-26 13:43:28
    Od: "Paweł Żurawski" <p...@p...onet.pl>

    > Wystawcą jest duża firma leasingowa, więc pewnie wiedzą co robią :)/

    Wielkość firmy niczym nie świadczy.

  • 16. Data: 2002-04-26 21:09:56
    Temat: Odp: Zły NIP na fakturze
    Od: "Delfinek" <d...@p...onet.pl>

    Albo dostajesz korekte albo oddajesz stara fakture z wadliwym nipem i
    dostajesz dobra. A co w tym nielegalnego to nie bardzo wiem.Moze to ze
    nastepna glupota jest korygowana przez rynek.

  • 17. Data: 2002-04-26 21:31:03
    Temat: OT: Zły NIP na fakturze
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Apr 2002, Mirek Kosmala wrote:
    [...]
    >+ Nie zakładaj od razu, że będą nieżyczliwi bo przypomina to kawał o zajączku,
    >+ lisicy i patelni.

    Jestem jedyny, co nie zna ?? -:O ;)

    ['łykend' za pasem, może grupowicze nie pobiją za zaśmiecanie...]
    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 18. Data: 2002-04-27 00:31:35
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Delfinek" <d...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości
    > Albo dostajesz korekte albo oddajesz stara
    fakture z wadliwym nipem i
    > dostajesz dobra. A co w tym nielegalnego to nie
    bardzo wiem.Moze to ze
    > nastepna glupota jest korygowana przez rynek.

    Otóż to ;-)

    Sark

  • 19. Data: 2002-04-27 17:30:49
    Temat: Re: OT: Zły NIP na fakturze
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

    > On Fri, 26 Apr 2002, Mirek Kosmala wrote:
    > [...]
    >
    > Jestem jedyny, co nie zna ?? -:O ;)

    Może jest świński??? To ja poproszę na priva :-)))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 20. Data: 2002-04-29 07:55:23
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 26 Apr 2002 09:53:09 +0200), "Paweł
    Żurawski" <p...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

    >Notę korygującą wystawia tylko odbiorca, a nie wystawca.

    Tak Ci się tylko wydaje. Jeżeli WYSTAWCA zorientuje się o błędzie, to
    on wystawia...

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)